Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turvaliivi, selkäpanssari, paukkuliivi vai mikä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.8.26 19:34:54

Olen hankkimassa ensimmäistä kertaa aikuisiällä jotain turvaliiviä, kun nuori hevonen tulee taloon. Nuorena käyttänyt niitä 2000-luvun alkupuolen karmeita jäykkiä turvaliivejä ja sen jälkeen olen pudonnut kehityksen kelkasta, toisin sanoen en ole turvaliivejä käyttänyt. Minkäköhänlainen liivi kannattaisi siis hommata? Olen isorintainen, joten se tuo oman hankaluutensa. Mitään hurjaa este- tai kenttäratsastusta ei ole tarkoitus harjoittaa, mutta 40 vuotta lähestyvän haluttaa suojata luitaan nuoren kanssa jo ihan sileällä, kentällä ja maastossa ratsastaessa. Kiitos jo etukäteen.

Re: Turvaliivi, selkäpanssari, paukkuliivi vai mikä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.26 19:38:51

Paukkuliivi.

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   3.8.26 21:36:42

Paukkuliivi selkäpanssarilla esim equiline tai horsepilot

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   4.8.26 08:59:24

Ehkei nuo tyköistuvat mallit ole sulle hyvä valinta. Ehdottaisin noita kenttäratsastajien käyttämämiä, säädettäviä malleja, kuten Point Two ja Helite.
Niis on se etu, et voi säädellä liiviä vartalon mukaan, ja niissä on selkäpanssari valmius. Säädettävällä liivillä voi puketua säiden mukaan kesät talvet.

Lähettäjä: Nojoo 
Päivämäärä:   4.8.26 09:45:09

Point two paukkuliivi! Mulla kans edellinen oli 15v sitten karmee palaliivi, mutta tää on tosi kiva päällä ja voi säätää leveyttä todella paljon. Talvella saa säädettyä toppatakin päällekin. Suojaa hyvin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.