|
Lähettäjä: Nimetön
Päivämäärä: 8.9.26 11:34:36
Saatuani vinkin tästä keskustelusta lähdin katsomaan, ja luettuani kommentteja haluaisin kysyä: montako teistä on ollut siellä töissä?
Itse olen ollut, ja täytyy kyllä nauraa lähes kaikille näille kommenteille. Kiitos siitä – nauruhan pidentää ikää.
Itselläni ongelmana oli oma fysiikka. Hevosia kun kävelytetään paljon eikä esimerkiksi laiteta koneeseen. Lähes kaikki käyvät sen lisäksi tarhassa tai laitumella, ja tietenkin suojat ym. kaikkiin jalkoihin. Ja ratsastetaan. Sitten odotetaan, että hevoset on kaikki hoidettu täydellisesti ja että huomataan, jos kaksi karvaa on vinossa.
Eläinlääkäri käy pihassa pienimmästäkin vinosta karvasta, ja niin käy myös fysio ja ja ja… joten töitä hevosten eteen saa tehdä.
Tallin ja kaiken sen ympäristön pitää olla koko ajan puhdas ja siisti, johon oli tosin ainakin silloin omat työntekijät.
Ollessani siellä työnjohto oli annettu Henrin kisahoitajalle, joka siis toimi samalla tallimestarina. Henri itse tuli aamulla ratsastamaan ja istui toimistossaan milloin missäkin palaverissa. En usko, että hänellä on edelleenkään aikaa tehdä työlistoja tai ruokatilauksia eikä juosta kaiken päivittäisen perässä. Siksihän siellä on aina tallimestari.
Ja jos hän hymyilee kameralle ja antaa rauhallisen kuvan, voin omasta kokemuksestani sanoa, että kotona on täysin sama tilanne.
Ongelmana oli ainakin silloin se, että Henrin ollessa paikalla kaikki tekivät työnsä hyvin ja osasivat käyttäytyä, mutta hänen poistuttuaan alkoi päivittäinen valtataistelu ja kinaaminen. Kaiken piti olla valmista mahdollisimman nopeasti, jotta tallimestari pääsi omille teilleen. Se oli minulle liikaa fyysisen tekemisen lisäksi.
Mutta lähtekää kokeilemaan, jos saatte mahdollisuuden! Ehkä osaatte tehdä kaiken paremmin ja pääsette tallimestariksi jonain päivänä, niin ei tarvitse täällä kinata!
|