Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä mieltä CwC ratsastuksesta?

Lähettäjä: Hannah 
Päivämäärä:   9.8.26 15:44:26

Tiedätkö mihin CwC perustuu ja mitä mieltä olet siitä? Kuka on paras opettaja Suomessa, joka pohjaa opetuksen siihen ?

Re: Mitä mieltä CwC ratsastuksesta?

Lähettäjä: Vanha ope 
Päivämäärä:   9.8.26 17:45:56

Mun mielestä siinä on paljon hyviä juttuja ja olen saanut omaan ratsastukseen mukavia oivalluksia. Katariina Alongi ainakin hyvä ja hänhän tämän filosogian kehittäjä onkin. Mary Wanlessin oppeihin pohjaten.

Lähettäjä: L0 
Päivämäärä:   9.8.26 18:51:23

Mary Wanless on tämän metodin kehittäjä. Cwc kopio häntä. Vetelille ratsastajille voi olla hyväkin. Mutta muille, helposti tulee liian jäykkiä kroppia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.8.26 22:26:15

Ratsastus ei oo noin vaikeaa

Lähettäjä: satulaanpalaaja 
Päivämäärä:   10.8.26 18:14:14

Oon itse käynyt cwc tunneilla ja kokenut hyväksi. Auttanut hahmottamaan oman kropan puolieroja. Oman asennon korjaus on näkynyt myös välittömästi ratsastamani hevosen liikkumisen parantumisessa.

Lähettäjä: ff 
Päivämäärä:   10.8.26 20:30:27

Kammottavaa miten ratsastajat opetetaan jännittämään hevosta vastaan kaikin keinoinbistunnan nimissä.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   10.8.26 22:17:51

Mä en ymmärrä. On vähän niinkuin päinvastoin mitä mulle on aiemmin opetettu. Eli reisi pitää olla kiinni ja reidellä myös paino (mutta ei puristaa mutta mä en ymmärrä miten se reisi sitten pidetään niin kiinni, että sillä on paino, mutta ei puristeta) ja selästä ei saa myödätä liikettä vaan jaloilla, en ymmärrä miten ja myös pitää ponnistella kauheen ylös keventäessä etukenossa. Mä en oikein usko että mulle on opetettu tätä oikein.

Lähettäjä: äippä 
Päivämäärä:   11.8.26 00:55:34

Tää on niille jotka ei oikeasta halua oppia ratsastamaan - kun se on vaikeaa ja vaatii vaivannäköä ja hirveesti töitä - nämä uskoo osaavansa ratsastaa "hevosystävällisesti" jo muutaman tunnin jälkeen, eikä tartte nähdä vaivaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.8.26 08:17:54

N, reiden pitää levätä litteänä satulaa vasten. Irti lepattava reisi tekee istunnasta epävakaan. Selällä ei pidä joustaa, jollei halua rikkoa itseään. Lonkat joustavat hevosen takajalkojen tahdissa, jolloin selkä voi pysyä vakaana ja pitkänä.

Lähettäjä: Minerva 
Päivämäärä:   11.8.26 15:36:00

Lonkassa on pallonivel, joka mahdollistaa jalan liikkumisen. Pallonivelen joustaminen on minusta ajatuksena vaikeasti hahmotettava, ja koska lonkkanivelen funktio on liikuttaa jalkaa, en oikein pysty ymmärtämään miten lonkasta voisi joustaa hevosen liikkeen mukana.

Itse miellän jouston tapahtuvan lantiosta, mutta käytännössä lantion jousto on selkärangasta tapahtuvaa liikettä, jota voidaan tuottaa ja hallita useilla eri lihasryhmillä (selän, vatsan lihakset, pakaralihakset esim.)

Tanssiharrastajana minua usein hämmentää ratsastajille jaetut ohjeet. Ei ole ihan harvinaista, että ratsastajas ohjeistetaan tekemään asioita, joita ihmiskeho ei oikeastaan voi suorittaa. Ei siis löydetä oikeita sanoja ja tapoja kuvata, mitä kehossa tapahtuu, jolloin oppilaan tulkinta ohjeesta voi isosti vaihdella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.