Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia Janica Asulan valmennuksesta?

Lähettäjä: Hoi 
Päivämäärä:   6.8.26 20:21:55

Törmäsin tiktok videoon jossa kertoi, että opettaa istuntapainotteisesti ja että oppilaat oli kehittynyt puolessa vuodessa valtavasti. Nyt kokemuksia kannattaako mennä?

Re: Kokemuksia Janica Asulan valmennuksesta?

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   6.8.26 20:42:01

Ei kokemusta, mutta aika takakeno tällä itselläänkin ja videossa näyttäå opettavan myös oppilailleen tätä samaa.. kiinnostaisi tietää hänen taustansa, että missä opiskellut. Ym

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.8.26 20:55:52

Itse näyttää roikkuvan ohjissa ja pomppivan takakenossa. Onko taustalta joku monté-ratsastaja ja itseoppinut valmentaja? Näin muistaisin. Tuloksia HeCja HeB tasolta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.26 21:20:40

Opiskelin samaan aikaan ypäjällä Janican kanssa. Oli nuorten hevosten puolella. Ihmisenä todella positiivinen ja kaikki huomioon ottava tyyppi, ymmärrän miksi valmennettavat pitävät. Kohtelee myös hevosia reilusti. Ikinä en ole hänen valmennuksessaan ollut, joten en siitä voi sanoa mitään kuten ei kukaan muukaan joka ei itse ole jonkun opetuksessa ollut.

Päivämäärä:   6.8.26 21:54:47

Ei riittävää kokemusta, ei riittävää koulutusta. Videot kertoo taidoista tarpeeksi..

Lähettäjä: En kävisi 
Päivämäärä:   6.8.26 22:02:12

Aikamoista rykimistä, ohjissa roikkumista oma ratsastus.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.8.26 22:25:32

Myynti hevosten ja ”valmennettavien” videoiden perusteella juurikin rykimistä ja kädellä vetämistä

Varmaan jutut tehoaa lapsiin ja aina kannattaa pitää sitä unelmaa yllä että joskus on ammattilainen

Nyt paikka olisi ratsastuskoulun tunneilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.8.26 22:31:03

Kerran olen hänen tunnillaan ollut ja yllätyin positiivisesti. Hän opetti istuntalähtöisesti ja todella hyvin, osasi antaa hyviä harjoituksia ja sain uusia vinkkejä. Painotti kevyellä kädellä ratsastamista. Valitettavasti hänen kanssaan oli vaan todella hankalaa sopia tunteja. Unohteli sovittuja valmennuksia kokonaan tai oli reilusti myöhässä. Hänen tasoisia valmentajia on kuitenkin maailma täynnä, niin en jaksa kauheasti kenenkään kanssa säätää, jos tuntuu vaikealta.

Lähettäjä: Hoi 
Päivämäärä:   6.8.26 22:32:52

Olin näkevinään, että jossain videolla höpisi, että hänellä joku hermovamma minkä takia ratsastus saattaa näyttää jäykältä.

Päivämäärä:   6.8.26 22:40:12

Ei, ei ja ei.
Ei koulutusta eikä osaamista. Puhun kokemuksesta.

Päivämäärä:   6.8.26 23:36:02

Vai hermovamma :D

Lähettäjä: höh 
Päivämäärä:   6.8.26 23:50:13

No miksei luokittaudu parapuolelle, jos on hermovamma?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   6.8.26 23:52:06

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 6.8.26 21:20:40

Opiskelin samaan aikaan ypäjällä Janican kanssa. Oli nuorten hevosten puolella. Ihmisenä todella positiivinen ja kaikki huomioon ottava tyyppi, ymmärrän miksi valmennettavat pitävät. Kohtelee myös hevosia reilusti. Ikinä en ole hänen valmennuksessaan ollut, joten en siitä voi sanoa mitään kuten ei kukaan muukaan joka ei itse ole jonkun opetuksessa ollut."

Sama kokemus Ypäjän ajoilta.

Lähettäjä: Annika 
Päivämäärä:   7.8.26 07:42:50

^Niin, valmistuiko hän ravivalmentajaksi Ypäjältä vai mitä hän opiskeli?

Päivämäärä:   7.8.26 09:36:26

Annika: Ainakin silloin kun samaan aikaan oltiin, Ratsuhevosen peruskoulutus, hevostenhoitajan suuntauslinja. Entiedä onko jatkokouluttautunut ja miten Kyseisestä ajasta kuitenkin +/-10v aikaa.

Päivämäärä:   7.8.26 14:38:10

Jos hän on noin 20v niin ei ypäjästä nyt kymmentä vuotta ole

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   7.8.26 14:50:20

^eikö hän ole 4-kymppinen?

Lähettäjä: Hih 
Päivämäärä:   7.8.26 15:01:48

En osaa sanoa, mutta käyttäytyy kuin 20-kymppinen ainakin videoidensa perusteella.

--
Lähettäjä: R
Päivämäärä: 7.8.26 14:50:20

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   7.8.26 16:43:58

Sama kokemus, kuin yllä. Ihmisenä aivan ihana ja helposti lähestyttävä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   18.8.26 01:39:04

Kauankohan pysyy nykyisellä tallilla. Kyliltä kuullu ettei taida nytkään kovin hyvin mennä... onkohan uusi paikka jo haussa.

Päivämäärä:   18.8.26 01:43:34

En osaa sanoa, mutta käyttäytyy kuin 20-kymppinen ainakin videoidensa perusteella.

--
Lähettäjä: R
Päivämäärä: 7.8.26 14:50:20

- lähempänä 30 on. Oliskohan -99 vai -00 syntynyt

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   18.8.26 02:03:57

Eiks oo vaihtanu tallia tiheeseen tahtiin? Tietääkö kukaan miksi?

Päivämäärä:   18.8.26 03:31:42

No ei kai tuolla osaamisella tarvii ihmetellä

Lähettäjä: Slo 
Päivämäärä:   18.8.26 08:19:13

Hakee tekijää nummelan tallille..
Melkonen adhd tuntuu olevan missään ei tunny pysyvän..

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   19.8.26 01:06:44

Saiko kenkää sieltä Vihdistäkin vai miks oli vaan pari kk

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   19.8.26 01:48:51

Tuntuu myös hevoset vaihtuvan tai vaan katoavan ilman mitään selitystä? Samoin myytävät palvelut asiakkaille?

Päivämäärä:   19.8.26 01:50:28

eikai hänellä omia hevosia ole? ei varmaan varaa pitää

Lähettäjä: ;Ke 
Päivämäärä:   19.8.26 04:28:33

Kenen ne hevoset ovat? Ei ainakaan enää ole mitään omahevospaketteja. V

Päivämäärä:   19.8.26 18:32:48

Antaa valmennettavien päättää mitä tekee ja hommat menee ihan ilman järjen ääntä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.8.26 18:42:59

Vit tu et tä vi tut taa tämmöiset pas ka aloitukset. Kokeilla voi ilman tämmöistä haukkumistopaakin!

Lähettäjä: No niin no 
Päivämäärä:   19.8.26 19:03:17

"osaa sanoa, mutta käyttäytyy kuin 20-kymppinen ainakin videoidensa perusteella."

20 kymppinen? 200v?

LähettäjäAuts. 
Päivämäärä:   19.8.26 23:46:33

Paljon on neidistä huhuja liikenteessä…

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   20.8.26 10:24:09

Kuka hän on?

Lähettäjä: Henkilö 
Päivämäärä:   24.8.26 02:02:12

Voi tätä nykyajan maailmaa kun tuntuu et kaikki on nykyään niin negatiivista - Ja varsinkin hevosmaailmassa tuntuu välillä olevan ihan älyttömän toksista, niin vois välillä keskittyä myös niihin positiivisiin asioihin eikä aina vaan etsiä toisista jotain vikaa.

Mä haluun ainakin itse sanoa oman kokemukseni Janicasta. d Mä oon saanut häneltä opetusta ja voin ihan oikeasti sanoa, että itse ymmärrän ratsastuksessa paljon paremmin asioita silloin, kun Janica opettaa. Se voi olla joku ihan pieni asia mitä hän huomaa ja korjaa, ja juuri ne pienet korjaukset auttaa mua itseäni ymmärtämään, mitä teen väärin ja miten voisin tehdä paremmin. Ja se, että Janica muistaa koko ajan muistuttaa ja auttaa, on mulle ainakin tosi tärkeää.

Mutta vielä enemmän arvostan sitä ystävällisyyttä ja positiivista ilmapiiriä. yd Siellä saa olla oma itsensä eikä tarvitse koko ajan pelätä, että tekee jotain väärin tai että joku arvostelee. Mun mielestä se on juuri sitä, mitä tallilla pitäisi olla.

Janican tallille ei todellakaan tarvita negatiivista ilmapiiriä, koska siellä on jo valmiiksi jotain paljon parempaa turvallinen, ystävällinen ja positiivinen ympäristö, jossa ihmiset ja hevoset saa olla omia itsejään. d

Mä en voi puhua muiden kokemuksista enkä väittää tietäväni kaikkea, mutta voin puhua omastani. Ja mun kokemus Janicasta on ollut hyvä. Siksi halusin itse tuoda tänkin puolen esiin kaiken negatiivisen keskellä. d4

Lähettäjä: Naggi 
Päivämäärä:   24.8.26 10:13:30

Okei hold on nyt kaikille! En tiedä minkä ikäisiä ja mistä taustoista tulevia ihmisiä täällä kirjoittaa mutta todennäköisesti jollain tasolla epävarmoja ja kateellisia nuoria ihmisiä suurin osa. Aino on hel<etin kaunis, menestynyt ratsastuksessa sekä kerännyt paljon seuraajia olemalla vain rohkeasti oma itsensä. Miksi purkaa omaa epävarmuutta koittaa painamalla Ainoa alaspäin. Mitä ainoakin vähän tunnen niin hän on aivan mahtava persoona! Ja rosso asia voidaan jättää hetkeksi puimaan, kyllä hän joskus jotakinnkertoo lisää. Ainolla on nyt todella vaikea elämän tilanne mistä ei halua/voi vielä puhua.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   24.8.26 10:41:32

Katso videoita hänen ratsastuksestaan ja päättele siitä, kannattaako käyttää valmentajana ja haluatko oppia sellaisesta istunnasta, jota videolla näet. Jos et itse osaa arvioida, niin kysy mielipidettä joltain, joka osaa. Siitä voit aloittaa tämän pohdiskelun.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   24.8.26 11:12:17

Ainoa? Rossoa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.8.26 12:52:21

Vaikka olisikin hyvä valmentaja niin hänen tiktok videot ei sellaista kuvaa anna. Edellä on jo mainittu ratsastustyylistä, mutta lisäisin tähän vielä sen että ei hän nyt ihan hirveän kiva hevoselle ole jos hänestä on ihan ok pistää turparemmi niin tiukalle ettei suuta saa kirjaimellisesti yhtään auki. "Eläinlääkäri tarkistaa suitsitukset ja kuolaimet meillä"... Kyseenalaistan kyllä sen eläinlääkärinkin ammattitaidon jos tollanen on hänestä hyvä.. Jos sanotaan että on hyvä ja reilu hevoselle niin sit sitä pitää myös todellisuudessa olla. Tätä nimenomaisesti seuraa nuoret henkilöt, niin ois tosi tärkeetä ettei heille anneta sellasta kuvaa että hevosen väärin/epäreilusti varustaminen olis hyväksyttävää.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   24.8.26 15:57:46

Myös repii hevosia todella ikävästi suusta. Hevoset liikkuvat hyvin jännittyneinä. Videoilta näkyy että juoksee raipan kanssa perässä kun lapset ei itse vielä saa nostettua/ylläpidettyä laukkaa.

Päivämäärä:   24.8.26 16:21:26

Vasta teki myyntivideon valkoisesta hevosesta joka ontui selvästi ravissa. Lupaili estevideota seuraavana päivänä mutta nyt video poistettu

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.