Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuolun hinta?

Lähettäjä: VP 
Päivämäärä:   10.8.26 07:39:19

Paljon teillä maksaa vuolu? Tai jos otetaan kengät pois ja vuollaan samalla kaikki kaviot? Yllätyin juuri hintojen noususta. Seppä saa pimeänä tuplatuntipalkkaa verrattuna asiantuntijatyötä tekevään yrittäjään.

Re: Vuolun hinta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.26 08:27:41

55€. vaikka maksaisikin käteen ja seppä jättäisi ne kirjaamatta kirjanpitoon, niin kyllä tuosta iso osa menee pakollisiin kuluihin. että ei todellakaan saa läheskään koko summaa itselleen. ihan aiheesta maksaa minkä maksaa

Lähettäjä: Koo 
Päivämäärä:   10.8.26 08:59:24

55 e. Joskus muutma vuosi sitten oli 50e.

Lähettäjä: ooo 
Päivämäärä:   10.8.26 09:13:42

Hei mistä ihmeestä tiedät miten kengittäjän palkka muodostuu?
Meillä 40€ samalla käynnillä myös muita hevosia. En kehtaa edes ajattaa kengittäjää tuohon rahaan tallille.

Hänellä menee rahaa siihen että hänellä on auto
Auton hankintakulut, polttoaineet, verot, vakuutukset
Hänellä menee rahaa tarvikkeisiin, ellei hän sitten taio kavioita ajatuksenvoimalla suoraksi? Vuolupuukko, raspi yms.
Hän on kouluttautunut ammattiin
Lisäksi hän toivottavasti tilittää valtiolle osuuden tuloistaan.
Hän maksaa yrittäjän eläkevakuutusmaksuja (jotka muuten on aivan älyttömiä)
Lisäksi hänellä on varmasti myös muita vakuutuksia.
Sitten hän toivottavasti maksaa itselleen palkkaa jotta saa maksettua oman elämisensä kulut.

Eli tämä 40€ on täysin ilmaiseksi tehtyä työtä. Itse en nostaisi persettä penkistä alle 60€/h.
Kengitys 150€/ hevonen sisältää tarvikkeet.

Jos itse pystyt tekemään kaiken tuon halvemmalla niin miksi et tee sitä itse?

Päivämäärä:   10.8.26 09:14:20

40e jos kengättä jo valmiiksi, omat hevoset vuollaan niin usein että vuolu vie 15min. Minusta oikein kohtuullinen käytettyyn aikaan nähden. En maksaisi 50e vartin työstä.

Kengitykset sitten 100-120e uuteen kenkään.

Lähettäjä: Jk 
Päivämäärä:   10.8.26 09:14:56

50-75e. Ala itse vuolemaan jos tuntuu kalliilta. Mikään ole arvokkaampaa kun hyvä seppä. Tässä ei kannata muutamaa kymppiä säästää.

Lähettäjä: ooo 
Päivämäärä:   10.8.26 09:28:41

En maksaisi 50e vartin työstä. Ota huomioon että se kengittäjä ajaa sinun luo jolloin hänellä on mennyt jo paljon enemmän aikaa kuin se vartti.

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   10.8.26 09:59:15

Niinpä. Toisaalta reitti pyritään rakentamaan niin ettei jonkun yksittäisen vartin vuolun takia tarvitse ajaa. Sepille kaikista " huonointa " hommaa on ajaa jonnekin 15--> kilsan päähän tekemään jotain vartin hommaa ja pitää olla kyllä pätevä syy lähteä erikseen sinne. Pätevä syy on tietysti omat vakiasiakkaat ja joskus jonkun ei-oman-asiakkaan oikea hätätilanne.

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   11.8.26 20:37:28

En tiedä :D mutta kuvittelisin sen olevan 40e/hevonen. Mulla useampi hevonen, jotka kaikki laitetaan aina kerralla. Toisilla vuolu toisilla kengitys.

Päivämäärä:   11.8.26 21:29:35

40e vuolu, viimeksi maksoin 60e kun uudelleen kengättiin etupää ja vuoltiin takaset. Kengät jne ostan itse. Normi kengitys 80e.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   11.8.26 22:08:39

Matkakuluineen 75e. Mielestäni ihan ok.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.