Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Trailerin korjaus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.7.26 21:37:27

Minne böckmannin traileri lattian ja ainakin toisen seinän vaihtoon ja mihin hintaan?

Mietinnässä onko järkevää lähteä edes korjauttamaan.

Re: Trailerin korjaus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.7.26 23:39:32

Meillä vaihdettiin vuosi sitten kaikki seinävanerit ja lattia. Vanerien ja maton hinnaksi tuli noin tonni. Itse tehtiin tosiaan kaikki joten työstä ei tarvinnut maksaa. Jos vanerilattia ja toinen iso sivuseinä niin veikkaisin vanerien hinnaksi noin 300 euroa. Siihen toki työt varmaanki muutamia satasia päälle. Aika paljon saa varmasti vanerikauppoja kilpailuttaa, meillä oli työn takana löytää ylipäätään noin isoja vanereja kun eivät ole vakiomittaisia. Ja kannattaa varautua siihen että uusia elementtejä ei saa saman värisinä kuin vanhat tai että ne olisivat samanlaista pintaa. Vesivaneria kun ei oikein voi maalata ilman hiomista ja hiomisen jälkeen ei voi enää varmistua veden pitävyydestä ihan sama millaisen maalin yms pinnan laittaa. Tämän takia meillä vaihdettiin samalla kaikki pinnat jotta kopista tuli siisti. Samalla työllä vaihtaa kaikki elementit kuin että alkaa vaihtamaan vain yhtä isoa sivuseinää+lattiaa. Katto ja melkein kaikki muut elementit täytyy jokatapauksessa irroitta varsinkin sivuseinän vaihtoon. Joskus olen kuullut ihmisten vaihtavan lattioita ilman seinien irroitusta mutta itse en rakennusalalla työskentelevänä niin uskaltaisi tehdä, kun seinät ovat kuitenkin rakennettu lattian päälle.

Re: Trailerin korjaus

Lähettäjä: Uuu 
Päivämäärä:   26.7.26 23:53:23

Kysyin viime kesänä vastaavaan hommaan tarjousta Aisapojilta Tampereelta: 2500 e.

Tehtiin sitten itse, vaihdettiin pohja + toinen sivuseinä + toinen "etuviistoseinä" kokonaan ja askarreltiin vähän kosmeettista paikkaa toiselle sivulle. Vanerit maksoivat Mustajärveltä rahteineen jotain 500 ja 700 euron välillä, en muista tarkkaan. Sitten meni monta tuubia saumausmassa ja pari purkkia liimaa maton kiinnitykseen. Ihan hitonmoinen homma kun pitää tosiaan purkaa ihan atomeihin koko koppi että lattian saa vaihdettua. Ja nyt on kyljet eri väriset keskenään. Mutta pohja on ehjä :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.