Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kisamaksut korkeita?

Lähettäjä: onko? 
Päivämäärä:   7.8.26 09:23:12

Moikka,

Tuossa ystävän kanssa tuli puheeksi kisaamisen kulut nykypäivänä.
Ihmeteltiin siis missä on kaikki sm ponit. Pohdimme myös onko luokat liikaa vai missä on ongelma?

Hetken pohdittuani, tulin tulokseen että vaikka minulla olisi mahdollisuuksia kilpailla kansallista niin minun tulotaso ei koskaan anna myöden maksaa kilpailumaksuja.
Eli starttihinnat on kovia tänäpäivänä. Kisoja ei tietenkään kukaan tappiolla tee, mutta eikö olisi kilpailun järjestäjän edunmukaista että saisi kilpailijat paikalle.

Kukaan ei kuulemma enää talkoile ilmaiseksi? Miksi et osallistu kisojen järjestämiseen? Haluaisitko olla järjestämässä kisoja, mutta et tiedä miten pääsee mukaan?
Onko sinun kilpailut loppunut kilpailumaksujen noustessa?
Mikä on sopiva starttimaksu mielestäsi 1)seura 2) alue 3) kansallinen 4) kv tason starttiin ja miksi se mielestäsi olisi juuri se oikea summa?

Mennään vielä noihin tasoihin eli onko sm taso liian kova tänäpäivänä? Pitäisikö sitä laskea tai jopa nostaa ja miksi?

Re: Kisamaksut korkeita?

Lähettäjä: Tiuku 
Päivämäärä:   7.8.26 09:25:41

Kisaluvilla rahastusta voisi vähentää ens alkuun.

Lähettäjä: onko? 
Päivämäärä:   7.8.26 09:35:28

Totta, nekin (luvat) on nousseet. Se kuitenkin pienin kulu jos ajatellaan kokonaista kisakautta. Mutta niinkuin sanottua itselläni ei olisi varaa vaikka se olisi tason puolesta mahdollista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.26 10:09:34

Varmasti tulisi enemmän startteja jos maksut olisi pienempiä. Aluetason startti 40e ja saat palkinnoksi sukat niin ei se kannata. Etelä-suomessa paljon hajontaa seuratason hinnoissa 18-30e. Itse tulee ainakin katsottua hinnan mukaan myös kilpailupaikkaa.

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   7.8.26 10:19:43

Onhan ne liian korkeita. Kuolee koko kilparatsastus jos maksuja ei saada kuriin.

Sopivat hinnat startille seura 10€, alue 20€, kansallinen 30€. Näillä hinnoilla voisi jo saada ihmisiä liikahtamaan kisoihin päin. Turhat toimihenkilöt pois niin kevennetään kisajärjestäjän kustannuksia.

Päivämäärä:   7.8.26 10:29:35

Kallista on, ihan jo seuratasolla kun kahdella kilpailee. Aluetasolle kun siirryttiin, alkoi vähän jo suupielet kääntyä alaspäin kun makselee lähtömaksuja :D Onneksi ei ole mikään pakko kisata, kunhan huvikseen käydään kiertelemässä nyt kun intoa siihen vielä on. Ei ole niin justiinsa jättää vaikka joltain kuulta kisoja kokonaan käymättä ja taas seuraavan kuun aikana rämpiä molemmilla kaikki sopivat luokat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.8.26 10:30:55

Kokonaismittakaavassa kisamaksut on niin pieni summa, ettei se vaikuta mihinkään.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   7.8.26 11:24:06

Minä toivoisin, että ainakin koko päivän kisoissa oleva henkilökunta saisi vaivanpalkaksi edes jotain rahallista. Esim. tuomari, stewardi, liikenteenohjaaja. Osa maksuista toki valuu eqipen ylläpitämiseen/Srl maksuihin.

Isommissa kisoissa joissa henkilökuntaa on enemmän esim useampi tuomari, lähtömaksut voi mielestäni nousta suhteessa.

Jos hevosharrastaminen on siitä muutamasta kympistä kiinni niin ehkä tämä on silloin väärä laji. Itse kisaan vasta seuratasoa mutta mielestäni 30e lähtömaksu ei tosiaankaan ole liikaa, vaan edullista. Voisin maksaa enemmänkin jos tietäisin että osa maksusta menee myös työntekijöille, eikä pelkästään järjestäjälle.

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   7.8.26 11:30:06

Joo kyllä se niin on, että joku 30 tai enemmän SEURA startista on aivan liikaa. Täällä kuitenkin aina se yks ja sama hapan tuomari ja palkintona joku glitteriraippa ja surkeat ruusukkeet tai mikä parasta joku hikinen clear round ruusuke.

Jos seurakisojen maksut tai edes harkkakisojen maksut olisi siellä 15€ luokkaa niin aivan varmasti osallistujia tulisi enemmän ja olisi seurallekkin kannattavaa. Toki isommat kisat järjestävät seurat/tallit saavat aina osallistujia, pyydettiin starttimaksuista mitä tahansa, mutta tällä saisi ainakin niitä matalan kynnyksen kilpailijoita helpoimpiin luokkiin mukaan.

Päivämäärä:   7.8.26 12:00:38

Olen toiminut sekä kilpailujärjestäjänä, talkoilijana että kilpailijana.

Kilpailujärjestäjänä kisoja ei pysty järjestämään tappiolla. Tuomarien ottama palkkiosumma nousee vuosi vuodelta. Jos seuralla ei ole omia tiloja, ne täytyy vuokrata. Kilpailumaksu pyritään pitämään maltillisena starttien maksimoimiseksi, mutta sen on katettava todelliset kulut.

Talkoilijana en enää toimi, ei ole rahasta kiinni vaan alueen ilmapiiristä. Ennen kävin talkoilemassa ruokapalkalla, mutta kun se meni siihen, että talkoilijoita haukuttiin, mikään ei kelvannut, aikuiset ihmiset vaan kiukuttelivat, ja lisäksi ruokapalkka oli lasi hanavettä ja siivu leipää jonka päällä ainoastaan levite, totesin että pärjäävät varmaan ilman minua. Jos olisi päivän aikana halunnut juoda lisää vettä, olisi pitänyt maksaa:D

Kilpailijana katson kyllä tarkkaan mihin ja minkä hintaisiin kisoihin osallistun. Musta on myös järjetöntä, että harjoituskilpailuiden startit maksaa monesti enemmän kuin seurastartti?? Kiertäisin mielelläni lähialueen harjoituskisoissakin mutten maksa 30e en koulu- enkä esteradan suorittamisesta harjoitukseksi.

Ja vaikkei tätä palkintojen takia tehdäkään, niin kyllä mä mielelläni maksan esim. 5e enemmän osallistumismaksua esinepalkintoluokkaan, kuin että säästän 5e ja palkintona ruusuke, kun hinnat ovat joka tapauksessa kalliit.

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   7.8.26 12:11:43

SRL maksamaan jokaisesta lähdöstä tietty summa takaisin seuralle. Pakko seuroille se raha jostain tulla, että hommalla on jotain tulevaisuutta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.