Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele ohjia (kouluratsastus)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.7.26 15:22:17

Parhaat ohjat?

Re: Suosittele ohjia (kouluratsastus)

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.7.26 16:07:15

Punotut nahkaohjat

Päivämäärä:   29.7.26 18:01:44

Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 29.7.26 16:07:15

Punotut nahkaohjat

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.7.26 18:12:38

Punotut nahkaohjat olivat minustakin parhaat. Alussa piti öljytä huolella, että pehmenivät.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.26 18:13:01

Ohuet kumiohjat

Päivämäärä:   29.7.26 18:29:56

Millä merkillä hyvät nuo punotut?

Päivämäärä:   29.7.26 20:37:28

Mä olen tykännyt Schockemöhlen nahka/grippiohjista joissa stopparit. On kapeat, sopii pieneen käteen ja grippi auttaa kun itsellä meinaa alkaa olla nivelrikkoa sormissa yliliikkuvien nivelten takia.

Päivämäärä:   29.7.26 22:07:30

mulla on hööksistä sileät nahkaohjat ja ovat palvelleet koht neljä vuotta. hintaa oli silloin 40€ että eivät olleet edes kalliit. näissä xfull on oikeasti iso ja meille juuri passeli. ylettää hevonen laittamaan pään alas ja eteen ja mulla on vielä ohjan päät etukaaren kohdalla. leveys sopiva ja ovat pehmeät olleet aina

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   29.7.26 23:25:17

Puuilosta semmoiset kangas-kumisekoitusohjat, kangasohja, jossa menee semmoiset kumiset raidat tms. Ja niissä on stopparit. Alta 20euroa kaiken lisäksi. Pysyy ohja kädessä sateellakin.

Lähettäjä: 5S 
Päivämäärä:   30.7.26 03:59:14

Minulla myös semmoiset grippiohjat joissa se kumipunos. Pysyy parhaiten käsissä jos sataa.

Toinen miellyttävä ohja on semmoinen pehmeä kumiohja jossa peukaloille semmoiset ”syvennykset”. Ne on kivat kädessä.

Punottuja ohjia en kykene käyttämään. Kamalat.

Päivämäärä:   30.7.26 08:59:27

Mulla ihan hööksistä jotkut 50e punotut nahkaohjat.

Lähettäjä: ddik 
Päivämäärä:   30.7.26 18:52:12

Minä tykkään eniten ihan vain kangasohjista stoppareilla ja reunapunotuista nahkaohjista.

Ihmisillä on erilaiset mieltymykset joten joku tykkää jostain ja joku ei voi sietää sitä. Minä esim. en yhtään tykkää supergrip-ohjista. Sileät nahkaohjatkin on vähän tympeät.

Lähettäjä: Heppu 
Päivämäärä:   30.7.26 19:14:15

Antaresin nahkaohjat joissa toisella puolella grip.
Ihan parhaat ja pysyy kädessä.

Lähettäjä: Liinu 
Päivämäärä:   30.7.26 23:18:16

Juuri tällaisia etsin ”Mä olen tykännyt Schockemöhlen nahka/grippiohjista joissa stopparit. On kapeat, sopii pieneen käteen ja grippi auttaa kun itsellä meinaa alkaa olla nivelrikkoa sormissa yliliikkuvien nivelten takia”.
Muistatko mistä ostit/mallin nimi?

Tällä hetkellä käytössä PS of Sweden softy grip, ihanat mutta niin surkea hinta-laatu -suhde, että en osta toista. Neuloksia korjattiin jo pari kk oston jälkeen.

Päivämäärä:   31.7.26 10:39:05

Voisiko olla nämä?

” https://horze.fi/products/nahkaiset-ohjat-kumi-sisalla-kaksoissarjen-perustiedot-bl-si-00f

Päivämäärä:   31.7.26 10:39:28

Tuotenumero YAU82

Päivämäärä:   1.8.26 00:31:54

Utzo! Ihan parhaat.

Lähettäjä: ollie 
Päivämäärä:   1.8.26 08:50:19

Mä olen kans nyt viimeaikoina tykästynyt niihin Puuilosta saataviin Wahlstenin anti-slipohjiin. Ainoa että ne kuluttaa hanskat tosi nopeesti, ratkaisin sillä että ratsastan vain työhanskoilla :D Biothane ohjat myös hyvät mutta sateella ei oikein pitoa.

Tietäisikö muuten joku että pitääkö koulukisoihin leikata ne martingaalistopparit pois? Ja jos pitää niin miksi?

Lähettäjä: Well 
Päivämäärä:   1.8.26 12:37:50

Kapeat, sileät nahkaohjat.
Tein itse

Lähettäjä: Hyvät 
Päivämäärä:   1.8.26 15:25:42

Hööksissä, joissa toinen puoli nahkaa ja toinen kumi/grip. Ohuet ja stopparit tiheästi. Olisiko ollut jh collection.

Päivämäärä:   1.8.26 16:08:14

Pitää leikata.
Saatan muistaa väärin mutta ainakin aluetasosta ylöspäin tulee hylky niistä.

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   1.8.26 20:06:59

Finessen ohjat on parhaat.

Lähettäjä: Fly 
Päivämäärä:   1.8.26 23:03:49

Ei tässä varmaan kukaan tarkoita martingaalistoppareita vaan niitä pieniä jotka on ohjissa tietyin välein. Mikä niiden nimi on?

Mä tykkään grippiohjista joissa stopparit tiheästi kun en muuten osaa pitää samanpituisia ohjia...pitkällä välillä ei välttämättä löydä sopivaa pituutta

Päivämäärä:   1.8.26 23:51:38

martingaalistopparit on kielletty koulukisoissa kansalliselta tasolta ylöspäin. jos ohjissa sellaiset on niin ne on leikattava pois. naurettava sääntö, koska eihän niillä stoppareilla muutenkaan mitään tee koulukisoissa, kun ei siellä saa apuphjia olla. nyt joutuu omistaan ne saksimaan veke vain tätä varten

Lähettäjä: ooo 
Päivämäärä:   2.8.26 00:06:28

Meilläkin kumi/nahkaohja (toinen puoli nahkaa ja toinen kumia)

itse toki tykkään myös ihan kangasohjasta stoppareilla, tuntee hyvin onko ohja saman pituinen yms.

Lähettäjä: gkuc 
Päivämäärä:   2.8.26 04:38:28

Minustakin on outoa, että martingaalistopparit pitää leikkoa pois, kun todella monissa ohjissa ne on jo valmiina eikä niistä ole mitään hyötyä tai haittaa, jos ne on ohjissa muuten vain. Omillani en martingaalia edes käytä, joten ihan se ja sama, mutta kun ne ohjissa valmiina on niin tympeää saksia ne aina irti.

Tai no, höntsäsuitsiin (ohjiin) olen jättänyt kun en jaksa leikkoa irti, mutta kisasuitsien ohjista olen ne leikkonut irti. Höntsäsuistissa ei siis ole edes turparemmiä. Hevonen voi maastossa ihan vapaasti syödä jotain kun käyskentelemme ympäriinsä ilman kiirettä. Niissä on fullcheek-kuolaimet niin oikein toimivat.

Muuten pyrin pitämään kaikki kamat sellaisina, että ne on kisoissa sallitut, niin ei tarvitse sen kummemmin ihmetellä että voiko näitä käyttää kisoissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.