|
Lähettäjä: xx
Päivämäärä: 30.7.26 19:29:44
"Totuus on, että just susta tuntuu että olet liian iso."
Oma tunne ei aina ole oikeassa.
Tiedän erään henkilön, jolla 160 cm hyväkuntoinen suokki, ratsastaja on 165 cm 50 kg ja omasta mielestään liian iso ja lihava hevoselleen. Kisaavat helppoja luokkia, HeB-A ja re 50-60 cm. Ja tämä ihan aikuinen tyttönen itkee joka päivä, että on liian iso ja painava ja pitää laihduttaa, koska hän on hevoselleen liian iso.
Mutta sitten on näitä, jotka omasta mielestään ovat hevosilleen/poneilleen ihan sopivan kokoisia, vaikka pylly tulee takakaaren yli, jalat roikkuu mahan alla, polvet tulee satulan siivistä yli ja ponilta/hevoselta katoaa liitovaihe askellajeista tämän ratsastajan kanssa, vaikka muiden kanssa ne on ihan tallessa.
Mutta näkemättä on kenenkään turha sanoa yhtään mitään, pitäisi vähintään nähdä millaista meno on.
Minä en ole pitkä enkä lihava, 163 cm 52 kg, ja olen omasta mielestäni liian iso pikkuponille. Tuntuu vain niin isolta kun mahdun satulaan ehkä juuri ja juuri, ehkä en. Jalat roikkuu liian alhaalla ja tuntuu, että vain hötkyn selässä. Siinä ei paljon auta että joku muu sanoo minun olevan sopivan kokoinen, kun minusta tuntuu, että poni on liian pieni ja minä liian pitkä. Samoin liian isojen/leveiden hevosten selässä on hankala olla, joten en tykkää sellaisilla ratsastaa.
|