Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rats.koulu facepäivitys satuloista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.26 09:56:43

Eräs Satakuntalainen ratsastuskoulu julkaisi postauksen tekstillä "Meillä on kaikilla hevosilla koulu-ja estesatulat ( paitsi poneilla estesatulat) jotta ratsatajat saadaan istumaan optimaalisesti ,oikein ja vaikuttamaan avuilla oikein kumpaankin lajiin!"

Oikein kiva, mutta sitten postauksessa on valokuva ratsukosta, jossa ratsastaja istuu koulusatulassa lyhyellä jalustimella takakaarella? Jos hevosilla kuitenkin kaksi satulaa niin miksei käytetä sitä, johon ratsastaja mahtuu istumaan parhaiten, lajista huolimatta? Miten voidaan puhua ratsastajan istunnan optimoinnista ja oikeellisuudesta, jos valokuva kertoo jotain ihan muuta? Vai oliko kuvan tarkoituskin näyttää, miten satulassa ei istuta?

Ylipäätään toivoisin yritysten vähän heräävän tähän someaikakauteen; kuva on kiva lisä postaukseen, mutta sen tulee myös sopia siihen. Yhden kuvan perusteella ei tule tuomita kenenkään ratsastustaitoa, mutta postauksessa jossa puhutaan satulan vaikutuksesta istuntaan, olisi ihan hyvä olla kuva jossa satulassa istutaan oikein, tai jos puhutaan vaikkapa kuinka meidän tallilla hevoset voi tosi hyvin, on epäloogista julkaista kuva kipuilmeisestä ja ärtyneestä hevosesta.

Re: Rats.koulu facepäivitys satuloista

Lähettäjä: LV 
Päivämäärä:   31.7.26 11:19:42

Sama satakuntalainen rouva on tarjonnut muitakin satuhetkiä oppilailleen. Ne uskoo ketkä ei tajua.

Lähettäjä: ) ( 
Päivämäärä:   31.7.26 17:58:12

Tuli just vastaan minullekin, ja olipahan kyllä kuva valittu! En itse päästäisi tuollaista kuvaa nettiin lainkaan, saati jos sillä pitäisi markkinoida omia palveluita ja vielä nimenomaan optimaalisen istunnan ja apujenkäytön opetusta.

Lähettäjä: Mmmmoiii 
Päivämäärä:   31.7.26 18:35:38

Johan olikin kuva valittu! :D
Oli kyse varusteista tai ei, en äkkiä tommoista jakaisi someen ollenkaan -ainakaan mainoksena!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.8.26 12:15:05

Muutenkin vähän kummallisia postauksia kys. ratsastuskoululla

Lähettäjä: hwh 
Päivämäärä:   2.8.26 04:01:51

Miksi ylipäätään ei jalustimien pituutta ja ratsastajan istuntaa säädetä niin, että hän pystyisi istumaan mahdollisimman optimaalisesti satulassa?

Kaikki satulat ei passaa kaikille, mutta jokaisen pitäisi testata, että miten tässä satulassa voisi istua mahdollisimman hyvin.

Minä menen usein koulusatulalla hetken ilman jalustimia, että saan itseni satulan mukaisesti ja vasta sitten laitan jalustimet. Jalustimet on säädetty minulle sopivaksi, mutta joskus tuntuu, että haluankin yhdellä reiällä pidemmät tia lyhyemmät, riippuen siitä miten jumissa sinä päivänä olen. Joskus myös menen paljonkin ilman jalustimia, että oppisin käyttämään istuntaa enemmän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.