Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ekat kisat, HeD

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   2.8.26 16:55:02

Olisi nuoren hevosen (4v) ekat kisat ja myös minun ekat kisat koskaan.
Itse olen kotona ratsastanut toisella hevosella heA tasolla.
Olen aika kova jännittämään ja mietin että olisiko ihan tyhmä mennä heD tason kisoihin?

Re: Ekat kisat, HeD

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.8.26 17:03:04

On tyhmää. Katso 4-vuotiaalle hevoselle joku kivaja sujuva HeB ohjelma, esim. HeB:4

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.8.26 17:27:40

HeC-tasolla on myös kivoja ohjelmia, esim. pitkän radan HeC:3 ja tietysti helpot kenttäohjelmat.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   2.8.26 18:12:38

Ei ole tyhmää, mennään HEVONEN ensin. Ekat kisat 4v:lle niin on ehdottoman ok mennä joku raviluokka ja siitä sitten seuraavaksi C:hen.
Oma 3vtä pidetty mielessä ja mennään todellakin useampi D ensivuonna alle vaikka vanhemmalla hevosella tehty A:ta.

Älä välitä mitä muut ajattelevat, ajattele vain hevostasi ja vie se helpompaan tilanteeseen, miss se voi potentiaalisemmin onnistua.

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   2.8.26 18:41:42

Totta kai menet just mikä hyvältä tuntuu! Minäkin menin 5-vuotiaan laatuhevosen kanssa ratsastuskoulun seurakisoissa 50cm. Sitä en kadu, mutta sen sijaan kadun kyllä sitä, että myöhemmin vein sen liian nopeasti 110-120-luokkiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.8.26 18:55:23

Nimenomaan esim. tuo HeB:4 on paljon helpompi nuorelle. Laukannostot kulmassa, ei pisteessä, ei peruutuksia tai tiukkoja käännöksiä, pitkä rata ja kiva sujuva ohjelma. Nimenomaan HEVOSTA tässä ajattelen ja nuorelle hevoselle helppoa js kivsa ohjelmaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.26 19:06:40

Parempi mennä pelkkä raviohjelma kuin jännittäen mennä laukkaamaan pieneen tilaan. Varsinkin jos kyseessä on vieras paikka, kilpailu tilanne on aina uusi juttu kuulutuksien ja vieraiden hevosten vuoksi. Jos kerran itse jännittää niin miksi tehdä asioista liian hankalia. Toki jos alat liikaa jännittää ihan jo sitä raviohjelmaakin, pyydä kokeneempaa kilpailijaa menemään parit ekat kisat nuorella jotta se saa hyviä kokemuksia. Sinun jännitys siirtyy hevoseen ja voi aiheuttaa patti tilanteita ja huonoa fiilistä hevoselle uudessa tilanteessa.

Lähettäjä: ) ( 
Päivämäärä:   2.8.26 19:42:55

"Nimenomaan esim. tuo HeB:4 on paljon helpompi nuorelle. Laukannostot kulmassa, ei pisteessä, ei peruutuksia tai tiukkoja käännöksiä, pitkä rata ja kiva sujuva ohjelma."

Tää on kyllä totta että ei pidä tuijottaa pelkkää luokkatasoa vaan sitä ohjelmaa mitä on menossa ratsastamaan. Yhden kanssa aloitin HeC-ohjelmasta vaikka laukka ei ollut "valmis" koska raviohjelmassa oli ihan älyttömiä S-mutkia sun muita haastavampia tehtäviä. Toisen kanssa taas aloitin raviohjelmasta, koska ohjelma oli ihanan anteeksiantava ja sujuvilla suurilla reiteillä.

Se,mitä olet kilpaillut jollain muulla ratsulla ei vaikuta lainkaan päätökseen siitä, mikä on paras taso aloittaa uuden ratsun kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.