Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi omistajat suostuvat maksamaan toisen..

Lähettäjä: ..harrastuksen? 
Päivämäärä:   3.8.26 18:06:25

Niin että miksi me hevosenomistajat edes suostumme kustantamaan vuokraajien harrastuksen? Jos kukaan meistä ei suostuisi ottamaan vuokraajaa alle päivän kulujen niin muuttuisi parempaan tämä vuokrauskulttuuri! Kenenkään ei kuulu joutua kustantamaan toisen ratsastusharrastusta, tämä on luksusta eikä ihmisoikeus.

Re: Miksi omistajat suostuvat maksamaan toisen..

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.8.26 18:20:12

Hah, minä tarjoan hevosia ilmaiseksi käyttöön. Koska voin! Parasta antaa nuorille mahdollisuus.

Lähettäjä: Jan 
Päivämäärä:   3.8.26 18:27:57

Minä en todellakaan maksa enää yhdenkään ilmaisratsastelijan touhuja... Pummeja ovat. Onneksi ei edes tarvetta vuokraajalle uusien työkuvioiden ansiosta. Hyvin hoituu 2 hevosen liikutukset ja kisailut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.26 18:36:51

"Niin että miksi me hevosenomistajat edes suostumme kustantamaan vuokraajien harrastuksen? "
Koska olet(te) keskivertoa huomattavasti typerämpiä? En pysty edes kuvittelemaan, millainen idiootti vaaditaan, että tarjoaa hevosta vuokralle ilman, että saa siitä itse mitään TAI ettei ymmärrä saavansa siitä itse jotain. Mutta ilmeisesti teitä on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.26 18:38:59

Kyllä itse olen ottanut 2x päivän kulut aina. Muuten en tee vuokraajalla mitään

Lähettäjä: daa 
Päivämäärä:   3.8.26 18:42:30

Siis mitä? :D

Ja minä kun olen aina (n. 40v) kuvitellut, että hevosta tarjotaan vuokralle jotta
a) omat kulut hevosesta kevenee
b) omistaja saa samalla tallivapaata

Toki omillani ei vuokraajia ollut koska pidin niitä työpaikalla ja ratsastin niiden ohessa muidenkin hevosia mutta nykyisessä elämäntilanteessa jos om(i)a vielä olisi niin todellakin etsisin kivan vuokraajan.

Päivämäärä:   3.8.26 18:42:58

Koska siitä tulee itselleni sekä hyötyä että iloa, enkä tarvitse rahaa

Lähettäjä: Omistaja 
Päivämäärä:   3.8.26 18:43:06

Vuokraaja liikuttaa ja hoitaa hevosen sille sopivalla tavalla, ja minulla jää aikaa muihinkin harrastuksiin. Ja jos olen matkoilla, vuokraaja saa pitää hevosta "ilmaiseksi" koko ajan. Oikeastaan minulla pitäisi olla huono omatunto siitä, että hän ei saa siitä sellaista korvausta kuin ratsuttaja ja tallintekijä. Kumpi sitten käyttää kumpaa hyväksi...

Päivämäärä:   3.8.26 18:52:41

Mietin samaa tallinpitäjistä - miksi maksavat persaukisten omistajien harrastelut. Hinnat vaan semmoiselle tasolle että hommaan tulee joku järki.

Lähettäjä: Hipsis 
Päivämäärä:   3.8.26 18:53:41

Tavallaan vuokraajat maksavat ja mahdollistavat osittain toisen harrastuksen, jos omistajalla ei muuten olisi varaa tai aikaa pitää omaa. Että näkökulmia on monia.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   3.8.26 18:58:16

Tuo päivän kulu -mantra on aikansa elänyt. Kun samassa tallissa voi olla ihan eri tasoisia ratsuja vierekkäisissä karsinoissa, niin ihanko oikeasti vuokrahintakin olis sama HeC exravurista ja VaB kouluratsusta?

Vuokraaja usein vertaa hintaa ratsastuskouluun. Jos hyvässä koulussa tunti maksaa 60€, ja vuokraratsu 40€+valmentaja 40€, niin voi olla ettei vuokraaminen kiinnosta.

Kaikki riippuu paikkakunnam tarjonnasta, ja mistä vuokraaja haluaa maksaa.

Päivämäärä:   3.8.26 19:02:59

Miksi vuokraajien pitää kustantaa persaukisten hevosten pitämistä, kun ilman vuokraajaa ei ole varaa pitää, ja mahdollistaa teille pääsy muihin harrastuksiin eli perjantaina vetämään perseet? ;D

Lähettäjä: tarkkailija 
Päivämäärä:   3.8.26 19:34:16

Onnittelut aloittajalle, joka oli saanut ujutettua lyhyehköön tekstiinsä 2/3 hötönetin vakiofraaseista!
”X kustantaa Y:n harrastuksen” mainittu, samoin ”ratsastusharrastus (tosin yleensä hevosen omistaminen) ei ole ihmisoikeus”.
Ainoastaan ”uskonto 10, matikka 4” puuttui.
Ehkä näemme sen vielä keskustelun edetessä.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   3.8.26 19:59:39

Siis mitä aloittaja sekoilee? Kuka pakottaa sinua ottamaan vuokraajan?

En minä hyvää hyvyyttäni hevosia vuokraa, vaan sen takia, että en kerkeä arkena liikuttamaan hevosta niin laadukkaasti ja monipuolisesti kuin haluaisin. Vuokrasta saatava pieni summa on vain plussaa, en minä senttejä laske, koska se hevosen liikunta on tärkein. Näin minä saan pienen korvauksen ja hevonen liikuntaa, vuokraaja saa kivan hevosen käyttöön pientä summaa vastaan. Win-win.

Jos näin pahasti kokee että vuokraajat vain kusettavat niin minulla on ilmainen vinkki: ÄLÄ VUOKRAA HEVOSTASI.

Päivämäärä:   3.8.26 20:04:34

Ei kukaan aloittajan onnettomasta kantturasta suostu maksamaan.

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   3.8.26 20:17:15

"Tavallaan vuokraajat maksavat ja mahdollistavat osittain toisen harrastuksen, jos omistajalla ei muuten olisi varaa tai aikaa pitää omaa."

Hevosenpito ei koskaan saisi olla vuokraajien varassa. Mitä sitten, kun se joutuu telakalle pidemmäksi aikaa ja vuokraajat katoavat tuhkana tuuleen?

Omaa hevosta "vuokraa" eli liikuttaa silloin tällöin hyvä ystäväni, ei maksa mitään. Tällöin homma hoidetaan aina presiis minun ohjeideni mukaan.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   3.8.26 20:17:15

Kukaan ei onneksi pakota antamaan hevosta vuokralle. Tyhmähän ei ole se joka maksaa...

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   3.8.26 20:30:56

En jaksa ratsastaa joka päivä

Lähettäjä: Puoli ilmaista 
Päivämäärä:   3.8.26 20:34:13

Että saisi kuluja edes jotenkin katettua maneesittomalla tallilla niin se ois 50e kerta 4x vko käyvälle.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   3.8.26 20:35:14

Minä en ajattele asiaa ihan noin, että rahoittaisin jonkun harrastuksen. Hevosellani on kerran pari viikossa hoitaja, joka saa noina päivinä maastoilla ja hoitaa hevosta. Minä puolestani saan pari tallivapaata ja tiedän, että poni hoidetaan kunnolla. minusta se on vähän niin kuin winwin.

Päivämäärä:   3.8.26 21:13:14

Koska en halua olla 24/7/365 hevosessa kiinni, sillä on vuokraaja. Vuokrauksesta tuleva raha on vain plussaa, oikea etu on vapaapäivä.

Päivämäärä:   3.8.26 22:04:20

Jos mulla olisi taas oma hevonen, olisin umpionnellinen, jos joku luotettava tarjoaisi mulle vapaapäiviä, ratsastaisi ja hoitaisi hevosen hyvin! Silloin kun minulla oli hevonen, en pyytänyt rahaa siltä tytöltä, joka hevosta ratsasti.

Päivämäärä:   3.8.26 22:09:23

Siksi, että itse haluan joskus vapaapäivän tallilta ja plussaa jos saan siitä rahaa?

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   3.8.26 23:35:17

Vuokraajat mahdollistavat hevosten omistajien harrrastuksen. Käyvät liikuttamassa ja hoitamassa kun omistaja ei ehdi. Tekevät tallitöitä. Maksavat hevosen ylläpidosta aiheutuvia kuluja vuokasummalla kun omistajan rahat eivät muuten riittä.

Lähettäjä: Puskailija 
Päivämäärä:   3.8.26 23:48:19

Siksi me vuokraajat käydään, kun omistaja itse ei liikuta mitenkään.. Hevonen hyötyy, kun liikkuu monipuolisesti! Jos kallistuisi merkittävästi vuokrauksen hinta, niin vähentäisin käyntejä. Voi sitten itse liikuttaa haluammallaan tavalla.. :)

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   4.8.26 00:07:12

Miksi pyytäisin vuokraa päivähinnan verran, kun en sitä hevosta vuokraa koko päiväksi (24h). Eihän se vuokraaja maksa hevosen käytöstä kuin 2-3h verran. Jolloin vuokraaja maksaa jo ylihintaa siitä, mikä on hevosen kulut ovat per tunti.

Re: Miksi omistajat suostuvat maksamaan toisen.

Päivämäärä:   4.8.26 00:28:31

Kuule jep kun ne hevosen kulut juoksee ihan koko ajan eikä vain sen aikaa kun joku istuu sen päällä. Eihän autojakaan vuokrata niin että mittari raksuttaa vain silloin kun istut ratissa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.8.26 00:34:02

Omistajana maksan ne kulut joka tapauksessa, vuokrauksesta saatu on plussaa. Lisäksi saan itse pari tallivapaata viikkoon ja voin niinä päivinä luottaa siihen, että hevonen hoidetaan hyvin.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   4.8.26 00:46:55

Onneksi en ole niin köyhä tai kitupiikki että tarvii tuollaista miettiä. Vuokraaja ratsastaa paremmin kuin minä, hänellä menee hyvin yksiin hevosen kanssa, ja itse saan pari tallivapaata päivää. Kaikki voittavat. Vuokra on nimellinen, voisin antaa tämän vuokraajan käydä vaikka ilmaiseksi.

Lähettäjä: Justiinsa joo 
Päivämäärä:   4.8.26 00:52:31

Vuokraajat taitavat kirjoitella omistajien puolesta täällä. En ole koskaan Uudellamaalla törmännyt yhteenkään joka ilmaiseksi antaisi ratsastella eikä varsinkaan millään laadukkaammalla. Useammalla tallilla oltu. Käyhän nuo ratsastuskouluissakin kyselemässä josko ilmaiseksi irtoaisi.

Päivämäärä:   4.8.26 00:59:33

Ysärillä oli ihan tavallista päästä ratsastamaan ihan laadukkaillakin hevosilla ilmaiseksi. Itse asiassa jopa niin paljon, että ratsastin vuoden ympäri käytännössä lähes joka päivä. Maastossa, kentällä, maneesissa, kaikkia askellajeja, joskus hevosen omistajaa ei näkynyt viikkokausiin. Hevoset oli kyllä hyviä, ikinä varaa itselle ostaa sellaisia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.8.26 01:42:39

Niin, suurimmalla osalla tavan tallaajista ei ole varaa pitää yhtään mitään hevosta. Kulut ne on exravurillakin.

Päivämäärä:   4.8.26 07:45:29

Kysynnän ja tarjonnan laki

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.8.26 07:59:15

Nää "voin luottaa että hevonen hoidetaan hyvin", miten se että joku maksaa oikeasti kyseisen päivän kulut (tallivuokra ja kengitys jaettuna 30) liittyy tähän?

Kun sulla on kiva ja toimiva hevonen, vuokraajia olis tulossa ovista ja ikkunoista. Sun ei siis tarvitse pitää hevosellesi liian painavaa / köyhää / laiskaa vuokraajaa.

Moni on valmis maksamaan oikeasti ne päiväkulut ja ymmärtää että toisen hevosen lainaaminen on silti jotakin, mitä kannattaa arvostaa.

Lähettäjä: Milli 
Päivämäärä:   4.8.26 09:01:42

Miksi te persaukiset hevosenomistajat ette maksa laskuja meille tallinpitäjille? Ottakaa vaikka vuokraaja, jotta saate laskunne maksettua!

Lähettäjä: Jee 
Päivämäärä:   4.8.26 09:20:44

Minulla on kolme oikeestaan ihan laadukasta harrastehevosta joilla on lisäkseni kaksi innokasta ja kaikenlisäksi taitavaa liikuttajaa/vuokraajaa, miten sen haluaakaan ilmaista. He maksavat hevoseni kengitykset 8 viikon välein. Joskus on viikkoja kun haluan yhden tallivapaan ja toisinaan taas neljä, riippuu omista menoista ja töistä. Näinä päivinä he liikuttavat mun hevoset miten haluavat.

Mulle on tärkeintä että mun hevoset voivat hyvin ja mun ei tarvitse rättiväsyneenä mennä mahdollisesti jopa 12h työpäivän jälkeen enää tallille. Ja se tekee mut onnelliseksi kun mulla on tiimi joka pitää mun hevoset kunnossa, kohtelee kuin omiaan ja tykkää touhuta niiden kanssa. Ehkä olen tyhmä kun en pyydä sataa euroa per ratsastus mutta kun heidän asenne ei ole se että pakko ratsastaa. Ja miksi jonkun muun ihmisen pitäisi maksaa mulle mun vapaapäivistä?

Lähettäjä: jooo 
Päivämäärä:   4.8.26 10:22:59

Meillä käy yksi tyttö ratsastamassa, koska saan hevoselleni arvokasta liikuntaa. Hän saa ratsastaa laadukkaalla hevosella ohjatulla tunnilla ja hevoseni saa liikuntaa.
Maksan siis toisen harrastamisen jotta hevoseni saa liikuntaa, jota en itse pysty joka päivä sille tarjoamaan.

Lähettäjä: no huh 
Päivämäärä:   4.8.26 10:27:14

Aloittaja pitää vain huolta omista asioistaan ja mikäli omistaa hevosen, jos ei ymmärrä vuokraamisen tarkoitusta, joka parhaimmillaan palvelee kaikkia osapuolia.
Taitava vuokraaja voi viedä hevosta eteenpäin, se, että omistaa hevosen , ei tee taitavaksi ja rahallinen puoli on toinen, raha vaihtaa omistajaa ja vuokraaja, joka maksaa / tekee tallitöitä voi odottaa vastinetta rahoilleen, joka kyllä kelpaa siinä tilanteessa kun ollaan vuokraamassa hevosta.

Miksi omistaja vuokraa hevosta? tasatakseen kustannuksia ? Saadakseen apua omaan ajankäyttöön? Liikuttakseen hevosta enemmän kuin tunnin ? Liike on lääke myös hevoselle.Hevosen omistajalle myös hevosteton päivä on tervetullut.

Lähettäjä: MB 
Päivämäärä:   4.8.26 10:33:37

Itse en hyppää, mutta hevonen tykkää hypätä. Oli ”pakko” ottaa rohkea vuokraaja, joka haluaa hypätä. Rahan takia ei ollut tarvetta ottaa, mutta en nyt halua että hevonen jää ilman esteitä

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   4.8.26 12:10:50

Sekä vuokralle antajana että muussakin hevostoiminnassa on syytä hahmottaa, että se mitä "myyt" ei välttämättä ole "ostajalle" sen arvoista kuin sinulle.

Jos hevonen tai sen osaamistaso on vaatimaton, sillä on rajoituksia siinä mitä sillä voi tehdä/treenata, hevonen on vaikea, tai hevosen tallipaikkaolosuhteet ovat vaatimattomat, ne vaikuttavat miinusmerkkisesti siihen hintaan jota voit pyytää.

Hevosmaailmaan on pesiytynyt ajatus, että aina pitäisi saada "omat kulut katettua" . Tämä ei ole realismia. Osan kuluistaan saa yleensä katettua.

T. yksi omistaja joka vuokraa alle päiväkohtaisten kulujen, hevosen vaatimattomuus ja tallipaikan olosuhteet huomioiden, ja sain luotettavan vuokraajan.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   4.8.26 13:09:01

Hevonen pääsee reippaaseen maastoon ja minä saan vapaapäivän. Itse tykkään maastoilla rauhallisemmassa vauhdissa, joten ilman liikuttajaa hevonen ei pääsisi maastossa laukkaamaan kunnolla. Ei tulisi mieleenkään pyytää maksua, kun tilanne on kaikin puolin win-win.

Lähettäjä: riina 
Päivämäärä:   4.8.26 13:18:10

Ratsikouluyrittäjätkin kirjoitelleet kun asiakkaat sitä mieltä ettei heidän tarvitsisi maksaa. Otetaan omahevospaketteja ja jätetään maksamatta. Silti kuitenkin kelpaa ratsastus eikä lopeteta vaikkei aikomustakaan maksaa mistään mitään.

Lähettäjä: :-) 
Päivämäärä:   4.8.26 13:21:46

Voi kysyä niinkin päin että miksi osa meistä hevosenomistajista maksattaa harrastustaan vuokraajilla.

En ole koskaan vuokrannut hevosiani. Tällä hetkellä hevosia on kaksi ja tietyt ihmiset ratsastavat niillä ilmaiseksi joko tulemalla maastoseuraksi tai osallistumalla valmennuksiin. Olen siis itse aina paikalla. Niin montaa tallikaverien vuokraajaa seuraillut, että itsekseen hevosillani ei ratsasta kukaan. Kun pidän vapaata, on vapaata myös hevosilla. Hyvä tallinpitäjä ja kokopäivätarhaus isoissa tarhoissa, niin viikonkaan vapaa ei ole ongelma.

Koko nykyinen vuokrauskulttuuri on sairas ja sen voisi lopettaa. Aiempi tallityttökulttuuri oli parempi: ratsastaa sai joskus tallitöitä vastaan ja homman juju oli se, että ratsastus ei ollut pääasia vaan rakkaus hevosiin ja niiden kanssa vietetty aika. Tuossa kulttuurissa kehittyivät myös hevosmiestaidot. Osa vuokraajista näyttää nykyisin olevan täysin kädettömiä.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   4.8.26 13:28:13

Kaikkea ei aina voi mitata rahassa. Tai voi, mutta se miten se mitataan voi vaihdella eri ihmisten välillä.

Tässä aloituksessa perusoletus oli että vuokraajat ovat loisia ja että kaikista vuokrauksista pitäisi saada ns. "omat pois"

Vuokrattavia hevosia on eritasoisia yhtä lailla kuin vuokraajiakin.Kaikkea ei voi tasapäistää. Jos diilistä tulee molemmille win-win, toiminta on onnistunutta.

Päivämäärä:   4.8.26 13:37:11

Hevosenomistajana olen vuokrannut hevosiani sekä pienellä summalla. En ole niin pa että tarvitsisin ”omat” takaisin. Tarvitsen vapaapäiviä ja musta on kiva jos on mahdollista tarjota esimerkiksi nuorille mahdollisuuksia harrastaa.

Lähettäjä: rkr 
Päivämäärä:   4.8.26 21:58:21

"Vuokraaja usein vertaa hintaa ratsastuskouluun. Jos hyvässä koulussa tunti maksaa 60€, ja vuokraratsu 40€+valmentaja 40€, niin voi olla ettei vuokraaminen kiinnosta."

Jos ratsastuskoulussa on vain liikenteenohjausta ja valmennuksessa saa ihan opetusta, niin se valmennus voi hyvinkin kiinnostaa vaikka se enemmän maksaakin...

Päivämäärä:   5.8.26 08:49:58

Mulle yksäri maksaa ratsastuskoulussa hevosen vuokra +60€/45min, kaksarit on 45€/1h. Tämä on kallein hinta, edullisempiakin on. Vuokra on n. 35€ kun on säännöllistä. Ratsastustunneista ryhmässä en tahdo saada paljoa irti, vaikka olisi hyvä ope. Jos alkaisin vuokrata hevosta, vertaisin tähän hintaan.

Lähettäjä: jooo 
Päivämäärä:   5.8.26 09:21:43

Tuo on myös totta että mitä enemmän ratsastaa sitä suurempi mahdollisuus on oppia ratsastamaan. Jos satut löytämään laadukkaan yksärin jolla pääset itse kehittymään, niin ei sitä voi verrata ratsastuskoulun tuntiin mitenkään.

Jos omaa taas haaveilee niin kannattaa laskea onko 10k vuodessa se summa mitä on valmis sijoittamaan omaan harrastukseen. Siihen hintaan saa pidettyä harrastevälineen hengissä. Siihen päälle tulee vielä valmennus ja kilpailukulut.

Kerran viikossa ratsastustunti vuoden ajan (45€/h) olisi 2340€ eli hyvin paljon edullisempaa kuin se oman hevosen pitäminen. Nämä on näitä realiteettejä mitä vuokraajat eivät osaa ajatella. miten osaisivatkaan. Oman hevosen hengissä pidon päivähinta olisi 28€ karkeasti.

Lähettäjä: Jonna 
Päivämäärä:   5.8.26 10:03:00

Ei ole yksin rahasta kyse. Hevonen on itsehoitotallilla, katkaisin jalkani ja olisin ollut todella pulassa ilman vuokraajaa joka oma-aloitteisesti tarjoutui ottamaan kokonaisvastuun kunnes olen kunnossa. Eikä todellakaan maksanut siltä ajalta mitään, eikä tarvitse maksaa jatkossakaan.

Päivämäärä:   5.8.26 10:34:37

Pitkä tauko oli itselläni hevosharrastuksesta ja nyt kun pari vuotta sitten kävin katsomassa yhtä vuokrahevosta, niin totesin, että antaapa olla. Hankkikoot omistajat jonkun toisen idiootin ratsuttamaan hevosensa ja samalla rahoittamaan sen kustannuksia. Tämä hevonen oli siis täysin raaka eestiläinen, jonka omistajalla ei ollut pienintäkään käryä ratsuksi kouluttamisesta. Laukan kehotti nostamaan kiitoravista nurkkaan kaatamalla ja niin edelleen. Todella paljon olisi vaatinut töitä ratsuksi kouluttamiseen ja siitä huvista olisi saanut maksaa 30€/krt pienellä maneesittomalla maalaistallilla, jonka tallivuokra on hyvin edullinen (keskellä ei mitään, kaukana isommista kaupungeista).

30€/krt ei siis lähtökohtaisesti ole paljon vuokrahevosesta, mutta ihan jo periaatteesta en raa'an hevosen ratsuttamisesta maksa yhtään mitään.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   5.8.26 10:46:49

Itse en ole koskaan vuokrannut hevosiani, hoitaja on joskus ollut. Hoitaja piti huolen hevosestani minun ollessa lomalla, sai ratsastaa sovitun ohjelman mukaisesti ja takaisin tultuani sai palkaksi tuliaiset sekä ohjatun ratsastustunnin.
Aina valitsin hoitajiksi omia tuntilaisiani. Sellaisen tytön, joka ratsasti nätisti ja oli vastuuntuntoinen hoitaja.

Näissä kahden kokeneemman ratsastajan esim. hyppydiileissä (kouluratsastaja hommaa esteratsastajan hevoselleen, jotta hevonen pääsee hyppäämään) käy melkein aina niin että jossain vaiheessa alkaa valitus miten huonolta hevonen tuntuu estepäivän jälkeen.

Itse ratsastan tietyllä tavalla ja tiedän että ärsyttäisi, jos hevonen olisi ”väärillä säädöillä”. Siksi en vuokraile, mutta ratsastavan hoitajan voisin ottaa. Olettaen siis että hän kävisi tunneillani ja saisin itse määritellä miten hevosiani ratsastetaan.

Lähettäjä: nick 
Päivämäärä:   5.8.26 12:17:36

Mä annan ratsastaa mun hevosilla ilmaiseksi, koska saan sitten vastapalveluksena hoitoapua niille, kun olen itse työreissuissa. Mun mielestä tää on win-win.

Yks tallilaveri valittaa, kun annan mennä ilmaiseksi, mutta valittakoon. Hän tarttee rahaa, mä tartten apukäsiä. Kukin tavallaan.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   5.8.26 12:39:19

Kukin tyylillään. Mulla on 2 liikuttajaa, joille minä maksan siitä että käyvät. Miksi he maksaisivat minulle siitä että.auttavat minua.
Yleensä vuokraaja otetaan kun ei itse ehdi käydä 7x viikossa.

Lähettäjä: hj 
Päivämäärä:   5.8.26 13:16:43

"Kuule jep kun ne hevosen kulut juoksee ihan koko ajan eikä vain sen aikaa kun joku istuu sen päällä. Eihän autojakaan vuokrata niin että mittari raksuttaa vain silloin kun istut ratissa."

Typerä vertaus. Jos mulla on autonvuokrauspäivä niin voin sillä hinnalla ajaa vaikka koko päivän korttelia ympäri. Ei ihan vertaudu hevosen vuokraukseen.

Päivämäärä:   5.8.26 16:37:59

Tallinpitäjät kustantaa vuokralaisten hevosenpidon alihintaisilla tallivuokrilla.

Lähettäjä: ex omistaja 
Päivämäärä:   5.8.26 20:09:19

Minulla ollut useampi hevonen. Ollut vuokraajia ja myös kaverit hoitaneet ilmaiseksi. Ei olisi tullut mieleenkään ottaa ns. päivän kuluhintaa. Tärkeämpi oli itse saada tallivapaa, jotta voi tehdä muutakin ja luottaa siihen että hevonen ratsastetaan ok ja hoidetaan hyvin.

Erikoinen ajatusmaailma aloittajalla.

Päivämäärä:   5.8.26 20:28:22

Olen saanut nuorena mahdollisuuksia harrastaa ilmaiseksi. Pistän hyvän kiertämään sillä että olen tarjonnut itse samaa. En ottanut rahaa. Eikä nyt kannattaisi viisastella yhtään väittämällä omistajien kustantavan vuokraajien harrastuksen. Kyllähän se on niin että tallinpitäjät tarjoavat aivan liian halvalla täysihoitoa kuluihin nähden.

Lähettäjä: NN 
Päivämäärä:   5.8.26 20:53:44

Minun hevosellani saa tarkkaan valitut, minua taitavammat ratsastajat ratsastaa ilmaiseksi, koska se hyödyttää minua ja hevosta.

Eli mulla on muutama itseäni selvästi taitavampi, luotettava ratsastaja, joilta pyydän melko säännöllisesti apua ja voin sitten pitää hyvällä omalla tunnolla hevosvapaan päivän tai lähteä työmatkalle.

Tässä kohtaa elämää mulla on enemmän rahaa kuin aikaa, heillä taas useimmilla enemmän aikaa kuin rahaa. Hyvä mätsi minulle ja heille.

Toki mun hevosella ratsastaa säännöllisesti myös ammattilainen, jolle ihan maksan siitä, mutta se on eri juttu kuin mistä tässä puhutaan.

Pääpointti on se, että nuo taitavat ja rohkeat liikuttajat hyödyttää sekä minua että hevosta. Ei siinä ole mitään sellaista asetelmaa, että minä laskisin pennosia ja surisin, että suostuisin maksamaan jonkun harrastuksesta - mielestäni siinä on reilu asetelma, että minä hyödyn, he hyötyvät ja hevonenkin hyötyy.

Ja kyllähän sitä voi olla silleen epäitsekäskin, että minusta on kivaa, kun taitava, paljon kisannut vieraalle paikkakunnalle muuttanut ja hevosensa myynnyt nuori, hetkellisesti tässä kohtaa elämäänsä vähävarainen opiskelija saa henkireiän. Pitää ihan todella hyvää huolta minun hevosesta ja antaa hyviä vinkkejä minullekin sen liikutukseen liittyen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.