Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "liikutushevosen" etsijät

Lähettäjä: ww 
Päivämäärä:   27.7.26 00:34:09

Usein tulee vastaa ilmoja joissa joku tarjoutuu "liikuttamaan" hevosia. Selventäkää mulle, miten "liikutus" eroaa "ratsastuksesta". Kun mun mielestä kyse on vain ilmaisen ratsastuksen vonkaamisesta.

Re: "liikutushevosen" etsijät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.26 00:41:06

No juuri kuten sanot.

Lähettäjä: Sip 
Päivämäärä:   27.7.26 00:54:07

Liikuttaja liikuttaa hevosta kuten omistaja haluaa: taluttamalla, käyntimaastolla, reippaalla maastolla, kevyellä ratsastuksella kentällä, hikitreenillä kentällä. Liikuttaja ei saa itse päättää, miten hevosta liikuttaa.

Vuokraaja taas vuokraa hevosen käyttöönsä ja saa (vuokrasopimuksen ehtojen puitteissa) päättää, miten haluaa hevosella sinä päivänä ratsastaa.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   27.7.26 00:59:28

Liikuttaja tarjoaa apuaan hevosen liikutukseen, jos omistaja ei esim ehdi itse riittävästi. Liikutusohjeet tulevat omistajalta. Molemmat voittaa eikä rahan tarvi vaihtaa omistajaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.7.26 01:29:56

Lähettäjä: What
Päivämäärä: 27.7.26 00:59:28

Liikuttaja tarjoaa apuaan hevosen liikutukseen, jos omistaja ei esim ehdi itse riittävästi. Liikutusohjeet tulevat omistajalta. Molemmat voittaa eikä rahan tarvi vaihtaa omistajaa.

------

Näin kuten sanoit, molemmat hyötyvät.
Itse pääkaupunkiseudulla olen pitkään etsinyt liikutushevosta
Ei ole löytynyt.
Vuokrahevonen kyllä löytyi

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   27.7.26 07:54:36

Liikutushevosen etsijät etsivät tasan ilmaista ratsastusta, kun ei vuokraa viitsi maksaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.7.26 08:55:06

Ilmaista ratsastusta etsivät, monesti myös se mainitsevat suoraan että etsivät diiliä jossa raha ei liiku

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   27.7.26 11:03:08

Mulla on liikutushevonen, koska en maksa vuokraa. On sovittu win-win diili tallihommia vastaan.

Lähettäjä: .-.- 
Päivämäärä:   27.7.26 11:24:09

Yksinkertaistettuna: henkilöllä ei ole rahaa, mutta haluaisi olla hevosen kanssa ja ratsastaa. Joten yrittää miettiä jotain muuta tapaa korvata hevosen omistajalle tämä ratsastus. Kuten esim antamalla omistajalle vapaapäivä ja tekemällä hevosen kanssa asioita mitä omistaja haluaa ja mahdollisesti tallihommiakin.

Miksi se aloittajaa kaihertaa? Tuskin kukaan ottaa liikuttajaa täyshoidossa olevalle, siis kun talli hoitaa kaikki hommat. Mun hevonen on puolihoitotallilla ja sillä on ollut liikuttaja. Joka omana päivänään siivoaa karsinan ja tarhan, laittaa tarhaan vedet, pussittaa heinät, tekee mössöt ja tietty hoitaa ja liikuttaa hevosen. Vaikka on maneesitalli niin en kehtaisi kovin paljon vuokraa pyytää koska työtä on jonkin verran, eikä mulla ole niin tarvetta rahalle. Eli liikuttaja korvaa työllä ratsastuksen.

Päivämäärä:   27.7.26 11:27:33

Ajattelen että liikuttajalla on vähemmän oikeuksia ja sananvaltaa. Ei ole mitään säännöllistä päivää tai irtisanomisaikaa. Eikä mitään säännöllistä liikutusmäärää. Jos omistaja lähtee ulkomaille niin kåyt sitten liikuttamassa hevosen sillä aikaa niinä päivinä kun on tarvis. Ei niin että ”meidän vuokrapäivä on tiistai” enkä ole sitoutunut lisäpäiviin.

Päivämäärä:   27.7.26 11:28:05

Liikuttaja ei käy valkussa eikä kisaa

Päivämäärä:   27.7.26 11:50:22

Kyllä ainakin mun hevosen vuokraajat tekee tasan sitä mitä käsketään hevosen kanssa, eivätkä saa päättää muuta kun että menevätkö halutut asiat maastossa vai kentällä...
Ja mulla on aikojen saatossa on myös ns. liikuttajat valmentautuneet että ei oikein näin suoraan voi yleistää. Kaikki riippuu diilistä.

Lähettäjä: Luhta 
Päivämäärä:   27.7.26 12:28:07

Minä teen 12 hevosen tallissa iltatallin ja samalla liikutan 2-4 hevosta (ratsain, juoksuttamalla jne). Raha ei vaihda omistajaa. Tämä pk-seudulla.

Päivämäärä:   27.7.26 12:37:22

Minulla on useampi hevonen, minulle liikutus tarkoittaa että lähinnä rennosti käydään kaikki askellajit läpi. Ei siis harjoitella mitään muuta. Omalta tallilta onneksi löytyy tarvittaessa liikuttajia

Päivämäärä:   27.7.26 12:57:15

Juurikin, että liikuttaja hoitaa hevosen vapaapäivien liikunnan, ei treenaa eikä mene tavoitteellisesti. Ei hyppää, ei kisaa, ei valmentaudu. Omistajan ohjeiden mukaan, liikutus voi olla myös talutus tai juoksustus.

Päivämäärä:   27.7.26 14:17:33

Itse liikuttelen kaverien hevosia: osa kuntoutuvia, ratsukoulutuksessa jne.

Rahat pistän sitten tunteihin ja valmentautumiseen ratsastuskoulussa, jossa tietää saavansa aina osaavan ja terveen hevosen alleen.

Liian moni hakee vuokraajaa hevoselleen jonka haluaa ratsuttavan sitä hevosta ja vievän eteenpäin ja pitäisi vielä maksaa asiasta.

En maksa kenenkään projektista. Jos otan vuokrahevosen sen tulee olla osaava ja silä voi valmentautua.

Lähettäjä: quu 
Päivämäärä:   27.7.26 14:22:16

Mulla on juurikin se tilanne ettei mulla ole rahaa harrastaa, mutta haluan ratsastaa. Ja olen siinä sen verran hyvä, että mun ratsastuksesta on hevoselle enemmän hyötyä kuin haittaa, versus se että olisin ratsastuskoululainen lapsi joka rynkyttää menemään.

Mulla on ollut näitä liikutushevosia jo useamman vuoden ja teen muutakin kuin ratsastan. Talutan, maastakäsittelen, ajan, juoksutan, maastoilen. Halutessani saan valmentautua ja kilpailla mutta siihen ei ole resursseja vaikka hevoset on ja ovat olleet siihen soveltuvia. Hoidan käyntipäivinäni kaiken mikä hevosen omistajalle kuuluu, joten om. saa vapaapäivän.

Mun mielestä on vissi ero onko ratsastaja kykeneväinen viemään hevosta eteenpäin ja auttaa omistajaa sen jatkokoulutuksessa, tai vähintäänkin pystyy ratsastamaan ylläpitäen hevosen sen hetkistä tasoa oppien samalla itse. Versus se, että hevonen on huomattavasti tasokkaampi kuin ratsastaja jolloin on ratsuttajan ja omistajan tehtävä pitää hevonen terässä ja ratsastettavuus hyvänä. Tällöin on mielestäni aihetta maksaa hevosvuokraa.

Lähettäjä: Predator 
Päivämäärä:   27.7.26 15:39:36

Liikuttajat, vuokraajat jne tekevät aivan yksinkertaisesti sen mitä hevosen omistajan kanssa on yhdessä sovittu. Piste.

Päivämäärä:   27.7.26 17:54:10

"Liian moni hakee vuokraajaa hevoselleen jonka haluaa ratsuttavan sitä hevosta ja vievän eteenpäin ja pitäisi vielä maksaa asiasta.

En maksa kenenkään projektista. Jos otan vuokrahevosen sen tulee olla osaava ja silä voi valmentautua."

Tämä. Ja tosiaan ratsastuksen lisäksi liikutan hevosta omistajan toiveesta esim. juoksuttamalla tai ohjasajamalla.

Päivämäärä:   27.7.26 18:01:31

Liikuttaminen on todella "määrämuotoista", koska liikuttajalla ei saa olla omia mielipiteitä eikä liikuttaja saa muuttaa mitään eikä edes häiritä hevosta vaan liikutus tapahtuu täysin eleettömästi hevosta yhtään häiritsemättä ja mitään muuttamatta täsmälleen saatujen ohjeiden mukaisesti. Liikuttajan pitää olla henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan taitava sekä kyetä hillitsemään omat tunteensa tarpeensa halunsa ja mielipiteensä. Liikuttaminen on aivan ääripää verrattuna johonkin vuokraamiseen. Yleensä tai melkein aina liikuttajalle myös maksetaan ja se summa on enemmän kuin jonkin vuokrauksen hinta.

Lähettäjä: viiva 
Päivämäärä:   27.7.26 19:03:35

Mulle ei ole ilmoittatunut yhtään liikuttaja-tarjoajaa, joka "ehtisi" esim kävelyttää tai juoksuttaa. Ratsastamaan kyllä ehtisivät.
Ja ihmettelen näitä liikuttajia ja vuokraajia jotka ovat - muka - niin taitavia, että vievät "hevosta eteenpäin". Kun koskaan en ole nähnyt sellaista 32 vuoden aikana. Jos on oikea ratsuttaja, hänelle ihan maksetaan hänen ammattitaidostaan, ei tarvii kysellä ilmaista ratsastusta.
Toki jos on kyseessä joku ex ravuri niin sitten varmaan yks ja sama kuka sitä "vie eteenpäin". Lol.

Lähettäjä: .!. 
Päivämäärä:   27.7.26 19:05:17

Liikuttaja ei saa viedä hevosta yhtään mihinkään.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   27.7.26 19:16:35

Liikuttaja on kyseessä silloin kun hevonen on liian raaka vuokrattavaksi mutta hevonen tarvitsee liikuntaa enemmän kuin omistaja ehtii. Ratsastajan täytyy luonnollisesti olla osaava (ja rohkea). Eikä vain omasta mielestään.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   27.7.26 19:17:41

Liikuttajia käytetään yleensä huippuhevosilla..

Päivämäärä:   27.7.26 19:35:30

Liikuttajia voi hölkkäillä kisahevosia välipäivinä. Mutta siellä selässä ei sitten yritetäkään säätää yhtään mitään sen enempää.

Lähettäjä: nojoo 
Päivämäärä:   27.7.26 20:06:36

Liikuttaja hölkää, mutta ei koskaa työekentele, läpiratsasta, muuta, suorista, kouluta eikä yleensä ota edes kunnolla tuntumaa.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   27.7.26 21:25:49

Liikuttajat, vuokraajat jne tekevät aivan yksinkertaisesti sen mitä hevosen omistajan kanssa on yhdessä sovittu. Piste.

^ Tämä. Ette te ratsastuskoulussakaan ilmoita, että koska on raha maksettu, pitää teillä olla "sananvaltaa" hevosen elämään. Omistaja kertoo mitä hevosen kanssa voi tehdä tai ei tehdä, vuokraaja joko tyytyy siihen tai ei vuokraa. Siinä se sananvalta.

Päivämäärä:   27.7.26 21:52:54

Mutta se, joka maksaa, voi myös ottaa kantaa siihen, mitä ostaa. Pätee myös liikuttajiin - kun ostat liikuttajan, sanelet mitä ja miten se tekee.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   27.7.26 22:18:37

Mutta se, joka maksaa, voi myös ottaa kantaa siihen, mitä ostaa.

^ Kyllä. Voi päättää ostaako sen mitä ollaan myymässä vai eikö osta.

Toki, on niitä varmaan hevosenomistajia, joita ei kiinnosta ja kerran viikossa vuokraaja häärää mitä lystää. Minun hevoseni hoidetaan kuten minä sanon, ja ratsastetaan niissä rajoissa kuin olen ennen sopparin tekoa ilmoittanut, tai lennetään pellolle ostoineen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.26 09:43:39

Onpas kirjavaa! Olen itse liikuttaja, en maksa mitään. Ratsastan kun omistaja on estynyt tai kun omistaja haluaa itselleen vapaapäivän. Niinä päivinä ja kertoina kun käyn, hoidan hevoset käytännössä kuin omani, mutta jos ohjeita tulee niin toki niiden mukaan.

Usein ehkä liikutushevosia ei etsitä, vaan ne löytyy tai tulee tarjolle etsimättä.

Ei tekisi edes mieli sanoa mitään tuohon, että täällä nyt ilmeisesti liikuttaja on aina huonompi ratsastamaan kuin omistaja, eikä voisi kehittää hevosta tai ratsastaa kunnolla.. Omistajiakin on niin kaikenlaisia :)

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   28.7.26 10:12:57

No jos ihmiset tohkeissaan vaativat jotain hiton sananvaltaa (?) toisen ihmisen hevoseen, koska jopa ihan maksavat jokusen euron ratsastuksesta, kyllä se tasosta kertoo kaiken. Osaavammat eivät tarvitse pönkityksekseen jotain tunnetta siitä että tässä nyt määrätään hevosesta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.26 10:47:34

Viiva, tässä yksi taitava liikuttaja ilmoittautuu! No, nyt alan olla jo niin vanha, että yksi oma riittää...
Mutta nuorempana olen ratsastanut kymmeniä hevosia. Nuoria 3-4-vuotiaita koulutusmielessä, kuntoutusratsastettavia sekä ihan koulutettavia. Pisin koulutusprojektini kesti yli 2v, hevosesta kuoriutui näppärä kisahevonen HeA-luokkiin, mikä riitti omistajalle.
Myös vaativiin koululuokkiin on tullut koulutettua.

En ole ammattilainen, siksi en ole koskaan ottanut rahaa ratsastuksestani. Mutta en ole myöskään maksanut mitään.
Joidenkin hevosten omistajat ovat halunneet maksaa jonkun valmennustunnin tai kilpailunkin. Näitä ei ole kuitenkaan ollut paljoa, koska olen aina tähdännyt siihen, että omistaja on se, joka sitten kilpailee!

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   28.7.26 10:59:25

Olisipa enemmän "*" kaltaisia taitavia. Kaikilla vaan taitaa olla omat hevoset eikä aikaa muiille :/

Lähettäjä: hiksi 
Päivämäärä:   28.7.26 12:38:18

Niinpä. Sen sijaan niitä, jotka itse luulee suuria omista taidoistaan, kyllä riittää!

Suomen ratsastus ylipäätään on surkealla tasolla. Muistan kun eräs pitkään ulkomailla asunut ratsastaja, mc-tasolla kisannut, tuli Suomeen valmentamaan, hän sanoi mulle privaatisti "olin varautunut siihen että taso täällä on huono, mutta en olisi uskonut että kaikki ratsastavat NIIN huonosti!" Ja kyseessä oli 110-120 tasolla kisaavat ratsastajat.

Päivämäärä:   28.7.26 12:40:32

ratsastetaan niissä rajoissa kuin olen ennen sopparin tekoa ilmoittanut, tai lennetään pellolle ostoineen.

Brouski on tosi tough ;)

Päivämäärä:   28.7.26 12:44:45

Mitä sitä Suomen ratsastustasoa hyödyttää morkata?? Parhaamme yritetään. Täällä vaan ei kellään ole resursseja päiväkoti-ikäisestä lähtien ratsastaa omilla hyvin koulutetuilla poneilla päivittäin.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   28.7.26 12:50:00

Liikutushevonen kyllä outo käsite itselle.
Ymmärrän jos etsit hoitohevosta ja mainitset, että voit myös tarvittaessa juoksuttaa tms. auttaa muussa liikutuksessa jos joskus tarve.

Päivämäärä:   28.7.26 13:27:14

Jouduin lopettamaan oman hevoseni vähän aika sitten.

En halua maksaa, koska maksaminen meinaa että minun täytyy myös pystyä sitoutumaan kunnolla hevoseen. Siihen ystävänä ja kumppanina, pitää tulla tietyinä aikoina jne.

En ole vielä henkisesti valmis sitoutumaan uuteen ystävään. Nyt olen nauttinut kun olen saanut itse päättää milloin menen tallille tai tunnille. Ei vaatimuksia tai pakkoa.

Päivämäärä:   28.7.26 23:21:54

Plus liikuttaja tekee sulle ilmaiseksi tallihommi ja hoitaa hevosen koska et itse ehdi/jaksa. Että kenen siinä palkkaa pitäisi saada köh köh...

Lähettäjä: bbbbb 
Päivämäärä:   28.7.26 23:36:31

viiva on taas yksi ilm,aisen ratsastuksen vonkaaja. Hevoseni on täysihoitotallille, ei siellä ole mitään tallihommia mitä pitäis tehdä ilmeiseksi. Jos haluaa ratsastaa, ratsastuskoulut ovat sitä varten. 40-50e tunti käsittääkseni.

Päivämäärä:   29.7.26 15:02:48

Mä oon huomannut, että usein omistajat kysyvät nimenomaan, että ehtisitkö jeesiä x liikuttamisessa. Usein siksi, että heidän hevoselle ei haluta vakituista vuokraajaa, vaan jeesiä kaivataan tosi harvakseltaan, silloin, kun eivät itse pääse.

Lähtökohtaisesti, jos minua pyydetään liikuttamaan hevonen ymmärrän, että se ei ole esim. ratsastustunti vaan omistajan toiveiden mukainen esim. palautteleva hölkkä, maastokävely tms joista en olisi valmis maksamaan, mutta mielelläni jeesin, jotta omistaja saa vapaapäivän tallilta.

Lähettäjä: Usein 
Päivämäärä:   29.7.26 15:12:36

Yleensä liikuttajaksi päättyy suhteiden kautta. Oli joskus ihan tavallista, että hepoilla oli jopa hoitajia ja omistajan reissun tai toisen hepan kisojen ajaksi heppaa liikutettiin. Omistajan haluamalla tavalla. Yleensä kevyesti. Oli hämmentävää kun eräskin kinnervaivainen jätettiin liikuttamatta kun omistaja ei halunnut suoda heppaansa ilmaiseksi käyttöön. Tallilla oli hoitajia, jotka olisivat mielellään edes taluttanut. Mutta ei. ”Pyrkyreitä kaikki”.

Vuokraajaa tarvitessa tilanne on eri kun hänelle voi antaa enemmän päiviä lomien aikana. Se vaan ei ole itsestäänselvyys pystyä käymään ylimääräistä, vaikka sitten ilmaiseksi saisi.

Itse annan lomani ajaksi vuokrasta vapautuksen jos hoitaa muitakin päiviä. Niin, että vuokraajan rahallinen panostus ei muutu vaan ne uppoaa ylimääräiseen bensaan, vaivaan, eväisiin yms.

Päivämäärä:   31.7.26 23:13:56

"Lähettäjäbbbbb

Päivämäärä28.7.26 23:36:31

viiva on taas yksi ilm,aisen ratsastuksen vonkaaja. Hevoseni on täysihoitotallille, ei siellä ole mitään tallihommia mitä pitäis tehdä ilmeiseksi. Jos haluaa ratsastaa, ratsastuskoulut ovat sitä varten. 40-50e tunti käsittääkseni."

Ei vaan puhuin talleista joissa täytyy tehdä tallitöitä liikutuksen päälle, jos jäi epäselväksi :)

Päivämäärä:   1.8.26 01:47:54

mulle liikuttajana on ihan sama onko se ratsastusta vai riimusta taluttelua vai kärryttelyä vai ohjasajoa vai mitä.

Lähettäjä: satulaanpalaaja 
Päivämäärä:   3.8.26 17:58:17

Itselläni on tällä hetkellä yksi liikutus hevonen ja yksi vuokrahevonen. Mahdollisesti myös toinen liikutushevonen tulossa. Olen ratsastunut nuorempana reilu kymmenen vuotta ja nyt kolmekympppinen satulaan palaaja. (junnuna noin heA tasoinen). Pidän myös huolta omasta kunnostani ja minulle on tärkeää rakentaa luottamus elämässäni oleviin hevosiin.

Liikutus hevoseni tarvitsee terveydellisistä syistä päivittäistä liikuntaa, mutta saan kyllä omien intressien mukaan tehdä asioita niin selästä kun maastakäsin tai käydä valmennuksissa ym. Koen itselleni olevan tärkeintä hevosen hyvinvoinnin tukeminen eikä selkään pääsyn. Minä saan tässä hevosystävän ja omistaja arkeen joustoa (esim hänen ollessa matkoilla/hevosen sairastuessa autan parhaani mukaan).

Tämän hetkisen vuokrahevosen kanssa kyse on enemmän siitä että omistaja tarvitsee rahaa kattomaan hevosen kuluja. (Kys. hevosta olen käynyt myös hevosen sairastuessa taluttelemassa ja muuten auttamassa.)

Kummallakaan tallilla en tee ns.tallitöitä.

Vaikka käynkin kokopäivä töissä olen aika pieni tuloinen joten olen hyvin kiitollinen että ihmiset tarjoavat hevosiaan minulle liikutettavaksi. Koen olevana sen tasoinen ratsastaja/käsittelijä että vien liikutettavia hevosia eteenpäin/tuen niiden yleistä hyvinvointia. Otan myös huomioon omistajan toiveet/tavoitteet mitä hevosen kanssa tehdään. (esim mikäli hevonen on ollut kouluvalmennuksessa edeltävänä päivänä ja omista toivoo että menen maastoon, menen tietenkin maastoon). Olen myös tarjoutunut maksamaan liikutushevoseni kuluja, mutta omistaja ei ole kokenut tätä tarpeellisena. (Suunnittella on jossain vaiheessa ostaa hänelle joku yllätyslahja kiitokseksi tosin).

Lähettäjä: wink 
Päivämäärä:   3.8.26 19:14:51

Jotkut on kyllä aika kadonneet nykymaailmasta kun jaksavat jauhaa "ilmaisen ratsastuksen vokaajista" aina vaan. Moni, todella moni ratsuhevonen kärsii nykyään terveysongelmista liian vähäisen liikunnan vuoksi, ja niiden omistajat tietävät tämän, vaikka jotkut eivät sitä itselleenkään myönnä. Jo jalkojen jatkuva turvotus kertoo sen, ja se on ensi oire jonka huomiotta jättäminen kostautuu ennemmin tai myöhemmin.

Ite oon jo niin vanha ja alalla pitkään ollut että ilmaseks en ala enää mitään hevosta ratsastamaan, mutta saattaisin ihan molemminpuolisen ilon ja hyvinvoinnin vuoksi käydä vaikkapa taluttamassa tai juoksuttamassa jotakin tällaista hevosta. Huom, en köpöttelemässä selästä, koska silloin jäisi se oma liikunta saamatta.

Lähettäjä: Chicana 
Päivämäärä:   3.8.26 21:44:06

Minusta tuo ero liikuttajan ja vuokraajan välillä on aika selvä. Liikuttaja liikuttaa hevosta säännöllisen epäsäännöllisesti - joko taluttaen, maastossa kävellen, juoksuttaen tai mitä milloinkin omistajan toiveiden ja ohjeiden mukaisesti.

Vuokraaja menee hevosella yleensä sovittuina päivinä esim. 1krt/2krt viikossa. Vuokraaja ratsastaa kentällä, maneesissa tai maastossa, hän vuokraa hevosen normaalia ratsastusta varten.

Mikäli vuokraaja käy tunneilla, hyppää ja kilpailee, ne sovitaan aina erikseen omistajan kanssa. Hevosen liikuttaja ei normisti käy tunneilla, hyppää ja/tai kilpaile.

Tämä nyt oli yksinkertaistettuna liikuttajan ja vuokraajan ero. Tottakai jokainen omistaja/liikuttaja/vuokraaja -case on omanlaisensa ja voivat keskenään sopia mistä vaan.

Päivämäärä:   3.8.26 22:14:01

Vuokraajan ja liikuttajan ero on mielestäni, että:

vuokraaja maksaa = hänen kanssaan on sovittu kuinka monta kertaa viikossa hän tulee ja käykö hän esim ratsastustunnilla tms omalla maksamallaan ratsastusvuorollaan. En voi esim päivää ennen ilmoittaa, että huomenna pitäisikin mennä vain kävelemään maastoon, koska mulla on treenit ylihuomenna ja hevonen oli tänään väsähtänyt.

liikuttaja käy ilmaiseksi = voin ilmoittaa vaikka samana päivänä, että sori, hevonen oli väsy ja haluan säästell, että älä tulekaan tai tee väin käyntijumppa.

// poislukien esim tietysti sairastapaukset, kengän irtoamiset yms joiden kohdalla vuokraajallekin ilmoitetaan ettei voi tulla ja raha palautetaan/saa rästiä.

Lähettäjä: Omppu 
Päivämäärä:   4.8.26 00:06:46

Mulla on liikutushevonen. Se on tasoltaan sen verran heikko, ettei siitä kukaan pidemmän päälle maksaisi. Mutta humputellaan jotain ja hauskaa on omalla tavallaan. Autan sitten talkoohommissa yms.

Lähettäjä: MT 
Päivämäärä:   4.8.26 00:19:42

Liikuttaja eoäi osaa ratsastaa, vain antaa hevoselle liikuntaa.

Lähettäjä: wink 
Päivämäärä:   5.8.26 23:01:57

No kaikenhan voi ymmärtää miten haluaa. Tarkoitin ite että olen toiminut ratsuttajana ihan palkalla niin pitkään että en ala ilmaiseksi ratsuttamaan = ratsastamaan mitään hevosta, mutta voisin auttaa TUTTUA aikapulaista hevosenomistajaa, joten näiden ihme uusavuttomien ei tarvitse pelätä että alan heille mitään ilmoituksia ainakaan laittamaan tai niihin vastaamaan

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.