Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hiljaisessa etsinnässä

Lähettäjä: Mikä juttu? 
Päivämäärä:   3.8.26 23:54:27

Mitä tarkoittaa ”hiljaisessa etsinnässä” kun ilmoitus on jaettu muutaman(kymmenen)tuhannen ihmisen julkiseen fb ryhmään?

Re: Hiljaisessa etsinnässä

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   3.8.26 23:58:31

Sitä, että asia ei ole ehkä täysin ajankohtainen, etsijä ei itse etsi aktiivisesti, enempi toivoo, että ne "muutamat tuhannet" tekisivät sen hänen puolestaan. Eli odottaa tarjouksia ilman vaivannäköä ja katselee kuka tarjoaa halvimmalla sopivaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.8.26 23:59:31

Hah hah, tätä mäkin aina jaksan ihmetellä. Samoin "hiljaisessa myynnissä" ja sama juttu, jaettu 5 ryhmään ja kattava kertomus myytävästä hevosesta porkkanoineen.
Mitä tapahtuu, kun hevonen on sitten MYYNNISSÄ? :)

Lähettäjä: lgl 
Päivämäärä:   4.8.26 03:51:50

Hiljainen yleensä tarkoittaa "ei-julkista", eli etsii omassa rauhassaan. Joten jos myy tai etsii julkisesti, niin ei se kovin hiljaista ole :D

Toki tuo voi monilla tarkoittaa "ei kiirettä", eli ei ole myymässä sille, joka aggressiivisemmin kauppaa tai on tulossa hakemaan, vaan valkkaa tarkoin kelle myy tai keneltä ostaa, joten turha uhota että "anna osote, tuun koppi perässä hakemaan hevosen" tai "kauhee kiire, paljon kiinnostuneita, osta heti kokeilematta, näkemättä ja tutkimatta".

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.8.26 08:33:02

mulle se tarkoittaa juurikin tuota kiireettömyyttä. että rauhassa katsellaan ja mietitään laajasti eri vaihtoehtoja eikä haeta heti sitä ensimmäistä

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   4.8.26 09:44:50

Tuota hiljaista etsintää en ymmärrä. Sitä joko haluaa hevosen ja etsii sitä tai ei halua.

Hiljainen myynti mulle on sitä, että voisi myydä hevosen jos oikea ostaja tulee vastaan, mutta ei haittaa vaikka se seisoisi pihassa lopun elämänsä. Eli siitä ei ole pakko päästä eroon.

Päivämäärä:   4.8.26 09:53:05

No olisiko se sitten ennemmin harkiten ostetaan/myydään?
No, lillukanvarsia nämä.
Itse skippaan koko ilmoituksen kun ärsyttää :) :) :)
Toki mua nyt ärsyttää hiljaisesti kaikki :D

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.8.26 09:58:32

”Hiljainen myynti mulle on sitä, että voisi myydä hevosen jos oikea ostaja tulee vastaan, mutta ei haittaa vaikka se seisoisi pihassa lopun elämänsä. Eli siitä ei ole pakko päästä eroon.”

Kyllä - ja lisäksi sitä, että tiettyjen tuttujen kautta laitetaan sana kiertämään siltä varalta, että he tietävät jonkun sopivan ostajan tai myytävän. Hevosta ei silloin kaupitella eikä etsitä julkisesti ilmoittamalla vaan sopivaa ostajaa tai myyjää etsitään ns. suhteilla.

Itse ajattelen, että tuota termiä ilmoituksessa käyttävät eivät ajattele eivätkä ymmärrä, mitä se tarkoittaa. Sanonta vain näyttää heistä jotenkin hienolta ja asiaankuuluvalla vähän samaan tapaan kuin ”loppuelämän koti”.

Päivämäärä:   4.8.26 15:12:05

Tuplapiste
Nimenomaan 

Päivämäärä:   4.8.26 15:20:02

Hiljaisessa etsinnässä tai myynnissä tarkoittaa minun mielestäni sitä ettei laiteta mitään varsinaista ilmoitusta mihinkään. Minäkin tiedän monta jotka voisivat ostaa jos tulisi tietynlainen myyntiin, mutta eivät laita ostoilmoitusta koska ei ole akuuttia tarvetta.

Päivämäärä:   4.8.26 15:22:28

Hah hah, tätä mäkin aina jaksan ihmetellä. Samoin "hiljaisessa myynnissä" ja sama juttu, jaettu 5 ryhmään ja kattava kertomus myytävästä hevosesta porkkanoineen.
Mitä tapahtuu, kun hevonen on sitten MYYNNISSÄ? :)

Tämän kohdalla sormi etsi tykkää-painiketta :D

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   4.8.26 15:23:24

Itse ymmärrän "hiljaisessa etsinnässä", että voisi ostaa hevosen, jos sopiva tulee vastaan, mutta ei ole pakko ostaa hevosta. Parilla kaverillakin on nyt "hiljaisessa etsinnässä" hevonen (joskaan he eivät ole julkaisseet mitään ilmoituksia missään, puskaradiossa vain huutelevat). Eli oikean osuessa kohdalle, olisi tallissa kyllä tilaa, mutta pakko ei ole saada.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.8.26 19:34:07

Hiljainen etsintä tai myynti tarkoittaa tuttujen kautta, suusta suuhun tiedonkulun kautta tulevaa potentiaalista kauppaa.
Julkinen myynti/osto ei ole sitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.