|
Lähettäjä: 010
Päivämäärä: 31.7.26 11:34:34
Ostin reilut vuosi sitten kivan, nuoren tätipuksuttimen aihion, vähän projektimielessä, oli ostaessa aika kamalassa kunnossa. Nyt kun kaikki perusasiat on saatu kuntoon niin on pitänyt todeta että se onkin aika hieno. Kaikki käy, ja hevosella on hienot 3 askellajia. Erityisesti käynti ja laukka on mageet. Voi siis oikeasti tehdä kaikkea, liikkuu kivasti omalla moottorilla, on herkkä ja ammattilaistenkin mielestä hyvin ratsastettu vaikka ihan itse onkin tehty. Hieman sellaista "kilpahevosen luonnetta", ennemmin kuuma kuin rauhallinen, mutta mahdolliset reaktiot on kuitenkin pieniä. Tätiä ei tän kanssa pelota.
Noniin, koulusta on hyviä tuloksia heC-heB, käytännössä tulee aina kotiin ruusukkeen kanssa ja valmentajan mielestä potentiaalia on just niin pitkälle kuin haluaa/ratsastaja pystyy.
Mutta kun tämän lisäksi tamma hyppää kaiken mitä eteen laittaa kyselemättä vaikka sitä puolta ratsastaja eli minä ei hallitse sitten yhtään. Kai ihan hyvällä tekniikallakin.
Lisäksi voi ajaa, uittaa, hiihtoratsastaa, tehdä tosiaankin ihan mitä vain. Myös lapset voi ratsastaa, niillä on hyvin rauhallinen ja tasainen ja kuvailisin että opettaa ratsastamaan, että tekee jotain sitä pitää pyytää jämäkästi ja mielellään oikein. Ei itse ehdottele, toisin kuin paremmilla ratsastajilla mielellään tekee.
Hevonen ei tietysti itse ajattele menevänsä hukkaan, mutta meneekö tämä tätikouluratsastajalla hukkaan kun tuntuu että hevosen sisällä on joku kenttähevosen sielu? Ratsuttaja kävi kokeilemassa maastoesteitä, hyppäsi kaiken. Ei kuitenkaan muita tuloksia kuin koulu.
Ei ravitaustaa, ei käyttöön vaikuttavia vikoja, hyvä rakenne ja kaviot, terveyttä tutkittu ja hoidettukin kuitenkin jo melko laajasti. Ei ongelmallinen missään, mutta hieman persoonallinen kuitenkin käsitellä. Mikä voisi olla hintalappu jos päädyn myymään? Ei koitettu siementää, ei pitäisi olla estettä käyttää jalostukseen, erisukuinen.
|