|
Lähettäjä: ratsastaja
Päivämäärä: 31.7.26 03:18:12
Minulla on ratsastuskokemusta 15v+ josta useita vuosia oma hevonen jolla valmentauduin. Parhaimmillaan olin silloin tasoa heB-A.
Tästä on kuitenkin 10 vuotta aikaa. Viime vuosina olen ratsastanut hyvin epäsäännöllisesti ja ollut useidenkin vuosien taukoja.
Rehellisesti arvioituna, jos menisin tältä istumalta kisoihin, en menisi ikinä korkeampaan luokkaan kuin Helppo C. Ratsastuskoulun hevosella jopa tuostakin alhaisempi (perusmerkkitasoa), koska ne ovat yleensä huomattavasti vähemmän herkkiä kuin omat ja kavereiden hevoset, joihin olen tottunut siitä lähtien kun sain oman ponin 11 vuotiaana. En saa kaikkia ratsastuskouluhevosia edes laukkaamaan.
Itse järkeilin, että jos ratsastukseni on tuota tasoa ratsastuskoulun hevosella, niin minun kuuluu silloin mennä sen tasoiselle tunnille. Eli perusmerkki, tai korkeintaan C tason tunnille.
Mutta pitkäaikainen ratsastuskaverini, jonka VaB tasoista kouluhevosta olen pari kertaa viime vuosina ratsastanut, on taas sitä mieltä, että minun kuuluisi mennä sen tasoiselle tunnille, joka vastaa aiempaa tasoani tai sitä tasoa, jonka asioita pystyn treenaamaan hänen hevosellaan. Eli B tason tai jopa B-A tunnille.
Kumpi on oikeassa?
|