Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosten eripituiset laidunajat yms

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.26 10:27:42

Koskee nyt siis vaan niitä joiden hevoset on ulkopuolisella, ei siis kotitalleja.
Miten teillä on ollut hevosten laidunnus? Itseäni ärsyttää kun laidun ajan Tallivuokra on kaikilla sama, mutta eri fasiliteeteilla. Ei jotenkin k öö y musta järkeen että myös ne jotka laiduntaa osan päivää tai on yöt sisällä maksaa samanverran kuin ne jotka on 24/7 laitumella ilman suolakiveä tai varjoa tms.
Myös ajat on eri. Osa pääs laitumelle pari viikkoa muita ennen ja osa pääsi totutuslaitumelle, osa sitten vaan heivattiin yötäpäivää sinne.
Osalla oli myös eri lohkoja mitä vaihdeltiin ja ne oli isoja ja osa sitten oli ison tarhan kokoisella "laitumella" kun tp ei jaksanut tehdä isompaa (kun se alkuperäinen laidun oli kaluttu loppuun). Ja osa myös laiduntaa pidempään kuin osa, koska tp vaan ilmoitti että osan laidunnus nyt loppuu.
Ja toki tää ärsyttää koska a) hinta on eri ja b) mun hevonen sai tietty lyhyimmän korren laiduntamisessa sen laidunkaverien takia. Pääsi laiduntamaan hädin tuskin 2kk ja puolet tästä ajasta pienellä "laitumella" missä ei juuri mitään syötävää.
Sanomattakin selvää että ens kesänä vien sen laiduntamaan jonnekki muualle kuin että laiduntaisi tallin laitumilla.
Ja alunperin piti olla eri laitumet ja laumakaverit mutta ne vaihtu just ennen kun nää meni laitumelle..

Re: Hevosten eripituiset laidunajat yms

Lähettäjä: Ops 
Päivämäärä:   31.7.26 11:14:10

Öö ylhäällä ärsyttää kun hinta on sama ja sit a-kohta hinta on eri...

Itse olen valmis maksamaan enemmän siitä että hevoseni ei ole laitumella. Koska ei mene kuivikkeita ja ostoheinää ja työtä enemmän kun kuskataan sisään ja ulos ( tai olen maksanut ja hommannut ne itse). En haluaa omaa laitumelle koska ei kunnollista suojaa ( metsää on, mutta silti hevoset siellä levottoman näköisiä)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.26 12:28:06

Ops, koska kukaanhan ei ikinä kirjoita vahingossa väärin. Jos hevonen ei laidunna niin vuokra on sama, laitumella halvempi koska aiheuttaa vähemmän työtä.

En nyt muista mikä a kohdan piti olla, mutta mahdollisesti että siis laidun tms alue on eri, osalla kunnon ja osalla pieni "laidun".

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   31.7.26 12:41:30

Aina luullaan, että pitäis päästä halvemmalla jos laitumella kokonaan.
Höpö löpö, laidun on KALLIS!
Ei se ruoho itsestään kasva vuodesta toiseen ja laitumen perustaminen ON KALLISTA.

Halvemmaksi tulis syöttää kuivaa heinää tarhaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.