Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Wow-satula

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.26 18:01:28

Onko kokemusta wow merkkisistä satuloista? Harkitsen omalleni semmoisen ostoa lähinnä sen takia kun ovat hyvin muokattavissa.

Re: Wow-satula

Lähettäjä: Caffe 
Päivämäärä:   1.8.26 18:04:52

Monet tykkää. Mutta meille valitettavasti ei käynyt, vaikka kuinka merkin sovittajan kanssa yritettiin useamman kerran säätää, ei vaan saatu sopivaksi versioksi hevoselle eikä kyllä minullekaan :/ Onneksi löytyi sopiva muulta merkiltä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   1.8.26 18:49:03

Ovat hyvät, tosin kannattaa kyllä itse osata sovittaa satuloita ylipäänsä, koska Suomen jälleenmyyjien/sovittajien osaamistaso/palvelualttius on vähän niin ja näin...

Päivämäärä:   1.8.26 19:29:48

Wowissa ei enää hinta ja laatu kohtaa. Mulla on kokemusta sekä nahka- ja metalliosien, että ilmatyynyjen hajoamisesta. Ainoa maahantuoja/sovittajakin vinkkasi, että siihen on syynsä, miksi hän on alkanut maahantuomaan ja tutkimaan myös muita merkkejä.

Lisäksi yllämainittu, maahantuojan palvelualttius heikkoa ja yhteyttä on välillä ihan mahdoton saada. Älä siis hanki, ellet osta itsellesi myös säätösettiä ja osaa oikeasti sovittaa itse.

Lisään vielä, että vaikka wowia markkinoidaan lähes loputtomasti muokattavana ja säädettävänä, niin kaikkien selkään sitä ei silti millään saa sopimaan.

LähettäjäL484 
Päivämäärä:   1.8.26 19:33:04

Niissä on puolensa ja puolensa.
Hyvää on muokattavuus kun jokaisen osan voi vaihtaa. Periaatteessa variaatioista löytyy satula selkään kuin selkään. Kun hevosen voi odottaa muuttuvan paljon tulevina vuosina eikä halua ostaa nurkkia täyteen mittatilauspenkkejä, on wow oikeastaan aika taloudellinen ratkaisu.

Wow-satula sovitetaan täyttämällä sen ilmapaneelit ratsukolle sopiviksi ratsain. Tässä piilee sovituksen vaikeuskin, sillä hevoselta voi täysin loppua huumori siihen että satulaa muutetaan. Oikean säädön löytämiseksi hevosen pitäisi pystyä rennosti liikkumaan tilanteessa, mikä voi olla haastavaa.

Lähettäjä: Dch 
Päivämäärä:   1.8.26 23:01:26

Olen käyttänyt kohta 20 vuotta. Vanhinkin satula on edelleen käytössä, ei ole mennyt mikään rikki uudemmissakaan. Olen edelleen siis tyytyväinen merkkiin, ja kun koulutan nuoria hevosia, arvostan muokattavuutta. Nuorten hevosten kanssa joutuu joskus tekemään pienen muutoksen jopa kerran viikossa. Osaan itse sovittaa.

Lähettäjä: Tilli 
Päivämäärä:   1.8.26 23:11:12

Hyvä satula, mutta ei sovi kaikille hevosille, ei vaikka kuinka sellaisena usein virheellisesti markkinoidaan.

Lähettäjä: Wsf 
Päivämäärä:   1.8.26 23:34:48

Näitähän saa mittatilaustyönä, joten väittäisin, että kyllä saa sopimaan kaikille hevosille, jos pätäkkää löytyy. Hankalimpiin tapauksiin kannattaa kuitenkin olla suoraan yhteydessä Englannin toimistoon. Suomalaiset sovittajat tuppaavat myymään helposti saatavilla olevia osia.

Päivämäärä:   2.8.26 00:17:42

Ei tätä, eikä taida miltään muultakaan merkiltä saada täydellistä mittatilausta. Rungon ja istuimen mallit ovat kuitenkin rajatut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.