|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 5.8.26 12:49:38
nää on ärsyttäviä, kun ei voi toistuvista pyynnöistä kertoa. meillä on sovittu, että hevoset saa aamulla kaksi kassia heinää (yht 8kg per ruokintakerta), joka riittää iltaan asti. Eli meidän ei tarvitse tulla päivällä antamaan itse heiniä. Talli ei siis jaa kuin aamulla ja illalla heinät ja tämä tyyli sopii meidän hevosille hyvin. Aina vaan ei aamulla anneta kuin yksi kassi, jos yöltä onkin heiniä syömättä. Ei siinä mitään, jos asiasta ilmoitettaisiin. Mutta kun ei ilmoiteta. Olen siinä uskossa, että hevosella on heinää, mutta ei sillä olekaan kuin iltapäiväksi asti. Heiniä on voinut jäädä syömättä esim sen takia, jos on satanut yöllä vettä ja näin lämpimillä keleillä sitten lähteneet pilaantumaan nopeasti. Eli ovat syömäkelvottomia vaikka näyttävätkin oklle. Haju on kuitenkin ihan hirveä. Tai sitten on vaan näyttänyt, että heinää on paljon jäljellä, mutta korret ovatkin vaan olleet niin ilmavasti, että oikeasti ei ole kuin pieni kasa. Ja taas on hevosella liian vähän heinää. Mun mielestä on ihan ok antaa vain yksi kassi, jos tp arvioi, että heinää on tarpeeksi. Mutta pitäisi siitä ilmoittaa, jos sovitusta poikkeaa, niin tiedän itse sitten tulla varuiksi aikaisemmin, jos on vaikka jompikumpi yllä mainituista tilanteista. Saan viestin ehkä kerran kymmenestä kerrasta, kun näin käy. Joka kerta olen pyytänyt ilmoittamaan, mutta ei..
|