|
Lähettäjä: Heiska
Päivämäärä: 29.7.26 14:28:47
jokuvaan: Tuo on ihan totta, itse en osaa puhua, kuin omasta puolestani ja omassa tapauksessa taustalla oli juuri niitä tekijöitä, alkoholismia, sekä henkistä-ja fyysistä väkivaltaa. Itsetunto oli nollissa, mutta kuitenkin teinin viha ja uhmakkuus oli herännyt. Eikä oikeastaan ollut ketään kelle puhua. Asianomaisten kanssa ei puhuttu, koulumaailmassa oli eri kaverit, minäkin olin juuri muuttanut eri paikkakunnalle, niin ei läheisiä ulkopuolisiakaan ystäviä ollut.
Ja se siinä niin ristiriitaista olikin, että nämä ihmiset olivat minulle kaikkein läheisimpiä ihmisiä. Ihmisiä ketkä välitti, huolehti ja joita ihailin eniten maailmassa. Ei ne olleet mitään limaisia vanhoja ukkoja, vaan ihan menestyneitä, kauniita ja komeita kolmekymppisiä. Itselläkin meni vuosikymmeniä kyseenalaistaa, että oliko se ok vai ei. Ehkä juuri siksi, että kaikki oli suostumuksellista. Tallinpitäjän mies oli minun ensimmäinen ihastus elämässä. Jonka olisi varmaan kuulunut olla juuri sellainen, jota ihaillaan kauempaa ja kikatellaan kavereiden kanssa. Ei sellainen joka pelaa toisten tunteilla omaksi edukseen. Mutta toisaalta kai pitäisi olla kiitollinen siitä, että se tavallaan pelasti minut niiltä todellisilta ällötyksiltä. Olin hänelle "varattu", niin kukaan muu ei koskenut minuun fyysisesti. Hän muutenkin kohteli minua "spesiaalilla" tavalla, vei illallisille ja ravintoloihin. Ikävimmät mielikuvat onkin minulle jääneet asioista mitä olen katsonut vierestä, ne on ne mielikuvat mistä en pääse eroon. Eräskin tyttö oli vielä ihan lapsen vartaloinen ja todella pieni kokoinen ikäisekseen. Miksi sitä piti edes katsoa, toisia sänkyhommissa? Ja ne tekijät olivat nimenomaan niitä hikisiä kaljamahoja. Välillä koko ajanjakso kuulostaa ihan elokuvalta, ihme bileitä missä kierrätetään ihmisiä toiselta toiselle ja päivän päästä istutaan syömässä mummon korvapuusteja, niin kuin mitään ei olisi ikinä tapahtunutkaan. Juttelet niitä näitä ihmiselle, jonka miehen oot juuri nähny harrastavan seksiä teinin kanssa.
Se kaikki on aikuisen mieleenkin tosi sekavaa, kun hyvä ja paha sekoittuu omituiseksi sekasotkuksi. Ei nämä olleet ihmisiä kestä äidit varoittaa tai ketä erityisesti pitäisi osata vältellä. Useita ihmisiä, eri yhteiskuntaluokista, eri aloilta, eri elämäntilanteista, miehiä ja naisia, samassa paikassa, samaan aikaan. Ei osa ehkä edes tajunnut, että siinä olisi mitään väärää. Osalle ehkä vain tilaisuus teki varkaan ja osa ehkä oli niitä oikeasti sairaita.
|