|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 7.8.26 12:00:38
Olen toiminut sekä kilpailujärjestäjänä, talkoilijana että kilpailijana.
Kilpailujärjestäjänä kisoja ei pysty järjestämään tappiolla. Tuomarien ottama palkkiosumma nousee vuosi vuodelta. Jos seuralla ei ole omia tiloja, ne täytyy vuokrata. Kilpailumaksu pyritään pitämään maltillisena starttien maksimoimiseksi, mutta sen on katettava todelliset kulut.
Talkoilijana en enää toimi, ei ole rahasta kiinni vaan alueen ilmapiiristä. Ennen kävin talkoilemassa ruokapalkalla, mutta kun se meni siihen, että talkoilijoita haukuttiin, mikään ei kelvannut, aikuiset ihmiset vaan kiukuttelivat, ja lisäksi ruokapalkka oli lasi hanavettä ja siivu leipää jonka päällä ainoastaan levite, totesin että pärjäävät varmaan ilman minua. Jos olisi päivän aikana halunnut juoda lisää vettä, olisi pitänyt maksaa:D
Kilpailijana katson kyllä tarkkaan mihin ja minkä hintaisiin kisoihin osallistun. Musta on myös järjetöntä, että harjoituskilpailuiden startit maksaa monesti enemmän kuin seurastartti?? Kiertäisin mielelläni lähialueen harjoituskisoissakin mutten maksa 30e en koulu- enkä esteradan suorittamisesta harjoitukseksi.
Ja vaikkei tätä palkintojen takia tehdäkään, niin kyllä mä mielelläni maksan esim. 5e enemmän osallistumismaksua esinepalkintoluokkaan, kuin että säästän 5e ja palkintona ruusuke, kun hinnat ovat joka tapauksessa kalliit.
|