Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokrahevos hinnat

Lähettäjä: Kjk 
Päivämäärä:   31.7.26 18:22:59

Mitä olette valmiita maksamaan hevosesta jolla saa kilpailla.

Etsin juuri itselleni vuokrahevosta ja kauhistun hinnoista. Etsin hevosta jolla saisi treenata ja kilpailla.

Tuntuu kovalta maksaa 40-60€ hevosen vuokrasta/kerta

Re: Vuokrahevos hinnat

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   31.7.26 18:44:27

Mistä päin etsit? Mulla olisi laadukas suomenhevonen, jolla saa valmentautua ja kilpailla koulua. Vuokraus maksaa 25€/kerta tai kiinteällä kuukausimaksulla hieman edullisempi.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   31.7.26 22:03:33

Osta oma jos tuntuu liian kalliilta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.26 22:07:23

Harvalla on varaa maksaa toisen harrastusta omasta pussista joten sen vuokrauksen kertahinnan on oltava sellainen että se vähintään kattaa hevosen todelliset päivittäiset kulut.

Päivämäärä:   31.7.26 22:31:25

HEH
Oikeasti, jos tuo tuntuu kalliilta niin kannattaa ostaa oma. Yllättäen ratsastaminen ja kilpaileminen 40€/kerta onkin halpaa, kun maksat saikuttavan hevosen tallivuokraa 800€ kuussa ja muut kulut siihen päälle.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   1.8.26 12:08:26

Riippuu hevosen tasosta. Jos oikeasti he A (kisattu muutakin kuin A-merkkiä) ja järkevä elikko hyvissä puitteissa, ei 40 e ole paha. Ja hinta siitä ylöspäin mitä enemmän hevonen on koulutettu. Tietysti valmennukset päälle.
Entisensä hevosenomistajana makselen mielelläni vuokraushintoja :D

Päivämäärä:   1.8.26 12:31:20

M, missä päin suomenhevosesi?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   1.8.26 12:46:21

Kauhistele ap ihan oman ratsun kanssa, niin ymmärrät, mistä hinta koostuu. Surullista, että ihmiset ovat oikeasti näin kuutamolla...

Lähettäjä: 00 
Päivämäärä:   1.8.26 13:02:28

Todellakin maksaisin mielelläni 100e/kerta (sisältäen valmennus) kivasta pienestä hevosesta, jolla saisi satunnaisesti kilpailla.
(Espoo/Kirkkonummi, jos jollain tarjota :))

Lähettäjä: ipjb 
Päivämäärä:   1.8.26 14:20:28

Käsittämätöntä, että oikeesti on ihmisiä jotka ajattelee, että jonkun muun pitäisi maksaa heidän harrastuksensa #koskamähaluun!

Päivämäärä:   1.8.26 14:59:47

Vuokraajana maksat 3x 50e / vko vuokraamisesta kuussa siis noin 600e / kk. Tällöin omistaja uhraa omasta treenaamisestaan, on maksanut hevosen, sen ylläpidon, varusteet, kavio-, hammas- ja lihashuollon ja kantaa riskin siitä, että hevoselle tai varusteille käy jotain. Omistaja (tai joku muu) varmaan hoitaa palauttelupäivät, mikä palvelee treenaamistasi.

Näin hevosenomistajana kuulostaa erittäin kohtuulliselta diililtä sellaiselle, joka haluaa treenata ja kisata. Oman hevosen kanssa se on varmasti kalliimpaa, eikä kisaaminen tai treenaaminen ole itsestäänselvää. Laskemalla vaatimustasoa, puitteita, pidentämällä kulkumatkaa, tekemällä tallihommia tms, voit saada toki hintaa alas, jos se tuntuu liian kovalta. Varmasti löytyy joku, joka vuokraa halvemmalla, mutta hän kustantaa tällöin harrastamistasi saadaakseen itse vapaapäivän ja hevosen liikutettua, mikä on toki ihan ok, jos molemmat on tyytyväisiä järjestelyyn. Anna kuitenkin hevosen omistajan päättää, mikä on hänen hintansa tästä vaihtokaupasta.

Lähettäjä: .......... 
Päivämäärä:   1.8.26 15:08:22

Suolaisia hintoja kieltämättä. Itse vuokrasin aikanaan 150e/kk ja sillä sai kisata ja valmentautua niin pitkälle ja paljon kuin rahkeet riitti. Sitten alkoi tulla valitusta ulkopuolisilta miten vuokraan liian halvalla ja että hevosessa oltava jotakin vikaa.
No, minulle oli tärkeämpää se pätevä ja kisaava ratsastaja kuin raha, joten sillä mentiin useampi vuosi. Ja joka kisassa sijoittuen, parhaimpien valkkujen silmien alla. Jotka toki maksoi vuokraaja, samoin kuin kisakulut.

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   1.8.26 15:28:50

Meillä vuokraheppa rusalla josta maksan 60€/kerta +valmennus itse ym. Ollaan tyytyväisiä vaikka kilpaileminen ei tähän diiliin olekaan osana.

Lähettäjä: muu 
Päivämäärä:   1.8.26 17:33:06

Rusalla on Rusan hinnat, toki ihan oikein koska puitteet on niin hyvät, ja valkkuja tarjolla joka sormelle. Rusan kk vuokra hevosesta on 1300-1400e, joten sekin selittää hintaa. Ja jos Rusalla joskus tosi harvoin on tarjolla vuokraheppa, niin kyllä sille on 10 vuokraajaa heti jonossa.

Päivämäärä:   1.8.26 19:00:22

"Tällöin omistaja uhraa omasta treenaamisestaan"

Ai että hevosen omistajat oikeen uhrautuvat vuokraamaan hevosiaan :D Eiköhän vuokraajaa etsitä juurikin sen takia, ettei itsellä aika/rahat/joku muu resurssi riitä.

Lähettäjä: gmnls 
Päivämäärä:   1.8.26 19:07:12

Jos teille koko vuokraaminen ja vuokrahinnat on niin vaikeita, niin hyvä ohje: ÄLKÄÄ VUOKRATKO. Sillä siitä selviää.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.8.26 19:08:17

"Todellakin maksaisin mielelläni 100e/kerta (sisältäen valmennus) kivasta pienestä hevosesta, jolla saisi satunnaisesti kilpailla.
(Espoo/Kirkkonummi, jos jollain tarjota :))"

Eikö Omahevos-palvelut sovi tällaiseen? Meillä päin hintakin menee helposti tuohon.

Päivämäärä:   1.8.26 20:18:47

"Ai että hevosen omistajat oikeen uhrautuvat vuokraamaan hevosiaan :D Eiköhän vuokraajaa etsitä juurikin sen takia, ettei itsellä aika/rahat/joku muu resurssi riitä."

Nojoo, oli ehkä turhan dramaattinen sanavalinta. Mutta juurihan näin se on, että jostain syystä se vuokraajakin otetaan ja se syy voi olla muukin kuin taloudellinen. Jos joku muu treenaa ja kisaa, niin sillä omistajalla ei kuitenkaan ole ihan täysin vapaat kädet, mitä haluaa sen hevosensa kanssa muina päivinä tehdä.

Lähettäjä: Ms 
Päivämäärä:   2.8.26 01:46:33

00, mulla on 145cm kokoinen tasokas poni, jolla saisi valmentautua ja kisata. Ei vaan tunnu löytyvän sopivaa vuokralaista, joka oikeasti sitoutuisi käymään sen 2-3 kertaa viikossa, eikä vaan satunnaisesti ratsastelemaan. Pyydän alle 40€ kerta (valmennusmaksu toki tulee päälle, saa valita valmentajan itse). Maneesitalli ja Kirkkonummi.

Lähettäjä: kdxu 
Päivämäärä:   2.8.26 04:23:47

"Lähettäjä: M
Päivämäärä: 31.7.26 22:31:25

HEH
Oikeasti, jos tuo tuntuu kalliilta niin kannattaa ostaa oma. Yllättäen ratsastaminen ja kilpaileminen 40€/kerta onkin halpaa, kun maksat saikuttavan hevosen tallivuokraa 800€ kuussa ja muut kulut siihen päälle."

^ Tämä.
Kun maksaa sen ~40 e/pv (tai ylikin, jos alkaa kaikkia mahdollisia kuluja esim. kisaamisesta laskemaan...) riippumatta siitä, näkeekö kyseisenä päivänä edes koko hevosta, niin muutaman kympin vuokrauskerta on oikeasti HALPA. Kun hankkii laadukkaat varusteet, niin silloin hevosen satulakin voi olla 4-6 tonnia ja kun satuloita on kaksi, niin meneehän siihenkin rahaa. Mutta laatuvarusteita ei tarvitse olla uusimassa koko aikaa, samat kamat menee vuodesta toiseen ja satuloitakaan ei tarvitse joka vuosi vaihtaa.

Sitten kun kasvatat oman varsan, niin tamma on vuoden telakalla, kun liian aikaisin ei halua vieroittaa. Ilmaistahan ei kasvattaminenkaan ole ja varsa vaatii myös hommaa, jotta siitä tulee helppo ja kaikkeen tottunut.

Kun tarvitsee ehkä oman kuljetuskaluston, niin auto ei voi olla mikään Micra ja traikku, jota ei heti ekana tarvitse rempata kaikin mahdollisin osin katosta lattiaan, maksaa vähän enemmän kuin pari tonnia.

Hevosen omistaja maksaa hevosestaan joka päivä, vaikka se olisi saikulla. Mutta elämä on valintoja. Halusin hevoselle hyvät puitteet ja itselleni hyvän sijainnin, niin sitten on maksettava hevosenpidosta aika runsaasti. En minä voisi nauttia harrastuksesta, jos puitteet olisi hevoselle ja minulle huonot. Mitä järkeä siinä olisi? Talvellakin säät voi olla aivan mitä sattuu, joten naapuritallin upea ja iso maneesi on ihana. Omalla tallilla on kenttä ja mahtavista maastoista ei vuodenajan ja sään vuoksi voi aina nauttia, vaan jo se 5 minuutin ratsastus naapuripihallekin saa muistelemaan, että miten katava vakuutus minulla olikaan. Kengittäjällekin maksaa mielellään, koska jalaton hevonen on kuollut hevonen.

Sitten vuokraajat nyyhkivät, kun hevosen vuokra maksa yli 15 e/kerta vaikka he niin vievät hevosta eteenpäin sillä persettämisellään, kantapääkaivamisella ja ohjista runkkaamalla. Eivät he osaa edes istua oikein, saati myödätä liikkeisiin niin, että käsijarru ei olisi päällä.

Jos vuokraajasta olisi hyötyä ja hän oikeasti veisi hevosta eteenpäin, niin sitten tietenkään minä en velottaisi mitään. Mutta tähän mennessä ei ole vielä ollut ainuttakaan vuokraajaa, "liikuttajaa" tai muutakaan, jonka edes suostuisin päästämään hevoseni selkään yli 15 minuutiksi ja alle satasella...

LähettäjäPonimutsi 
Päivämäärä:   2.8.26 10:32:51

Ms, minulle saa laittaa viestiä jos motivoitunut ponityttö ja sen kuskaamiseen ja kustantamiseen motivoitunut äiti kelpaa :) Meillä molemmilla on ratsastus- ja kisakokemusta ko, re ja ke. Aiempi vuokraheppa muutti juuri kauemmas. Lapsi käy lisäksi ratsastuskoulun valmennusryhmässä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.8.26 09:29:42

Tuollaiset vuokrahinnat on lasten leikkiä siihen verrattuna mitä hevosen omistaja pulittaa siitä että hän saa omistaa hevosen. Se on kallista.
Jos haluaa kilpailla, sulla täytyy olla tasokas hevonen. Sellaisen vuokraamisesta pitää olla valmis maksamaan. Jos hevonen ei ole kisahevosen tasoinen, tallilla ei oo maneesia/vaatimattomat puitteet, on hinta todennäköisesti halvempi.
Toki hevosen omistajalla on se oikeus päättää hinnan ja vuokraaja on sen valmis maksamaan jos haluaa juuri tällä hevosella mennä. Jos on liian kallista, pitää etsiä halvempi vaihtoehto. Niin yksinkertaista se on.

Lähettäjä: apua 
Päivämäärä:   3.8.26 09:43:51

Jos sinua ahdistaa 40-60€ kerta, niin meidän yksi 3 minuuttia kehässä maksoi 300€+ hevosen elämisen ja hankinnan kulut, varusteet ja kuljetuskalusto jnejnejne...
että maksa vain ihan onnellisena tuo. Vaihtoehtoisesti jos ahdistaa niin osta ihmeessä oma hevonen niin voit maksaa kaikki kulut <3

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   3.8.26 10:01:32

Meillä saisi käydä edullisemmin, MUTTA meillä ei ole maneesia eikä hienoja puitteita. Hevonen on tosi kiva ja paljon kilpaillut konkari. Valmennuksia on usealla tallilla alle 10min matkan päässä ja voisin kyllä kuskata valmennuksiin, mutta vuokraukseen kuuluisi myös hevosen ratsastaminen kotona kentällä/maastossa Suomen säiden armoilla.

Paljon tällaisella diilillä voisi pyytää vuokrauksesta hintaa?

Päivämäärä:   3.8.26 14:12:54

Tampereella ollaan.

Päivämäärä:   3.8.26 15:30:43

Mä maksan 25€/krt sis. viereisen tallin maneesin käytön. Eläköitynyt estekilparatsu eli ei siis kilpailla missään lajissa. Hevonen tasoltaan VaB+ ja saapi tehdä mitä vaan muuta kuin hypätä ja vaan ratsastus kerroista maksetaan. Esim maastakäsittely/ juoksutus/ ohjasajo ihan ilmaisia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.26 15:37:21

Maksan pk-seudulla maneesitallilla noin 50 € kerta haastavasta VaB-hevosesta. Valmennukset päälle 1-2 krt viikossa.

Lähettäjä: Hö 
Päivämäärä:   3.8.26 15:42:25

Oma vaan niin tiiät mikä on kallista :D mulla on luotto vuokraaja könttä hinta 100e kuussa. Ratsastaa 2x viikossa ja kuussa 1 valkku.

Lähettäjä: Omistaja 
Päivämäärä:   3.8.26 16:43:07

Minä vuokraan hevostani pk-seudulla erinomaisissa puitteissa (maneesi, kenttä, maastot, sosiaalitilat, solariumit yms luksukset). Vuokraan sileälle ja maastoon, hevonen on laadukas, osaa vaativan asiat, on miellyttävä ratsastaa, erittäin kiltti kaikissa hoitotoimenpiteissä ja menee maastossa yksin tai kaverin kanssa. Saa valmentautua ja käydä satunnaisesti kisoissa niin halutessaan, lisäksi käytössä laadukkaat varusteet niin este kuin koulu. Pyydän 45€/krt ja minusta se on ilmaista näin omistajan näkökulmasta.

Vuokraaja käy 1x/vk koulutunnilla ja hinnaksi hänelle tulee niiltä päiviltä sis. valmennuksen 100 €, vastaavasti Nikalla vakioyksityistunti 150 €.

Meillä on erikoinen kulttuuri täällä Suomessa vuokrauksen suhteen. Tiedän, että hevoseni 45 €/krt on markkinahintojen yläpäässä eikä se siltikään kata lähellekään hevosen todellisia pv kuluja puhumattakaan varusteista tai siitä ITSE HEVOSEN VUOKRASTA.

Suoraan sanottuna vuokraaminen on järjetöntä omistajalle, jo pelkästään yhden treenipäivän antaminen viikossa vuokraajalle on 1/3 osa hevosen "kirsikkapäivistä".

Lähettäjä: Gkfl 
Päivämäärä:   3.8.26 17:38:16

Minun hevosellani ei juurikaan hypätä, joten ei se pilalle mene siitä että vuokraaja sillä menee. Voin minä itse silti höntsäillä sillä samana päivänä kun vuokraajakin menee, eikä se niin huonokuntoinen ole, että väsyisi siitä että peräkkäisinä päivinä mennään tavoitteellisemmin.

Hevoseni asuu ihan hyvissä puitteissa, omalla tallilla iso kenttä ja viereisellä iso maneesi ja ympäristössä ties kuinka paljon teitä, polkuja ja merenrantaa, jossa mennä hevosella. Hevonen ei siis tosiaan seiso tarhassa ja karsinassa ja väsähdä siitä, että joutuu ratsastettavaksi 20 minuutiksi...

Päivämäärä:   3.8.26 22:15:16

Mielestäni käypä vuokrahinta hevosesta jolla saa kilpailla on n. 60-80+ € / kerta, niin, että kattaa käytännössä valtaosan juoksevista kuluista, joita hevosesta aiheutuu.

Lähettäjä: årr 
Päivämäärä:   10.8.26 22:56:32

up

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.8.26 23:46:58

"Suoraan sanottuna vuokraaminen on järjetöntä omistajalle, jo pelkästään yhden treenipäivän antaminen viikossa vuokraajalle on 1/3 osa hevosen "kirsikkapäivistä"."

Silti vuokraat sitä hevosta joten pakkohan sinun on saada siitä jotain itsellesikin?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   11.8.26 00:14:34

M: Millä puolella Tamperetta sun suokki on? Voisin olla kiinnostunut.

Lähettäjä: Glfc 
Päivämäärä:   11.8.26 08:06:36

"Suoraan sanottuna vuokraaminen on järjetöntä omistajalle, jo pelkästään yhden treenipäivän antaminen viikossa vuokraajalle on 1/3 osa hevosen "kirsikkapäivistä"."

Siis miten vähän teidän hevoset liikkuu? Miten huonokuntoisia ne oikein on????

Jos yhden ratsastuspäivän antaminen vuokraajalle on 1/3 hevosen kunnollisista liikutuspäivistä niin huhhuh.

Minun hevoset liikkuu reippaammin 6 päivänä viikossa ja yksi kevyempi. Ja vaikka vuokraaja humputtelisikin, niin voi sillä hevosella silti kevyesti mennä joku muukin samana päivänä. Meillä hyvät pohjat liikuttaa hevosia, on maneesi + kenttä + 4 km pitkä lenkkireitti.

Viime talvena oli niin vähän lunta ja paljon jäätä, ettei hevoset viihtyneet ulkona eikä liikkuneet tarhassa yhtään, niin oli käytännössä pakko liikuttaa hevosia kahdesti päivässä. Toki aina on pitkät alku- ja loppukäynnit niin hevoset pysyy ehjinä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   11.8.26 09:20:29

Kilpahevosia harvemmin vuokrataan, niillä yleensä omistaja itse kilpailee eikä tarvitse ketään siihen väliin. Meillä käy vuokraaja mutta ei hevonen ole kilpaileva, eikä tule sitä koskaan olemaan. Hänen elämänsä maksaa minulle silti joka päivä. Varusteet, kengitys, ell, vakuutukset, tallipaikka jne... Kun sitä lainaa jollekin käyttöön, se on silloin pois omasta käytöstä. Yleensä vuokraaja saa käyttöönsä hevosen, varusteet, kentän/maneesin/maastot. Kaikki nämä maksaa joka ikinen sekunti, älä siis kuvittele että saat käyttöösi urheiluvälineen ilmaiseksi.

Jos hevosen päivän kulut on 50€ niin se on halpa hinta vuokraajalle. Harvemmin sitä mitään urheiluvälineitä saa VUOKRATA ilmaiseksi oli se sitten harrastelua tai harrastekulpailua.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   11.8.26 10:53:41

Epäsuosittu mielipide, mutta silloin kun itsellä oli vielä omia hevosia pyysin vuokraa tallivuokra jaettuna 30:lla. Päälle tuli tietty itselle maksettavaksi kengitykset, rokotukset ym. Mutta sain itse vapaapäivän tai pari per viikko, ja vuokraaja sai ratsastaa niinä päivinä kuin kävi miten tykkäsi. Itsellä säästyi bensaa, kun ei tarvinnut ihan joka päivä tallille ajella. Nyt puhutaan siis maneesillisesta pihattotallista, jossa oli mahtava täysihoito mihin hevosen olisi kyllä pystynyt jättämään tallinpitäjän hoivaan vaikka viikoksikin ilman vuokraajan apua.

Nyt kun olen itse vuokraajan roolissa ja valmentaudun, niin en suostu maksamaan mitään 40€/kerta vuokria jostain tätien kultamussukoista, jotka liikkuu miten sattuu kun tädit ei uskalla laukata tai kunnolla ratsastaa. Mielummin käyn sitten ratsastuskoulun tunneilla hyvillä hevosilla sen 66€/kerta. Onneksi on olemassa myös järkeviä hevosenomistajia, joiden kanssa homma toimii. Hevosen omistaminen vaatii kuitenkin isoa rahapussia ja ennen kaikkea maalaisjärkeä. Monelta jompi kumpi näistä puuttuu nykypäivänä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   11.8.26 19:04:54

Sannan kanssa jokseenkin samaa mieltä.

Etsin vuokrahevosta. Jos haluan omahevospaketin, otan sellaisen. Minä en ole päätäntävastuussa hevosen menoista ja kuluista, ja harvemmin hyödyn edes vaikka tallivuokraan vaikuttavasta maneesista tai uudesta estekalustosta, jos sopimuksen I on kouluratsastus tai maastoilu. Maksan hevosesta, hevosen laadusta, varusteista ja siitä mitä voin hevosella tehdä. Jos omistajalla ei ole varaa maksaa hevosen elämänlaatua, se ei nyt ole oikein minun henkilökohtainen helvettini.

Tallipaikalla maksattajia usein ihmetyttää, kun ei löydy hyviä vuokraaja. Jos hyvälle vuokraajalle on tarjolla kaksi hevosta, joista toisen hinta perustuu hevoseen ja toisen tallipaikkaan, kai nyt järki jo sanoo kumman vuokraaja valitsee.

Jos käyn kerran viikossa ratsastamassa, ainakin mulle sillä tallipaikalla ei ihan hirveesti ole väliä. Eli jos samaan hintaan tarjotaan huonoa hevosta hienolla tallilla ja hienoa hevosta huonolla tallilla, voi pistää pitkävetoa tulemaan kummanhan valitsen.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   11.8.26 23:13:02

Ite maksan 15e kerta heA, 90 tason puoliverisestä. Saan valmentautua ja tehä kaikkea mitä haluun. Toki hieman omanlainen tapaus tämä kyllä on mutta on sujunut kivasti! Menin hepalla ilmaseks noin 9 kuukautta ennenkun alotin ”virallisesti” vuokraamaan ja maksamaan!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.