Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Useammalla tallilla käynti

Lähettäjä: Neo 
Päivämäärä:   10.8.26 17:53:36

On kyllä ollut vaikea päätös valita syksyksi ratsastuskoulua. Nyt kun aika ja raha sallii sen että kävisi 3-4 krt vko, niin yhtä täydellistä oikeaa paikkaa ei ole tullut vastaan. Yhdessä on kivat hevoset, mutta ei maneesia. Mutta oli kyllä koeratsastuksessa niin kiva heppa että harvoin kolahtaa näin. Yhdessä oli hyvä opetus, mutta heppavalikoima suppea eikä ihan oman maun mukaisia. Mutta opetus vakuutti. Ja kolmannessa sitten käy pari tuttua, joten olisi kiva porukka harrastaa. Paikka on mulle kaukana ja hinnaltaan aika kova, mutta yksi tunti viikossa menisi. Mutta jos otan jokaisesta yhden tunnin, niin onkohan siinäkään järkeä.

Re: Useammalla tallilla käynti

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.8.26 19:04:47

Mä oon aikanaan käynyt kolmella koululla yhtäaikaa. Plussana se, että sai ratsastaa eri hevosilla ja oli eri opettajia. Rästiminenkin hieman helpompaa, kun viikon loman aiheuttamat rästitunnit teki eri kouluissa (vs kolmen rästitunnin löytäminen samasta koulusta).

Miinuksena se, että ei saanut alennusta (yhdellä koululla -10% jos vkotunteja enemmän kuin yksi), mahdolliset hevostaudit ja sitten se, että eri talleilla eri tapoja, välillä tuli kovin ristiriitaisia neuvoja. Ja toki sekin, että monesti kilpaileminen on niille, jotka menevät useamman viikkotunnin.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.8.26 20:12:32

Huomioithan että talleilla tulee olla eri varusteet, tai sitten huolellinen pesu tai desinfiointi. Itse en jaksaisi tätä viikottain monta kertaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.26 20:27:03

Mä oon käynyt kahdella eri tallilla samaan aikaan. Ihan hyvin toimi ja oli kiva, kun oli erilaisia hevosia ja erilaista opetusta. Ei ollut mitenkään sekavaa tai liian erilaista.

Itse putsasin kamat samalla tavalla kuin kävisin yhdellä tallilla. Eli silloin, kun ne on likaiset. Ei tauteja tarvi mitenkään varmuuden varaksi varoa, jos = kun sellaisia ei ole liikkeellä :D Jos jossain tautia, niin sitten toinen paikka tauolle tai kamojen huolellisempi pesu. Maalaisjärki on kova sana.

Lähettäjä: Vadelma 
Päivämäärä:   10.8.26 20:52:19

Vastuutonta toimintaa ylläolevalta,juuri noin ne taudit leviää. Kaikki hevoset kun eivät näytä ulospäin kipeiltä vaikka ovat jo tartunnan saaneet ja samalla tartuttavat sitä eteenpäin. Mm:asiakkaan kengät ovat hyvä tautien siirtymisalusta.
Muuten en kommentoi eri talleilla käymistä,kuin sitä että varusterumba voi olla aikamoinen. Jokaiseen paikkaan omansa tai aina huolellinen puhdistus esim: Virkonilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.26 21:32:54

Tämä: Vastuutonta toimintaa ylläolevalta,juuri noin ne taudit leviää.

Esimerkiksi herpes on hyvä esimerkki viruksesta, joka usein ja useimmiten on vaaraton/oireeton, mutta voi ”sillä toisella tallilla” saada tamman luomaan varsansa. Ja pahempaakin.

Lähettäjä: Kat 
Päivämäärä:   10.8.26 21:42:22

Tauteja huomataan olevan liikkeellä sitten kun niitä on jo liikkeellä. Ei auta siinä vaiheessa alkaa vaihtaa vaatteita. Hygieniatoimet, edes vaatteiden, kypärän ja kenkien vaihto tai desinfiointi, pitäisi tehdä ympäri vuoden.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.26 21:50:30

Höpö höpö :D Kukaan teistä ei edes osaa desinfioida kamoja oikein joten se on ihan se ja sama tehdä se päin persettä. Mutta olkaa sitten hysteerisiä ja kiillottakaa sädekehää, kun olette suihkineet virkonia paskan päälle :D Kuten todettua, maalaisjärki olisi kova sana mutta ei sellaista nykaikana enää ole.

Lähettäjä: Neo 
Päivämäärä:   10.8.26 21:51:33

Varustepuoli ei ole ongelma. Olisi pitänyt jo aloitukseen laittaa että tiedostan tämän ja sen verran on tullut hankittua rompetta että joka tallille löytyy eri kengät ja vaatteet, noh yksi kypärä tosin on käytössä mutta muuten kyllä kaikille tallille tarvittaessa on omat kamat omissa kasseissaan. Enemmän tässä mietin sitä että olisiko järkevämpää käydä yhdessä paikassa sen takia että olisi johdonmukaisempaa sekä opetuksen että hevosten kannalta. Kun tuntuu olevan kovin eri tyylistä opetusta tarjolla (esim. tuntuman suhteen )

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.