Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Wintec 500 HART yleissatula

Lähettäjä: Satulasta 
Päivämäärä:   28.7.26 11:27:54

Kaipailisin kokemuksia Wintec 500 HART yleissatulasta.
Mietinnässä alkuun ”kunnon kohotus projektille”

Re: Wintec 500 HART yleissatula

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   28.7.26 11:29:14

Satula kuin satula, kunhan sopii selkään. Mitä kokemuksia siitä voisi antaa?

Lähettäjä: 5S 
Päivämäärä:   28.7.26 12:02:47

Ei nää mitään joka selkään sopivia ole.
Osta satula joka sopii kyseiselle yksilölle, älä merkin mukaan.

Päivämäärä:   28.7.26 13:25:23

Yleensä se niin ostetaankin. Kokemukset kiinnostelee, ei näsäviisastelu. Tsiisus sentään.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   28.7.26 13:38:36

Hyvä ja toimiva satula ollut meillä nuorelle hevoselle. Helppo muokata selän muuttuessa.

Lähettäjä: 5S 
Päivämäärä:   28.7.26 16:07:21

Niin, mitä kokemuksia olet vailla?

Se on synteettinen satula, vastinhihnoja myöten. V-mallinen etuosa, ahdas säkätila. No, halpa satula on sen mukainen.
Winteceillä ei jälleenmyyntiarvoa ole.
Laadukkaamman nahkaisen merkkisatulan saat halvemmalla ja usein helpommin myytyä myös eteenpäin.

Aikalailla toimivia satuloita ovat nykyään kaikki jos ovat oikein sovitettu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.26 18:56:46

Winteceillä ei jälleenmyyntiarvoa ole.

Taitaa olla markkinoiden paras jälleenmyyntiarvo. 950€ satula, josta saa useiden vuosien jälkeen 500€. Osta kallis mukamas-merkki-nahkasatula ja häviät monta tonnia.

Päivämäärä:   28.7.26 19:34:16

Myyntiarvo ei nyt kiinnostele. Joutaa varastossakin pölyyntyä tai vaikka tutulle lahjoittaa, materiaali myös selvennyt. Näistä en myöskään kysynyt.
Kokemuksia sellaisilta joilla on /ollut käytössä.

Lähettäjä: Auts 
Päivämäärä:   28.7.26 20:10:25

Minun anatomialleni ei sopinut. Ratsastuskoulussa lempihevosellani oli tuo ja yksi toinen, minulle paremmin sopiva, satula. Minulle paremmin sopiva satula kuului toiselle hevoselle, mutta jos toinen hevonen ei satulaa tarvinnut, se laitettiin lempihevoselleni (seinällä hevosjakolista ja siinä luki, mikä satula laitetaan).

Wintec hankasi minulta paikat auki ”alakerrasta”. Sillä toisella satulalla ei mitään ongelmaa. Sama opettaja, sama hevonen, muuten samat vaatteet ja varusteet. Oletan, että vika oli satulassa.

Päivämäärä:   28.7.26 20:59:53

vika olisi istunnassa :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.7.26 21:09:31

Mun suokille jolla leveä säkä oli tässä nimenomaan riittävästi säkätilaa. Itse en tykkää näissä istua, ovat aika kovia ja itseä ainakin hankaa siipien alareunat kun ovat aika paksut ja koppurat.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   29.7.26 12:12:19

Wintecit ovat tunnetusti kamalia istua.

Halpoja? Ja jälleenmyyntiarvoa ei kyllä ole. Mitään satuloita ei niin halvalla näe kun näitä myynnissä 120-500€. Ja lisäksi niitä on paljon, jos haluat myydä niin tiputa hintaa.

Itselle tuli satula hevosen mukana ja jessus että siitä oli hankala päästä eroon.

Päivämäärä:   29.7.26 13:15:03

Kannattaa nyt keskustella uusista Wintecin satuloista, ei niistä 15 vuotta vanhoista pommeista. Eihän niitä kukaan halua. Uudet ovat ihan eri penkkejä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   30.7.26 13:07:57

Näitä uusia nimenomaan on muutamalla sadalla myynnissä nyt useita. Keikkuneet myynnissä jo kauemmin, jostain syystä eivät mene kaupaksi.
Vintedissä myös polkuhinnoin näitä uudempia, n300€.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   30.7.26 13:30:57

Mun kokemukset on ennen 2020 lukua enkä tiedä onko satuloita päivitetty tämän jälkeen mutta jalustinhihnojen kiinnitys oli silloisessa wintecissä tosi edessä, ei ollenkaan sopivassa paikassa minun anatomialle että olisin saanut nilkan linjaan lantion ja pään kanssa. Tasapainon säilyttäminen keventäessä oli aika hankalaa, kun satula/jalustinhihnojen paikka ohjasi jalkaani eteen, missä sen ei olisi kuulunut olla.

Istuin ei ole joka anatomialle sopivan muotoinen, itsekin halusin edestä eri tavalla muotoillun penkin myös siksi että wintec hankasi häpyyn. Tekonahkainen penkki ei hengitä samalla tavalla kuin nahka, ja kuumilla keleillä koin satulan myös aika hiostavaksi. Toisaalta tekonahka ei juuri hoitoa vaadi eikä kärsi siitä jos ratsastat sateessa, tai et ole himorasvaaja.

Satulassa on paljon muoviosia ja se ei todennäköisesti kestä kovin pitkää käyttöä, tosin ei se tuolla hinnalla ehkä niin haittaakaan. Ymmärtääkseni vastinhihnat hajoaa yleensä ensimmäisenä, minun satulassa hajosi myös istuinta kiertävä (koriste?)nauha.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.7.26 15:32:32

Meillä on ollut nyt jonkin aikaa käytössä Wide-malli. Sopii hyvin ison hevosen suoraan ja taaksepäin levenevään pirtinpöytäselkään. Nuorella hevosella selän ja ryhdin kehitys elää koko ajan, joten tykkään siitä, että satulan istuvuutta saa säädettyä helposti ja nopeasti itsekin vaihtokaarien lisäksi niillä muokkauspaloilla. Tämä uusin malli on tosiaan istuimen kohdalta ihan eri materiaalia kuin edelliset mallit, paljon pehmeämpää ja enemmän nahkaa muistuttavaa. Myös istuin ja paneelit ovat huomattavasti pehmeämmät kuin vanhemmissa malleissa. Meillä on myös vaihdettu vastinhihnat nahkaisiin, koska ne muoviset kuitenkin murtuvat ennemmin tai myöhemmin. Ratsastajatkaan eivät ole satulaa moittineet.

Päivämäärä:   30.7.26 15:42:15

Ja ainoasta Vintedistä löytämästäni alle 500 € maksavasta uusimman mallisesta Wintec 500:sta ei edes ole kuvaa, vaan kuva on otettu jostain netistä, joten tuskinpa on oikeasti uusin malli. Pari muuta löytämääni uusimman mallista maksaa vähintään 500 €. En siis oikein tiedä, missä näitä muka on myynnissä paljon ja 300 €:lla, mutta kerro ihmeessä, niin ostan!

Päivämäärä:   30.7.26 15:47:49

"Mun kokemukset on ennen 2020 lukua enkä tiedä onko satuloita päivitetty tämän jälkeen mutta jalustinhihnojen kiinnitys oli silloisessa wintecissä tosi edessä, ei ollenkaan sopivassa paikassa minun anatomialle että olisin saanut nilkan linjaan lantion ja pään kanssa. "

On päivitetty. Tuo uusin HART-malli taisi tulla markkinoille 2020 tai 2021. Sen tunnistaa aivan erilaisen materiaalin lisäksi siitä takana olevasta HART-merkistä (ennen samassa kohdassa oli CAIR-merkki) ja jalustinhihnojen päiden pidikkeistä, joissa ei enää lue Wintec, vaan niissä on sellainen pyöreä W-logo.

Lähettäjä: Cara 
Päivämäärä:   31.7.26 11:36:41

Olen metsästänyt näitä uudemman mallisia talvesta saakka, enkä yhtään edullisesti myynnissä ollutta ole löytänyt.
Helppo muokata, sopii todella monelle hevoselle ja ratsastusasiakkaani ovat tykänneet istua. Itse tykkään myös.

Päivämäärä:   31.7.26 15:52:09

"Olen metsästänyt näitä uudemman mallisia talvesta saakka, enkä yhtään edullisesti myynnissä ollutta ole löytänyt."

Torissa oli ainakin jokunen aika sitten pari-kolme uuden mallista Wintec 500:tä alle 500 €, mutta olivat joko estesatuloita tai ponikokoisia.

Päivämäärä:   31.7.26 16:04:26

Kiitos kaikille jotka ovat viitsineet vastata kysymykseeni eikä ohi aiheen. Itse kyselin vain ko satulasta, en vanhoista malleista ja mikäli satulan hankin ostan sen uutena eikä kiinnosta pätkääkään jälleenmyyntiarvot sun muut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.