Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Siis lähdetkö yksin hevosen kanssa 5h päähän?"

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.8.26 17:51:30

Juttelin puolitutun hevosenomistajakaverin kanssa siitä että lähden viikonloppureisuslle hevoseni kanssa 5h ajomatkan päähän. Hän kysyi heti että kuka mulle lähtee mukaan kaveriksi, sanoin ettei kukaan, että ihan yksin ajelen.

Hän oli todella hämmentynyt. Minulle tämä on ns arkipäivää, tai siis ei ole tullut edes mieleeni kysellä ketään viikonlopuksi ihan vain seuraksi tai hoitajaksi kisoihin.

Kai täällä nyt hötölän naiset hakee uudet hevosensa ja käy kauempana kisoissa/klinikalla/kursseilla ihan yksin jos ei ole ketään jota pyytää tai kukaan ei halua lähteä?

Missä tilanteissa olisitte tarvinneet apukäsiä? Mulla on tarvittaessa lastausapua molemmissa päissä, mutta yleensä ihan yksin laitan koppiinkin. Se tietty helpottaa jos joku on sulkemassa luukkuja.

Re: "Siis lähdetkö yksin hevosen kanssa 5h päähän?"

Lähettäjä: Lanssi 
Päivämäärä:   6.8.26 17:58:48

Siinä tilanteessa kaipaa hoitajaa (mielellään kuljetustaitoista), kun itse lähtee valkasta/kisoista ambulanssilla.

Naapuritallin kisoista/valmennuksesta joku tallikaveri tms. voi hakea hevosen, jos hoitajalla ei ole pikkue:tä, mutta monen tunnin ajomatkan päästä on hankalaa saada ketään hakemaan.

Lähettäjä: Yjk 
Päivämäärä:   6.8.26 18:10:30

Joo, yksin on tullut käytyä päivän kenttäkisoissakin. Aamulla klo 4 ylös, heppa autoon, koko päivän kisat ja kotona tyyliin puolen yön aikaan.
Noh, nykyään olen sen verran vanha, etten enää viitsi. Menen illalla ja nukun mukavassa hotellissa tms, hevonen toki kisapaikan tallissa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.26 18:24:17

Yksin ajelin useamman päivän vaativia kisareissuja ulkomaille, hevosia 3-5kpl. Samoin kisoissa hoidettu max. 6 hevosta yksin ratsastajalle. Siksi aina vähän huvittaa, kun en nykyään enää päivä työkseni kisagroomina hommia, niin tutut kysyvät yhden hevosen mukaan hoitamaan. Myöskin itse kilpailijana 1-2 hevosta ajoin, hoisin ja ratsastin yksin eikä mitään ongelmaa. Kahden kanssa voin vielä ymmärtää että harrastelijat ja amatöörit haluavat apua - ei välttämättä ole ihmisillä tai hevosilla kokemusta että uskalletaan jättää autoon tai traileriin yksin odottamaan ja nuoret, vähän matkustaneet hevosetkin on aina toki helpompi hoitaa kahden kuin yhden. Mutta kun lähes kaikki jotka sitä groomia yhdelle hevoselle haluavat ovat vanhempia ( yli 30v) ihmisiä joilla kokeneita ja todella hyvin käyttäytyviä hevosia XD. Ymmärtäisin jos pyydettäisiin seuraksi mutta kun nimenomaan halutaan groomiksi. Ehkä se on sitten hienompaa sanoa että minulla on groomi mukana.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.8.26 19:38:49

Kyllä mekin yksinään käydään, lastautuu ja matkustaa nätisti että mikäs siinä. Varsinkin jos yön yli mennään ja karsina käytössä, ei tarvitse pitäjää radankävelyyn.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   6.8.26 19:50:44

En käy yksin. Ikinä ei tiedä mitä matkalla tai kisapaikalla tapahtuu. Haluan myös juoda kahvit, syödä ja käydä vessassa rauhassa.

Päivämäärä:   6.8.26 20:56:48

No siinä tilanteessa kun autosta lähti motarilla ahtoputki irti niin oli kiva että oli seuraa. Myös kun hevonen tuli puomin yli ja roikkui niskat alaspäin oli kiva saada apua.

Päivämäärä:   6.8.26 21:24:44

Mä käyn yksin kaikki klinikka-ja treenireissut, jokuset kisatkin jos olen yhdellä hevosella ja melko lähellä. Pääosin siis matkustan yhden hevosen kanssa silloin kerrallaan.
Myönnän että siihen ei riitä urheiluhenki että lähtisin kahdella yksin kisoihin, varsinkin kun toinen on nuori ja kokematon. Muuten menisi mutta yksin näiden lastaaminen ja purkaminen niin että toinen jää koppiin odottamaan on liian jännää. Tällöin otan apukäden mukaan.

Varmemman parin kanssa kuljen kyllä kahdenkin kanssa yksin, mut nuori hevonen vaatii kyllä oman hoitajan :D

Päivämäärä:   6.8.26 21:30:29

Silloin oli kiva että oli apukädet kun traikusta lähti rengas keskellä motaria ja kopissa 4v hevonen. Ja silloin kun putosin ja löin pääni eikä näkö toiminut kotimatkalla. Järjestäjänä olisi ollut kiva jos ratsastajalla olisi ollut hoitaja mukana silloin kun hän lähti kisoista ambulanssilla ja jätti jälkeensä hevosen, koiran ja pikkulapsen.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   6.8.26 22:57:23

Olen käynyt yhden ja kahden päivän kenttäkisoja yksin, enimmillään 4h matkan päässä. Onhan se jotenkin aika orpoa, varsinkin kun satunnaisesti pääsee maistamaan miten kivaa on reissata kaverin kanssa. Toki kisoissa paikan päällä on tuttuja ja onneksi mitään ei ole koskaan sattunut matkalla. Nykyään on kenttäkisat ja yksinäiset reissut jääneet vähemmälle.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.8.26 00:04:14

"Järjestäjänä olisi ollut kiva jos ratsastajalla olisi ollut hoitaja mukana silloin kun hän lähti kisoista ambulanssilla ja jätti jälkeensä hevosen, koiran ja pikkulapsen."

Se olisi kiva, kun onnettomuuksia ei sattuisi. Ei kukaan voi elää elämäänsä peläten kaikkea mahdollista ja mahdotonta varautuen kaikkeen. Se on mahdotonta ja myös typerää ajan käyttöä. Jos jotain sattuu niin sen mukaan sitten toimitaan.

Päivämäärä:   7.8.26 00:18:05

En lähde hevosten/hevosen kanssa koskaan yksin mihinkään trailerin kanssa. Aina kaveri mukana, ihan siltä varalta että tosiaan jos jotain sattuu niin on apukäsiä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.8.26 00:40:57

Ihan mielenkiinnosta, miten onnistuu estekisoissa käynti ilman apukäsiä jos olet vaikka ratsukko nro 1 tai 2 luokassa? Hevosen verryttely, hevonen varusteineen trailerin, radan kävelyyn, sieltä juoksujalkaa hakemaan hevonen, takaisin kyytiin ja äkkiä vikat hypyt ennen radalle menoa? Entä jos parkkipaikka on hieman kauempana verkasta, sittenkö vain juostaan kovempaa? Vai luotatteko siihen, että joku random-tyyppi suostuu pitämään hevosta radankävelyn ajan?

Lähettäjä: Evil 
Päivämäärä:   7.8.26 09:10:18

Pidemmillä matkoilla aina mukana joku joka a) kykenee käsittelemään hevosta ja b) ajamaan yhdistelmää.

Rengasrikko/muu kaluston rikkoutuminen motarilla ja ei yhtäkään hevosihmistä mukana, poliisit pysäyttämässä liikennettä jne... Tai itse loukkaannut kisapaikalla ja hevonen pitää saada kotiin.

Lähettäjä: jooo 
Päivämäärä:   7.8.26 09:26:24

En koskaan harrasta yksin enkä myöskään lähtisi minnekään hevosen kanssa yksin. Turvallisuus kysymys. Pitää olla mukana henkilö joka tarvittaessa pystyy siirtämään hevosen kotiin jos itse loukkaannun. Loukkaantuminen voi tapahtua matkalla ihan missä kohdassa tahansa. Matkalla on mukana aina siis toinen ihminen joka pärjää hevosen kanssa kaikissa tilanteissa.

Lähettäjä: Omppu 
Päivämäärä:   7.8.26 09:27:54

Kaveri kaikkeen, paljon hauskempaa niin!

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   7.8.26 09:38:13

Käyn treeneissä ja lähialueen kisoissa yksin, järkevän hevosen kanssa. Ei avun soittaminen paikalle niin kauaa kestä, jos ei ole missään jumalan selän takana kaukana sukulaisista, kavereista ja muista apujoukoista. Apua tarvitsee kuitenkin harvoin ja yleisimmin ne ongelmatilanteet on pikkuhetken kestoisia jommassa kummassa päässä.

Esim kerran unohdin kannukset autoon ja pyysin liikenteenohjaajaa pitelemään hevosta sen 20sec kun autot oli niin tiukkaan parkissa että en olisi hevosen kanssa niitä saanut haettua.

Pitkät matkat on asia erikseen, monestakin syystä.

Päivämäärä:   7.8.26 09:46:54

Mistä te keksitte kavereita, jotka haluaa ja ehtii lähteä esim. kenttäkisoihin koko päiväksi mukaan? Päivällä venyy helposti pituutta pitkästi päälle 12 tuntia, jos kaikki osakokeet on samana päivänä. Käyn siis yksin myös. Sitten taas lyhyempinä kisapäivinä saatan vaikka jonkun pyytääkin kaveriksi, mutta lähinnä hän sitten kuvaa radat ja pitää seuraa.

Päivämäärä:   7.8.26 09:58:36

. Rahalla jossei muuten. Ja edelleenkin, jos kisamatka on vaikkapa n. 45 min säteellä muutamastakin tutusta, voin lähteä ilman, mutta tiedän kyllä kenelle soitan sos puhelun jos tarvitsen apua. Olennaista on, että joku back up plan on mietitty.

Päivämäärä:   7.8.26 10:02:56

Lähettäjä?

Päivämäärä7.8.26 00:40:57

Ihan mielenkiinnosta, miten onnistuu estekisoissa käynti ilman apukäsiä jos olet vaikka ratsukko nro 1 tai 2 luokassa? Hevosen verryttely, hevonen varusteineen trailerin, radan kävelyyn, sieltä juoksujalkaa hakemaan hevonen, takaisin kyytiin ja äkkiä vikat hypyt ennen radalle menoa? Entä jos parkkipaikka on hieman kauempana verkasta, sittenkö vain juostaan kovempaa? Vai luotatteko siihen, että joku random-tyyppi suostuu pitämään hevosta radankävelyn ajan?

>>>Minulla on tässä pari vaihtoehtoa:
*Pienemmissä luokissa ei ole pakko kävellä rataa, riittää että joku kertoo linjojen etäisyydet.
*Otan etukäteen selvää, voisiko joku jo kisoissa oleva tuttu pitää hevosta hetken
*Kävelen radan edellisen luokan radankävelyn aikana, mikäli esteet/rata eivät muutu olennaisesti (tätä voi kysyä ratamestarilta)

Kivointahan se olisi, että olisi seuraa, mutta yksin omaa kotitallia vain omille hevosille pitävänä sitä seuraa on hankalampi saada. Kisoista monesti löytyy apukäsiä ja parasta on, jos apu tulisikin suoraan sinne kisapaikalle niin ei tarvitse yrittää viritellä keskustelua autossa monta tuntia jonkun puolitutun kanssa :D

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   7.8.26 10:13:06

”Ihan mielenkiinnosta, miten onnistuu estekisoissa käynti ilman apukäsiä jos olet vaikka ratsukko nro 1 tai 2 luokassa?”

Tätä itsekin mietin. Ihan mahdotonta pärjätä yksin. Voihan sitä toki vinkua apukäsiä tuntemattomista tai puolitutuista kisapaikalla, niin voi hyvillä mielin arvostella, että ”miten muut tarvii hoitajan yhdellekin hevoselle, kyllä MINÄ pärjään ihan hyvin yksin”.

Lähettäjä: Darla 
Päivämäärä:   7.8.26 10:18:31

Yksin tulee käytyä oman hevoseni kanssa aika paljon kisoisssa ja valmennusretkillä ja mm klinikkareissulla. Esim käyn noin kerran kuussa Ypäjällä valmennusviikonlopuilla (6h/suunta) aina yksin.
Mutta pidemmille kisamatkoille mun mukaan lähtee kyllä liki poikkeuksetta apukäsi, minulle kovana jännittävänä se toinen henkilö mukana on kaikin puolin isoksi avuksi. Mun hevostelevat kaverit lähtee kisoihin kaveriksi mielellään, ja itse toimin sitten vuorostaan heille kisajähoitajana tai klinikkareissulla seuralaisena. Ja onhan se reissaaminen nyt vaan aina hauskempaa kavereiden kanssa.
Lähialueen (alle 2 h / suunta ajomatkan sisällä oleviin) kisoihin taas lähden aika usein yksin.
Kerran reissun päällä kävi niin, että auto hajosi pahasti keskelle ei-mitään ja kellokin oli jo likemmäs puolta yötä hevospiirit on kyllä siinä mielessä aivan mahtavia, että parilla puhelulla sain paikalle tutun tutun sen lähialueen hevosihmisen auttamaan. Siirrettiin hevonen toiseen kuljetukseen, yövyttiin molemmat siellä, oma auto hinattiin huoltamolle ja aamulla koti-tallilta tuli kuljetus hakemaan minut&hevoseni kotiin.
Kerran olen itse myös reissussa joutunut ambulanssilla sairaalaan, kun minulle kävi sen sortin tippuminen. Silloin samoissa kisoissa ollut tuttuni hoiti hevoseni kisapaikalla, toinen tuttu nappasi hevoseni lähtiessään kisapaikalta omaan hevos-autoonsa ja vei meidän suunnille, sieltä sitten koti-tallin tallikaveri haki hevoseni koti-talliin. Kisa-paikalle jääneet tavaratkin tuli ihan kotiin asti parin päivän päästä. Olen joskus myös itse kuljettanut erään samoilla seuduilla asuvan kisakaverin hevosen kotiinsa, kun heidän kalusto hajosi kisapaikalle ja minun autoon mahtui toinen matkustaja.
Oman kokemuksen mukaan hevosihmiset ei kyllä koskaan jätä toista pulaan <3 Olen erittäin kiitollinen siitä kanssaharrastajille!

Lähettäjä: Kini 
Päivämäärä:   7.8.26 10:20:01

Olen usein jättänyt radan kävelemättä (myös kenttäkisan esteradan), jos aikataulu ei natsaa. Tarpeen mukaan olen kysynyt joltain metrit, ja tietysti katsonut kun muut menee rataa.

Joskus olen myös maksanut vitosen jollekin jolla on tyhjät kädet, jotta hän pitää hevosta sen hetken kun käyn kävelemässä (maneesikauden kisoissa).

Ei suinkaan ole siis mahdotonta pärjätä yksin, ja enemmän ihmettelen niitä jotka saa (ilmaiseksi?) aina hoitajan mukaan :D En selvästikään ole tarpeeksi hyvä tyyppi!

Lähettäjä: rikke 
Päivämäärä:   7.8.26 11:34:32

Täältä periferiasta ei kyllä pääsisi koskaan minnekkään jos ei lähtisi yksin. Ypäjälle menee sellanen 8 h ja alle tuntiin et pääse edes lähialueen kisoihin.

Mä olen just se joka estekisoissa pyytää jonkun pitelemään hevosta radankävelyn ajan. En ole kokenut ongelmaksi.

Olen aikanaan ajanut kuorma-autolla kisahevosia Belgia-Italia-Espanja akselilla, yksin. On sattunut ja tapahtunut kaikenlaista. Täällä Suomessa tosin joutuu ajelemaan paljon syrjäseuduilla jossa tyyliin kukaan ei tule vastaan ja lähimpään kylään on se 100 km. Silti aina on jeesi löytynyt.

Aina ajoittain on kyllä hoitaja mukana joka pystyy tarvittaessa myös ajamaan.

Lähettäjä: Tyty 
Päivämäärä:   7.8.26 11:37:51

On tullut paljon reissattua yksin, vasta ihan lähivuosina alkanut tulla ihmettelyitä. Ennen oli ihan normaalia. Nykyään pitäisi kai muiden mielestä olla oma hovikuvaaja mukana.

Lähettäjä: Roxu 
Päivämäärä:   7.8.26 11:46:29

Silloin oli kiva että oli hoitaja mukana kun traikusta tyhjeni rengas "keskellä ei mitään". Jouduttiin purkamaan hevoset levikkeelle. Traikku irti ja lähdin renkaan kanssa 15km päähän korjauttamaan sen. Hoitaja raukka jäi kahden hevosen kanssa odottelemaan. Yksin jos olis ollu liikenteessä niin olis saanut odottaa aika kauan apukäsiä.

Lähettäjä: Whitefox 
Päivämäärä:   7.8.26 12:09:23

” Ei suinkaan ole siis mahdotonta pärjätä yksin, ja enemmän ihmettelen niitä jotka saa (ilmaiseksi?) aina hoitajan mukaan :D En selvästikään ole tarpeeksi hyvä tyyppi!”

Kannattaa ystävystyä eri lajissa kisaavien hevostelijoiden kanssa, niin on pienempi riski että ne kisahommista innostuneet kaverit kisaa samoissa kisoissa! :D Mulla on esteratsastajana kisoissa apukäsinä aina sellaisia kouluratsastajakavereita joilla ei ole omia kisoja samana päivänä. Vastavuoroisesti olen heidän kisahoitajana, kun ei ole omia kisoja samana päivänä. Ei ole näin ongelmaa saada seuraa reissuille (+sellainen apukäsi joka itsekin aktiivisesti hevosten kanssa reissaa&kisaa osaa oikeasti olla avuksi ihan eri tavalla kuin kisaamaton hoitaja, kisapäivät sujuu saumattomasti ja on siten kaikille
mukavaa) .
Itse reissaan kisoissa yleensä kahden hevoseni kanssa, joten helpottaa kisareisssuja kun on hoitaja mukana. Yhden hevosen kanssa käyn välillä lähialueen kisoissa yksinkin.

Lähettäjä: Kini 
Päivämäärä:   7.8.26 12:22:28

Whitefox, ihana ajatus!! :)
Valitettavasti mulla ei ole aikaa edes omille kisoille, puhumattakaan että muiden :)

Päivämäärä:   7.8.26 12:35:45

Aloittajana tässä. En ollut itseasiassa näitä kaikkia näkökulmia ajatellutkaan mitä tässä on heitelty.

Katastrofiajattelua en halua harrastaa ja löhtökohtaisesti ratsu on sellainen että onnettomuudet ovat tilanteissa, joita ei voi mitenkään estää. Ratsu ei siis ole reaktiivinen ja hasardi noin lähtökohtaisesti (mitä tietenkin moni kisahevonen on).

Ja sitten tuo että koska mua ei kiinnosta (eikä ole aikaakaan) lähteä kavereiden kisahoitajiksi niin en mä oikein kehtaa ketään pyytää mukaankaan. Matkaratsastuskisoissa pitää olla aina etukäteen ilmoitettu groomi mukana, joten kisoissa en enää käykään.

Soittelen autoliittoon jos traileri tai auto hajoaa, ei niitä hevosia voi motarin varressa muutenkaan purkaa, joten sama se on odotella siinä.

Jos itselleni tapahtuisi jotain, on käytännössä aina mahdollisuus majoittaa hevonen yhdeksi yöksi kisapaikalle ja järjestää sille ja omalle kalustolleni kyyti kotiin seuraavana päivänä, rahalla tietenkin.

Päivämäärä:   7.8.26 12:44:06

Ihana ajatus tuo vuoroin vieraissa. Mutta minä ainakin joudun jo omiakin kisoja priorisoimaan tärkeysjärjestykseen, koska en voi jokaiselle viikonlopulle pyytää vapaata. Aikuisten ihmisten on tylsää kyllä ajateltava myös, mistä se kisaamiseen tarvittava raha tulee. Myös ystäväni ovat työssäkäyviä ihmisiä, joten heilla aivan sama tilanne. Olen onnekas, että hevoseni kanssa on helppo kulkea yksin. Jatkan yksin kulkemista siis :)

Päivämäärä:   7.8.26 15:22:21

...: Ei niitä traikun renkaita vaihdeta tms. kun hevoset on kyydissä, kyllä kokemukseni mukaan se menee niin, että poliisit tulee paikalle, liikenne pysäytetään ja hevonen/hevoset siirretään toiseen kulkuneuvoon. Ja silloin on ihan kohtalaisen olennaista, että hevostaitoisia käsittelijöitä on paikalla, sillä poliisit eivät niitä osaa yleisesti ottaen käsitellä. Ja motaria ei ihan kovin kauaa saa tukkia ja hevoset ei missään nimessä saa päästä karkuun. Pari tuttua on kokeilleet operaatiota, ei ole hauskaa.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   7.8.26 15:27:54

Jäisi kyllä itseltäni kaikki kisaaminen ja valmentautuminen, jos ei yksin voisi mihinkään liikkua, sen verran harvoin saan ketään mukaan. Joskus toki lähdetään kaverin kanssa yhdessä kisoihin / treeneihin, mutta silloinkin lähtökohtaisesti itse ajan ja molemmat hoitaa oman hevosensa. Tavallaan toki ottaisin ihan mielelläni hoitajan tai kuskin mukaan etenkin kisareissuun, mutta ei sellaisia ole pahemmin tarjolla ja toisaalta olen niin pitkään kulkenut ja tehnyt kaiken itse, että en tiedä mitä hommia lopulta osaisin sille apulaiselle antaa. Olisi tietty kiva jos ei tarvitsi itse kisojen jälkeen ajaa väsyneenä kotiin ja muutenkin varmaan suoritukseen olisi helpompi keskittyä, jos ei tarvitsi kaikkia hommia hoitaa yksin.

Lähtökohtaisesti kuitenkin pärjään hevoseni kanssa hyvin yksin lastaukset ja purkamiset, matkustaa nätisti ja osaa seisoa kopissa sen aikaa, jos itse käyn hakemassa syötävää ja vessassa ja kisapaikallakin tarvittaessa. Yleensä kisapaikalta löytyy aina joku, joka voi pitää hevosta radankävelyn ajan ja jos ei oikeasti ketään löydy, niin hätätapauksessa pystyn kyllä hyppäämään esteradan myös ilman että olen sitä kävellyt, kunhan ehtii muutaman muun ratsukon suorituksen näkemään. Muihinkin ongelmiin kyllä yleensä löytyy apua joko kisapaikalta tai puhelimen päästä, jos sellaista tarvitaan. Harvoin olen tarvinnut, vaikka on tässä tullut reilu 20 vuotta kisoja ja treenejä kierrettyä.

Mutta lastani en kyllä kisoihin/treeneihin ota mukaan, jos olen yksin liikkeellä. Juurikin siksi, että jos itselle jotain sattuisi, niin en halua että lapsi jää yksinään tuntemattomien ihmisten hoteisiin.

Lähettäjä: Gea 
Päivämäärä:   7.8.26 15:40:22

Olen usein kaverina ja hoitajana mukana ratsastuskisoissa/raveissa/hevosenhakumatkoilla. Minusta se on mukavaa. Omallani en kilpaile eikä muutenkaan matkustella, niin on hauska kokea kisafiilistä aina joskus.

Päivämäärä:   7.8.26 15:49:14

Ei ole kovin yleistä myöskään että traikun renkaat menee puhki tai irtoaa kokonaan kesken ajon. Onneksi on myös nykytraikuissa neljä pyörää niiin sillä pystyy kyllä ajamaan pois moottoritieltä.

Olen muuten vaihtanut vetoautoa ilman että tyhjensin hevosia trailerista ;) Tien päällä tekisin tämän milloin vain uudestaan. Meillä oli tuossa tilanne että vaihdettiin vaan isompaan vetoautoon kun kaverin hevonen tuli kyytiin. Omani on huono lastautuja, joten se oli koko ajan trailerissa.

Päivämäärä:   7.8.26 16:38:33

Esteratsastus on varsin riskialtis laji. Muutamat kerrat on ratsastaja ollut aivotärhdyksessä tillin tallin kisapaikalla, joten apu ollut tarpeen kun ajokieltoa on napsahtanut ensihoitajilta. Mielestäni olisi turvallisempaa pyytää joku apukädeksi.

Päivämäärä:   7.8.26 18:32:42

Tuo jos ensihoitajilta napsahtaa ajokieltoa, niin ei auta vaikka olisi hoitaja mukana kun ei ainakaan mun heppatutuista suurimmalla osalla ole pikku e.tä tai mitään taitoa ajaa hevoset perässä.

Ainoa mikä tulee mieleen, olisi jättää hevoseen ja/tai kalustoon lappu jossa hätäyhteystiedot, talli jossa asuu, tallin nro, henkilö joka voi tulla hakemaan ja numero jne siltä varalta että ratsastaja=kuski on estynyt.

Päivämäärä:   7.8.26 18:38:50

Autolla voisin matkustaa yksin koulukisoihin ja valmennuksiin.

Hevonen ei varma lastautumaan, matkustaa kyllä nätisti, on kokematon, joten ei jätetä radan kävelyksi kenellekään kisapaikalta tyhjin käsin seisoskelevalle ja verkassa tarvitaan esteiden nostaja. Traikkukuljetus tai estekisat, ei yksin.

Päivämäärä:   7.8.26 18:57:26

En todellakaan ymmärrä esteradalle menemistä ilman radan kävelyä, kilpailetteko te siis max 80 cm esteitä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.8.26 12:49:29

Pyrin saamaan jonkun lähtemään mukaan kisareissuille (kenttä). Este- tai koulukisoihin en aina jaksa edes pyytää ketään mukaan. Toki on aina kiva, jos on joku mukana ja kuvaa radan. Apukäsi mukaan lähinnä sen takia, että jos jotain sattuu matkalla tai kisoissa, eikä itse pysty ajamaan. Jos lanssilla lähtee, niin kuka huolehtii hevosesta. Aina en saa ketään mukaan, joten yksin sit mennään. Hevonen onneksi on hyvä matkustaja ja seisoo kiltisti autossa kisapaikalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.