Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanhemman hevosen osto?

Lähettäjä: Pikku poni 
Päivämäärä:   5.8.26 20:03:44

Uhka vai mahdollisuus?

Onko järkeä ostaa seuralaisen virkaan ja satunnaiseen maasto käyttöön. Vanhempi noin 18-20v hevonen?

Mitä teillä on omien seurana pihassa tai kaverina omalle kisahevoselle.

Niin ja tarkennus oman kotipihan talleissa. En halua tallipaikkalle ulkopuolisia.

Re: Vanhemman hevosen osto?

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   5.8.26 20:58:35

Riippuu ihan hevosesta. 18-20 v ei välttämättä ole vanha, mutta moni voi ihan täysin rikki ja sairas paljon ennen. Mulla on omat eläkeläiset eläneet todella hyväkuntoisina 26 ja 28 v. Tuossa iässä olivat vielä kevennetyssä, mutta aktiivisessa käytössä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.26 21:19:29

Mahdollisuus, jos ponista kyse. Ponit on yleensä pitkäikäisiä ja perusterveitä. Omani ostin ratsastuskoulusta meille seuraponiksi. On täysin eläkkeellä, tai kerran-pari vuodessa kuljettaa pieniä lapsia hetken selässään. Poni nauttii rauhallisesta kotitallista ja ihan vain olemisesta. Nyt meille tulossa toinen ratsastuskoulusta eläkkeelle jäänyt poni, koska halusin ensimmäiselle ikäisensä kaverin ja halusin myös mahdollistaa toisellekin ponille lempeät eläkepäivät rankkojen ratsastuskouluvuosien jälkeen. On ihanaa nähdä elämänilon palaavan näiden silmiin, ponit ikää kuin heräävät henkiin kotitallin rauhassa. Nää mun ponit ostohetkellä noin 25v, ponit voi elää kevyesti yli kolmekymppisiksikin.

Lähettäjä: luimu 
Päivämäärä:   6.8.26 01:35:29

No just tein tänään mun 24-vuotiaalla hepalla ihnan kunnun treenin, kuten 3-4 kertaa vkossa. Ja virtaa riittää. 19-vuotiaalla hevosella on voitettu olympiakultaa. Riippuu täysin ko hevosyksilöstä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.