Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele katoksen/pihaton rakentajaa

Lähettäjä: Tähti 
Päivämäärä:   17.8.26 10:35:06

Hei - listataan tähän luotettavat ja hyvät laidunkatokset / kevyen pihaton rakentajat.
Meillä tarve ulkotallin/kevyen pihaton rakentamiseen, ja koska aika on kortilla, etsin valmiskatoksen rakentajaa. Meillä on normaali karsinatalli pihassa, joten lämmintä tilaa/hoitotiloja ei tarvitse, mutta jokin varasto voi päädyssä olla. Ei tarvitse olla välttämättä talviasuttava, mutta syysmyrskyjä ajatellen kunnon seinät ja oviaukot. Koko luokkana tamma+varsa tai kaksi sopuista ponia, mielellään alle 30m2 ettei tarvitse erillistä rakennuslupaa, vaan menisi "ilmoituksella".

Re: Suosittele katoksen/pihaton rakentajaa

Lähettäjä: 007 
Päivämäärä:   17.8.26 11:59:25

Saiskohan Piharati A1 toimimaan? Nosto-oven saisi todennäköisesti jätettyä pois. Olen ostanut 2 vai peräti 3 ulkorakennusta sieltä ja olen ollut tyytyväinen.

Päivämäärä:   17.8.26 14:43:20

Kiitos vinkistä - ehkäpä. Pitääpä katsoa noita piharakennuksia myös. NetRaudassa oli jotain alennuksiakin.
Vaihtoehtona tietenkin rakentaa pitkästä tavarasta, mutta siinä helposti turhaantuu aikaa ja kustannuklsia, kun hakee tavaraa ja tarviketta aina tarpeen mukaan.

Lähettäjä: 007 
Päivämäärä:   17.8.26 16:33:21

Netraudassa on sitten - jos ei ihan aina - niin ainakin vähän väliä samat alennukset eli ei kannata tehdä pikaisia ratkaisuja vaikka alennuskello pyörii.

Lähettäjä: Ee 
Päivämäärä:   17.8.26 16:44:47

Missäpäin?

Päivämäärä:   17.8.26 17:28:55

Ee - ei niinkään väliä mistäpäin, kunhan rahti toimii.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   20.8.26 09:10:19

Pitäisi joskus tehdä vertailu, jossa laskee pitkän tavaran ja itse rakentamisen kustannukset ja vertaa niitä valmiskatoksiin?
Usein niistä puuttuu esim. kattotarvikkeet - osaan toki saa tilattua.

Lisäksi pohjatyöt riippuvat paljon paikasta, mihin katos tehdään - tarvitseeko millaiset perustuksen ja eristeet ym.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.8.26 10:21:13

Kysy paikalliselta timpurilta tai tee-se-itse mieheltä tarjous tarpeineen ja töineen. Äkkiä ne rahditkin maksaa.

Lähettäjä: Hb 
Päivämäärä:   20.8.26 10:28:37

Rakennutettiin n. 25-neliöinen katos laitumelle paikallisen timpurin tekemänä. Ei toki valuperustuksia vaan puhelinpylväillä hiekkapedillä. Hinta jäi reilusti alle 2000, vaikka en löytänyt käytettyä kattopeltiä ja tilasin uudet.

Päivämäärä:   20.8.26 15:38:30

Aloittaja tässä hei -
Kiitos .. ja Hb - tähän ollaan päätymässä, eli itse rakennetaan ja joudutaan ostamaan pääosatavarasta kaupasta. Puhelinpylväitä löytyy tontilta, eli sillä varmaan yritetään kehikko suunnitella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.