Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oma talli, apukädet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.26 00:22:20

Kuka toimii apukäsinäsi jos hevoset on omassa tallissa? Ja esim jos asut yksin? Vain omat hevoset siellä, ei vuokralaisia.

Re: Oma talli, apukädet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.26 00:37:02

Mulla hevosilla liikuttaja(vuokraaja) joka saa käydä ilmaiseksi ratsastamassa ja tekee niinä päivinä jotain esim. Iltatallin tai jos tulee päivällä siivoaa karsinat/tallin, toki on myös päiviä kun sovitaan että käy vain ratsastamassa. Lisäksi on tuttuja hevosihmisiä jotka esim. Oman loman ajaksi pystyvät tulla meille asumaan ja hoitamaan hevoset - toki maksan tästä sitten.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   16.8.26 00:54:45

Äiti, lapsi, kaveri jolla itelläkin hevosia

Päivämäärä:   16.8.26 01:03:11

Palkattu työntekijä.

Päivämäärä:   16.8.26 01:18:57

Vanhemmat, puoliso, veli, lapset, ystävät, vaari. Onneksi on laaja joukko apukäsiä ja aina löytyy auttaja. Toiset pystyy esim. antamaan heinät, jotkut voi hoitaa koko tallin. Mutta pääsääntöisesti puoliso on isona apuna.

Päivämäärä:   16.8.26 10:43:57

Otappa vuokraajia, saat samalla rahaa ja apua

Päivämäärä:   16.8.26 13:20:42

Palkattu työntekijä hoitaa lomatuuraukset.

Normiarki on järjestetty niin helppohoitoiseksi, että tallin hoitaa vaikka sairaanakin.

Lähettäjä: shhh 
Päivämäärä:   16.8.26 21:42:59

Kaverit. Nämä kannattaa ottaa apukäsiksi jo aiemmin, eli silloin kun olet itse paikalla, pääset opastamaan miten hommat toimii ja näkemään, miten joku toimii.

Jos ei auta pyydettäessä, ei tarvitse tulla hyötymään muutenkaan. Eli turha kinuta ilmaista ratsastusta, jos ei kuitenkaan viitsi käydä kippaamassa edes valmiiksi jaettuja ruokia silloin kun apua pyydän.

Minulla on useampi jolta kysyä, mutta nämä "emmäviitti" -tyypit tippuu pois välittömästi. Sen jälkeen ei pääse tallilleni ollenkaan.

Päivämäärä:   16.8.26 23:22:41

Otappa vuokraajia, saat samalla rahaa ja apua

- Ei, et saa. Jos pitää maksaa, ei kukaan itseään arvostava ala vielä paskaakin lappaamaan siihen päälle

Lähettäjä: Tosiaan 
Päivämäärä:   17.8.26 00:13:52

Ratsastus maksetaan joko rahalla tai työllä.
Ei molemmilla.

Päivämäärä:   17.8.26 00:45:15

Shhh kuulostaa tosi kivalta kaverilta.

Lähettäjä: tt 
Päivämäärä:   17.8.26 01:26:25

"Shhh kuulostaa tosi kivalta kaverilta."

Perustelut?

Lähettäjä: meillä 
Päivämäärä:   17.8.26 12:18:54

Aloittajalle: Mies auttaa jos olen itse siinä kunnossa että en pääse sängystä ylös. Muuten hoidan itse.

Ja sitten tuohon alempaan En viitti kommenttiin.
En minäkään viitsi tarjota ystäville lounasta ilmaiseksi jos ne eivät vastavuoroisesti tarjoa minulle. Eli kylmä linjaus en tarjoa kenellekään ratsastusta, en rahaa enkä pskan lapiointia vastaan. En myöskään oleta että he kirmaavat hoitamaan hevosia kun soitan että tulkaa apuun. Hoidan ne itse ja kun en enää niitä itse pysty hoitamaan niin laitan ne pois.

Yhdellä hevosella on vuokraaja, hän saa käydä koska hevoseni pääsee silloin liikkumaan. Tässä ei liiku raha eikä kottikärryt. Vain hevonen ja ihminen pääsevät viettämään aikaa yhdessä. Hän päätyi meille kun hevoseni tarvitsi lisää liikuntaa ja itsellä loppui kellosta tunnit. Hän lupautui auttamaan tallihommissa, mutta sanoin että nyt on tärkeämpää että eläin pääsee liikkumaan <3

Jos haluaisin lomalle mitä en ole 15 vuoteen halunnut, niin palkkaisin jonkun hoitamaan eläimet.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.8.26 15:35:32

Eläimiä voi ottaa vain niin monta, kuin pystyy itse hoitamaan. Eläimenpito ei saa olla "apukäsien" varassa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.8.26 15:48:26

Vuokraajia. He ei maksa rahaa vaan tekevät ihan reippaasti tallihommia. Tekevät kaikki päivän perustallityöt pienellä 4 hevosen tallilla. Siivoaa pihatot ja tarhat jok apävä. Noin 1-1,5h homma. Laadukkaita koulutettuja urheiluhevosia ja naapurin maneesi mun piikkiin käytettävissä niin voi pyytää noin paljon hommia. Auttavat mielellään myös mun lomilla ja koskaan en ole vielä palkannut työntekijää edes lomareissuun

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.