|
Lähettäjä: .,.
Päivämäärä: 10.8.26 16:31:39
Se hevonenhan ei tiedä onko ratsastajalla kannukset jalassa vai ei ennen kuin niitä käyttää. Näistä keskusteluista aina huomaa, että näitä aloittaa suht kokemattomat ratsastajat (=ne jotka eivät osaa käyttää kannuksia). Ja varmaan heidän näkemänsä ratsastajat eivät niitä myöskään osaa käyttää jos ne nähdään ”hevosen kiusaamisena”.
Kun sitä kannusta ei ole tarkoitus survaista hevosen kylkeen aina samalla kun käyttää pohjetta. Kannusta käytetään vain tarvittaessa.
Itse ratsastan aina kannukset jalassa ja pitkä kouluraippa kädessä. Hevoseni ovat herkkiä, hyvin reagoivia ja kaikin puolin mukavia ratsastaa. Kannusta tai raippaa tarvii käyttää hyvin harvoin. Siksipä ne pysyykin mukavina ratsastaa, kun tarvittaessa minulla on joku pohjetta terävämpi ja tarkempi apu käytettäväksi.
Varmasti tulee hevosesta kamala ja turta ratsastettava jos ratsastaja ei hallitse kehoaan ja jalkojaan, vaan tökkii joka askeleella kylkeen. Että siinä mielessä olen samaa mieltä, että esim ratsastuskoulussa hyvin harvoin käy niin hyviä ratsastajia, että he osaisivat käyttää kannuksia.
|