Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Satulasoppi vai hirnakka

Lähettäjä: Tt 
Päivämäärä:   29.7.26 08:36:45

Kumpaan laittaisitte satulan myyntiin?

Re: Satulasoppi vai hirnakka

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.26 09:48:34

Satulasopista itsellä parempi kokemus. Tosin ostaja olen molemmissa asioinut. Hirnakkaa en käytä enää ostaessa enkä myydessä.

Lähettäjä: Kaura 
Päivämäärä:   29.7.26 09:53:40

Hirnakasta ei kokemusta. Mutta Satulasopin kautta on useampikin oma penkki vuosien aikana mennyt, ihan vaihdon kautta sekä myyntivälityksenä. Ja olen myös sieltä ostanut. Ei ole mitään negatiivista sanottavaa minulla puljusta. Sain noista omista välityssatuloista jopa enemmän, kuin mitä olisin itse arvellut (kuitenkin olivat jo vanhempia satuloita). Ja yhteydenpito olllut aina tosi sujuvaa maililla.

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   29.7.26 10:30:31

Kummankin kanssa asioinut, Hirnakassa vähän hankalaa se että kaikki pitää hoitaa soittamalla. En pelkää puhelinta, mutta helpottaisi jos vastaisi myös viesteihin jos asia jo virellä.

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   29.7.26 10:35:57

Satulasopista hyvä kokemus myyjänä, kaikki hoitui sujuvasti sähköpostilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.7.26 11:05:25

Satulasopista hyviä kokemuksia.

Hirnakasta sen verran ettei aina vastaa puhelimeen, ja ärsyttävää kun pyytää soittamaan uudestaan päivänä x kun ei pysty juuri sillä hetkellä vaikka kirjoittamaan ylös mitä satuloita haluaisi kokeiluun. Mulla ei ainakaan ole aikaa päivystää milloin on sopiva aika soittaa.

Lähettäjä: Tip 
Päivämäärä:   29.7.26 12:08:30

Satulasopin kanssa sujui asiointi, vaikka sopivaa satulaa ei löytynytkään.

Hirnakka ei tiennyt, oliko kysymäni satula paikalla, sovituksessa vai myynnissä.!

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   29.7.26 13:13:55

Hirnakassa asioiminen on niin @!#$ vaikeaa, että ehdottomasti Satulasoppi. En jaksaisi asioida puljussa, missä puhelu on ainoa vaihtoehto ja silläkään tavalla et ketään kuitenkaan tavoita. Ja jos tavoitatkin, voivat vastaukset olla mitä tahansa, kuten Tip sanoi.

Lähettäjä: hikari 
Päivämäärä:   29.7.26 13:26:00

Satulasopin sähköinen järjestelmä ei nyt toimi. Ei pysty tilaaman mitään.

Päivämäärä:   29.7.26 15:08:07

Niin että kaikki asiointi pitäisi tapahtua viesteillä, ääniviesteillä ja Facebookin messengerissä :D
Sitten ihmetellään kun vastaus kestää ja laitetaan viestiä tulemaan lisää. En yhtään ihmettele miksei satulafirmat käytä viestejä. Kaikenmaailman hölynpöly kyselyjä tulisi jatkuvalla syötöllä, sitten ei kuulu mitään. Ihme juttu. Jos on asiaa niin ota luuri käteen ja soita.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   29.7.26 15:30:24

Satulasopin kanssa aina ollut mukava asioida, useamman satulan ostanut ja myynyt.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   29.7.26 17:54:28

Hirnakan kautta olen myynyt kolme satulaa :)

Lähettäjä: Tuut tuut 
Päivämäärä:   29.7.26 18:40:57

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 29.7.26 15:08:07

Niin että kaikki asiointi pitäisi tapahtua viesteillä, ääniviesteillä ja Facebookin messengerissä :D
Sitten ihmetellään kun vastaus kestää ja laitetaan viestiä tulemaan lisää. En yhtään ihmettele miksei satulafirmat käytä viestejä. Kaikenmaailman hölynpöly kyselyjä tulisi jatkuvalla syötöllä, sitten ei kuulu mitään. Ihme juttu. Jos on asiaa niin ota luuri käteen ja soita.

Kiva ajatuksena, jos se palvelun tarjoaja vaan vastaisi siihen puhelimeensa…
Mutta oikeasti se viestein asiointi on kyllä usein molemmille osapuolille puheluita kätevämpi tapa hoitaa asiat (olen itse myös asiakkaita palveleva yrittäjä, joten sanon siltäkin kantilta)

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   29.7.26 19:03:42

Satulasoppi myi satulani ja positiivista kokemusta vain

Päivämäärä:   29.7.26 20:34:49

Joo, kiva olisi jos vastaisi puhelimeen ja vaikka edes kirjoittaisi saamansa tiedot ylös eikä pyytäisi asiakasta soittamaan uudelleen kertoakseen samat tiedot uudestaan myöhemmin. Sitä varten voisi olla vaikka ne viestit, jolla lähetän että haluan satulat x ja y sovitukseen.

Lähettäjä: Tietäjä 
Päivämäärä:   29.7.26 21:18:09

Satulasopin satuloita ei runkotarkisteta.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   29.7.26 21:20:14

Pisteelle, että eikai kaikki noin pyörikään ja se olkoon yrittäjän oikeus valita. Asiakas voi kuitenkin myös valita miten haluaa asioida ja jos sopivaa tapaa ei ole, voi valita kilpailevan yrityksen. :) tosi yksinkertaista ja näin minä ainakin teen. Ei ole aikaa eikä mahdollisuuksia kärttää puhelimella kiinni, kun on omatkin työt ja elämä hoidettavana. IMHO helpompaa on asioida vaikka sähköpostitse, niin voi sitten puolin ja toisin vastata kun itselle sopii. Tästä syystä en käytä Hirnakkaa. Satulasopilla tämä on toiminut moitteitta, ilman ylimääräistä "hölynpöly kyselyitä" tai viestejä.

Lähettäjä: deri 
Päivämäärä:   30.7.26 09:20:16

Itsellä ei kokemusta satulasopista, mutta hirnakasta kyllä. Olen sieltä pari satulaa ostanut ja muutamia satuloita myös sovittanut ja minusta homma on toiminut hyvin. Puhelimeen on aina vastannut ja asiat edenneen nopeasti. Toki olen myös aina yleensä soittanut aamupäivällä, niin liekö sillä vaikutusta, että on paremmin tavoitettavissa. Mutta ei huonoa sanottavaa ja jatkossakin käytän. Tykkään myös siitä satulan vuokrasysteemistä ja pitäisi varmaan ruveta katselmaan taas hänen satuloita kun nuorella pitäisi alkaa etsimään omaa satulaa syksyn aikana.

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   30.7.26 17:46:48

Hirnakasta olen ottanut sovitteille ja myös ostanut. Ei mitään valittamista mistään. Yhteydenpito oli helppoa. Satulasopista olen vain ostanut satulavöitä eikä siinäkään ollut mitään vikaa.

Lähettäjä: seka 
Päivämäärä:   30.7.26 17:58:24

Itse onnistuin asioimaan Hirnakan kanssa whatsapp-viestein. Hyvin sujui ja olin tyytyväinen kaikinpuolin. Eli voi ainakin kokeilla sitä kautta kysellä.

Päivämäärä:   30.7.26 18:16:44

Hirnakasta oon saanu aina hyvää palvelua, jo vuosikaudet. Satuloita ostettu kymmeniä. Saanut joustavasti sovitukseen hakea/tullut postitse, hevosetkin oon raahannut välillä mukana sovitukseen.

Päivämäärä:   4.8.26 14:21:13

Lähettäjä: Tietäjä
Päivämäärä: 29.7.26 21:18:09

Satulasopin satuloita ei runkotarkisteta.

---

Ei kai yksikään ammattimainen satulamyyjä jätä runkoja tarkistamatta?

Lähettäjä: Tietäjä 
Päivämäärä:   4.8.26 17:32:04

Valitettavasti näin on.

Päivämäärä:   4.8.26 19:03:14

"Ei kai yksikään ammattimainen satulamyyjä jätä runkoja tarkistamatta?"

Ei vaan ei yksikään ammattilainen niitä ilman epäilystä tai toppausta rutiinisti tarkasta. Ei myöskään Hirnakka. Aivan liian kallista hommaa.

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   4.8.26 22:25:00

Hirnakasta olen ostanut ja sitä kautta myös myynyt. Kaikki on sujunut hienosti.
Aina on vastannut puheluun.
Itse tykkään selvittää asiat puhelimessa ja olen laiska kirjoittelemaan.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   5.8.26 10:45:28

Hirnakasta hyviä kokemuksia. Monta satulaa olen käyttänyt sovituksessa, pari ostanut ja kolme satulaa myynyt (kaikki menivät kaupaksi 1-3 kk sisällä). Minulle ei ole ollut ongelma soittaa, ja aina on yrittäjä vastannut puhelimeen.

Päivämäärä:   5.8.26 17:02:51

Olen ollut niin naiivi, että olen aina ajatellut että satulat runkotarkastetaan jos ne ovat ammattilaisella myynnissä. Hirnakalta joskus kysyin yhdestä satulasta ja tuntui jopa vähän loukkaantuvan, että tottakai on runko tsekattu. Tähän asti olen aina maksanut kiltisti vähän enemmän satulasta ostaessani sen satulasepän välityksen kautta, mutta samahan se melkein sitten on ostaa yksityiseltä suoraan halvemmalla. Itse kun osaan kyllä arvioida sopivuuden, siihen en ostopalvelua tarvitse.

Päivämäärä:   6.8.26 13:57:13

Hirnakan kautta myin aikoinaan kaksi satulaa ja kaikki sujui ok. Satulasopista ei kokemusta.

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   6.8.26 15:44:55

En osta yhdestäkään liikkeestä enkä yksityiseltä jos satulan runkoa ei ole tarkastettu. Satulasopissa ilmeisesti ei tarkasteta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.