Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevonen pitää toista etujalkaa edessä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.8.26 17:12:07

On pistänyt silmään kun hevonen lepuuttaa oikeaa takajalkaa niin vasen etunen on silloin selvästi edempänä mitä oikea. Jos lepuuttaa vasenta takajalkaa niin silloin etujalat on tasan.

Eli ilmeisesti jotain kipua on jossakin? Liike näyttää minun silmään ravissa puhtaalta molempiin kierroksiin ja ollaan valmennuksissakin käyty satunnaisesti kesän aikana eikä sielläkään kukaan ole maininnut että liike olisi epäpuhdasta.

Nyt kun muistelen niin ekan kerran ehkä kesäkuussa nähnyt että lepäili tässä asennossa. Ihan satunnaisesti, ei siis joka kerta.
Mutta nyt olen alkanut näkemään useammin että on tässä asennossa. Ulkoisesti jalassa ei näy mitään.

Mistähän voisi olla oire?

Re: Hevonen pitää toista etujalkaa edessä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.8.26 18:33:13

Minun hevonen tekee tuota, sen jalan polvessa on nivelrikkoa. Voithan kuvauttaa sen jalan halutessasi, jos on vaikka klinikalla muutakin käyntiä?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   17.8.26 18:35:33

Meillä kaviokuume oireili juuri noin. Ei varsinaisesti ontunut ollenkaan. Välillä oli vähän ”epämääräinen” laitumella, mutta ei mitään selvää ontumaa.

Päivämäärä:   17.8.26 19:09:52

Ei tämä toki enää mikään nuori hevonen ole joten tiedä vaikka löytisikin nivelrikkoa jostain.

Voiko kaviokuume olla vain toisessa kaviossa?
Kavio ei ole lämmin eikä tunnu voimistunutta pulssia

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   17.8.26 20:36:16

Voi olla vakavaakin, ja itse kyllä tuossa kohtaa tutkituttaisin vaikkei vielä onnukaan. Tiedän sellaisen tapauksen, jossa oli niin vakava vika, että hevonen jouduttiin lopettamaan. Tästä on jo kauan, muistaakseni ei alkuun ontunut vaan se etusen lepuuttaminen edessä oli ainoa oire alussa. Täytyy sanoa, että pitkään olen hevostellut, mutta hyvin harvoin on tullut vastaan etusta lepuuttavia hevosia.

Päivämäärä:   17.8.26 20:39:22

Meillä vastaavalla tavalla lepuutteli. Dg oli kavionivelen tulehdus

Lähettäjä: Äh 
Päivämäärä:   17.8.26 21:10:28

Meillä teki tota ja löytyi vika kaularangassa.

Lähettäjä: Hj 
Päivämäärä:   17.8.26 21:47:29

Kannattaa kuvata. Aika usein ovat alanivelistään vaivaisia. Muitakin syitä on. Näkee samalla onko kengityksellä vielä jotain tehtävää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.8.26 21:47:46

Meillä oli jännevamma ja nivelrikko.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   17.8.26 21:51:57

Ohuet anturat omalla

Lähettäjä: Maria 
Päivämäärä:   17.8.26 22:01:30

Minun hevonen työnsi oejn reilusti eteen samalla tavalla. Oej kahviossa oli matalampi, liian matala kanta. Painoi oikealle ratsastaessa, ja oej etupolvi tulehtui usein. Parempi kengitys auttoi vähän, mutta alkoi seistä kunnolla vasta kun opin ratsastamaan paremmin ja maastaratsastusta niin että hevonen suoristui.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.