Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastajatreenaa miksi niin

Lähettäjä: Pieni suokki? 
Päivämäärä:   26.7.26 01:23:54

Miksi osti niin pienen hevosen tai jos hevonen ei ole pieni niin ratsastaja iso tai siis pitkä..

Re: Ratsastajatreenaa miksi niin

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   26.7.26 01:32:57

Kyllä suokit jaksaa kantaa. Eiku...

Lähettäjä: Eioo 
Päivämäärä:   26.7.26 01:48:05

No ei todellakaan ole liian pieni. Vielä pienemmät ponitkin tuntuu kokoaan isommalta kun menee selkään.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   26.7.26 01:52:13

165 cm. Iso suokki on.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   26.7.26 02:08:19

Joo ei se mikään pieni ollut :D

Lähettäjä: Isot hevosetmaksaa 
Päivämäärä:   26.7.26 02:49:39

En tiedä mihin tämä liittyy, mutta yleisesti ottaen isot hevoset maksaa enemmän. Liian isot erikseen. Mut noin 165 ja yli, ovat kalliita. Suokille 165 on hyvä koko jo.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   26.7.26 02:50:56

Mitä selität?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.7.26 05:38:30

Miksi et kysy ihmiseltä itseltään vaan täällä?

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   26.7.26 12:26:34

Jos suokki oli 165, niin kuinka pitkä tää henkilö on? Isolta/pitkältä näytti ihminen vieressä. Pitkät jalta roikkuu kylkien yli ja vaikeuttaa istuntaa huomattavasti. Paitsi täähän on ammattilainen niin ei hätää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.7.26 12:41:34

Kävin katsoon videoita niin todella pieneltä näyttää heppa millä on ratsastellut.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   26.7.26 12:44:16

Iso suokkihan se oli, mutta seuraava kysymys on, että onko ainoa vaihtoehto ostaa se suokki... Varmaan painon ja koon puolesta tuo on ok, mutta isommalla hevosella näyttäisi tosiaan ratsukko sopusuhtaisemmalta, mitä itse huomioisin jos olisin ostamassa...

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   26.7.26 14:01:40

Ja avaudut asiasta täällä syystä että?

Lähettäjä: !!! 
Päivämäärä:   26.7.26 14:23:13

No eiköhän hänen he c tason heilumiseen suokki ole just hyvä. Pv olisi äkkiä liikaa ja harrastaminen hankalaa. Toki tämä suokki voi sanoa radalla ei kiitos, ainakin siten kävi edellisen ratsastajan kanssa. Mutta ei tämä välttämättä edes kisaa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.7.26 14:24:32

Ammattilainen? Varmasti jollain alalla, mutta ei hevosalalla. 

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.7.26 15:42:45

Pitkälle ratsastajalle ei välttämättä riitä, että hevonen on korkea tai sillä on pyöreä runko, vaan rungossa pitäisi olla syvyyttä.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   26.7.26 16:54:09

Eikös suokkien este SM-kullan vienyt niinkin sopusuhtainen kaksikko ku hevonen 140cm ja ratsastaja 180 cm?

Päivämäärä:   26.7.26 17:04:13

Vei ja ratsastaja on aivan liian ISO sille hevoselle!

Päivämäärä:   26.7.26 18:56:18

Onko tää nyt vaan tehty jotta pääsee jostain haukkumaan XD. Ei todellakaan ole liian pieni hevonen. Ratsastaja itse on noin 175cm, videoissa joissa ratsastaa, on itsekkin kirjoittanut että esim. Koe ratsastuksessa ahtautui myyjän satulaan jolla takalisto on puolet pienempi joten tottakai näyttää vaikealta. 165cn suokki on oikein hyvänkokoinen tuon kokoiselle ratsastajalle. Olkaa enemmän huolissaan niistä kaikista jotka painavat yli 100kg ja silti kiipeävät hevosen selkään

Lähettäjä: Lurp 
Päivämäärä:   26.7.26 21:48:44

Mikä sen hepan oikea nimi on? Hyvä pari, saa kai pitkäkin nainen suokin hommata jos niistä tykkää :D

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   26.7.26 22:58:16

Ei tuo suokki voi millään olla 165 jos muija on 175, vieressä seisten ja säkään verrattuna ero on huomattavasti enemmän kuin 10cm. Muuten ihan sama minkä kokoisella elukalla ratsastaa, miten tästäkään turhasta aiheesta kukaan jaksaa "keskustella".

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   26.7.26 23:28:36

Taas näitä turhia, pahansuopia aloituksia. Kysy itse henkilöltä hänen motiivejaan.

Lähettäjä: Miksi oi miksi 
Päivämäärä:   27.7.26 00:28:08

No ei se kyllä pieni oo :D.
Ite seisonut sen vierellä 170 senttisenä ja on kyllä kookas. Ratsastaja joku 174 ja sopusuhtainen pari! Onnea uudesta hevosesta <3

Lähettäjä: Anita 
Päivämäärä:   27.7.26 20:44:29

Jos on suomenhevoseen tykästynyt niin eikö ole luonnollista ostaa suokki.
Olen tämän naisen kerran nähnyt ja harvoin on noin 40 v niin hyvässä kunnossa. Onkin liikunnanammattilainen ilmeisesti.

Viimeisin vuokrahevonen taisi olla vähän pienehkö pitkälle naiselle, mutta tämän minkä osti piti ainakin tarinan mukaan olla isompi. Talutusvideoista päätellen yli 160 cm kumminkin.

Toivottavasti oli hyvä ostos ja yhteistyö alkaa sujua.

Lähettäjä: Joo o 
Päivämäärä:   28.7.26 11:35:21

Eikö hän ostanut ensin satulan omalle takapuolelleen ja sitten alettiin etsiä satulalle hevosta : D Yritystä on, nöyryyttä ei. Taitaa ottaa koville, kun ei tullutkaan tässä lajissa heti niin hyväksi kun varmaan kuvitteli.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.7.26 11:40:53

Joo o: mistä sinä tiedät, mitä tämä henkilö ajattelee itsestään oman päänsä sisällä? Tällaset ihmiset, jotka on ajatuksenlukijoita ja omien ennakkoluulojensa takia tuomitsee muita, ovat pahansuopia.

Päivämäärä:   28.7.26 11:48:52

En minä häntä tunne, kerron vaan minkälaisen kuvan olen hänestä vuosien somen perusteella saanut. Se kuva voi olla oikea tai väärä. Toivottavasti väärä.

Päivämäärä:   28.7.26 11:50:49

Älä sitten kirjoittele tuollaista sontaa, kun et henkilöä tunne.

Päivämäärä:   28.7.26 11:58:12

Mikä viivan mielestä nyt oli suurinta sontaa?

Lähettäjä: Nooo 
Päivämäärä:   28.7.26 12:01:53

Ketään ei kiinnosta minkälaisen kuvan olet hänestä saanut

Päivämäärä:   28.7.26 12:06:03

No ei varmaan : D Pitikö siitä uuden suokin koosta sitten puhua? Minunkin mielestä hänelle pieni. Ratsastaja on niin skrode että näyttää hassulta näitten suokkien selässä ja samalla koittaa niin ammattilaismaisesti puhua istunnasta ym.

Päivämäärä:   28.7.26 12:08:40

Joo o: jos sua noin ärsyttää kyseisen ihmisen olemus ja puheet, niin älä kiusaa itseäsi vihaseuraamisella. Käytä se aika mieluummin itsesi kehittämiseen, esim. opettele ratsastamaan paremmin. Siinä ei kukaan ole valmis.

Lähettäjä: :/ 
Päivämäärä:   28.7.26 14:51:24

Eihän tuo koskaan kivaa katseltavaa ole, kun ihmiset ostaa tuolla tavalla itselleen liian pieniä hevosia ratsuksi

Lähettäjä: Voijeesus 
Päivämäärä:   28.7.26 17:12:08

Siis mitä ehmettiä nyt taas. Eihän Ninni ole julkaissut yhtään ainoaa ratsastusvideota tai -kuvaa uuden hevosen kanssa ja täällä ämmät on jo päättäneet jotta sen on pakko olla liian pieni. Voi Jeesus teidän kanssanne, ei kyllä voi muuta sanoa

Päivämäärä:   28.7.26 17:14:47

Ninnin uus hevonen on aivan varmasti sille sopivan kokonen, asu ennen mun hevosen kanssa samassa paikassa ja on oikeesti roteva ja korkea hevonen..

Päivämäärä:   28.7.26 17:36:21

Jaajaa, minä ainakin olen somessa nähnyt hänet uuden hevosen selässä. Miksi muuten kommentoisin? Suokiksi onkin varmasti ihan ok kokoinen mutta ns "ongelma" onkin siinä että iso on ratsastajakin. Ei, en sanonut läski, koska rasvaprosentti hänellä on varmaan miinuksella, vaan hän on lihaksikas iso skrode nainen ja näyttää hassulta liian pienen hevosen selässä. En ymmärrä miten sitä istuntaa voi ikinä saada kuntoon kun istutaan polvet suussa turvamuna-asennossa kädet idässä ja lännessä ja jos vähän uskalletaan jalustinta pidentää niin sitten kaivetaan jo kylkeä kantapää taivaassa jalka nälkäkuopassa. Kiitos ja anteeksi.

Päivämäärä:   28.7.26 17:47:55

Missähän välissä Joo o on tällaista kontsaa ehtinyt näkemään kun hevonen on ollut tontilla 3 päivää?

Päivämäärä:   28.7.26 17:57:31

Kontsaa ollut ihan hänen omassa somessaan

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   28.7.26 18:36:48

Lihaksikas iso skrode nainen :D :D :D
Mutta rasvaprosentti kumminkin miinuksella :D
Tiedätkö itsekään mistä oikein kirjoitat :D :D
Ilmeisesti Ninni nyt aiheuttanut varsin paljon sussa närää, kun jaksat kirjoittaa XD.
Täytyypäs tarkemmin katsoa milloin jalat kaivelee nälkäkuoppia XD
Onks sua kiusattu pienenä?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   28.7.26 18:43:34

Kuvaus istunnasta on varsin osuva.

Päivämäärä:   28.7.26 19:15:29

"Olen tämän naisen kerran nähnyt ja harvoin on noin 40 v niin hyvässä kunnossa. Onkin liikunnanammattilainen ilmeisesti"

Sä oot kyllä aivan väärien ihmisten keskellä jos et ole hyväkuntoisia nelikymppisiä tavannut, eikä nelikymppinen ole vielä edes vanha. Ja toisaalta, jos pelkästään liikuntahommia työkseen tekevä ihminen ei olisi kunnossa, niin jotain olisi pielessä.

Toivottavasti on hyvät tukiverkot, aika alussa tämä on vielä.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   28.7.26 19:16:52

"Siis mitä ehmettiä nyt taas. Eihän Ninni ole julkaissut yhtään ainoaa ratsastusvideota tai -kuvaa uuden hevosen kanssa ja täällä ämmät on jo päättäneet jotta sen on pakko olla liian pieni. Voi Jeesus teidän kanssanne, ei kyllä voi muuta sanoa"

On hiukan paradoksaalista, jos haluat ko henkilöstä kirjoitettavan nätisti ja itse ilmaiset näin törkeästi asiasi.

Kyllä, on ollut ratsastusvideoita tämän uudenkin kanssa.

Lähettäjä: Lääkäri 
Päivämäärä:   28.7.26 19:19:49

"LähettäjäHaha

Päivämäärä28.7.26 18:36:48

Lihaksikas iso skrode nainen :D :D :D
Mutta rasvaprosentti kumminkin miinuksella :D"

Kerrotko miten kenenkään ihmisen, varsinkaan naisen rasvaprosentti voi olla miinuksella? Tavallisella naisella se on 20-35% ja kisakunnossa olevalla fitness-kisaajalla kympin kieppeillä (huom, tämä on vain kisoissa).

Päivämäärä:   28.7.26 19:28:11

Lääkäri:
Minunko kommenttia ihmettelet? Lueppa ylempää mistä tuo minun oli ”lainattu” :)

Päivämäärä:   28.7.26 19:34:57

Jessus että on tolloa sakkia kun yritätte nyt väkisin vääntää tätä merkityksetöntä rasvaprosenttiheittoa. Jos lisään siihen perään nauruhymiön tai "hehe", niin aukeneeko, että se ei ollut ihan tosissaan kirjoitettu.

Päivämäärä:   28.7.26 19:50:44

No mut eikös täällä aina väännetä väkisin aina näitä juttuja, nyt vaan sun tolloista kommenteista :D.

Päivämäärä:   28.7.26 19:52:20

Juoruämmä on oikein osuva kuvaus sellaiselle kirjoittelijalle, jonka viestin tarkoituksena on anonyymisti arvostella, kytätä tai tylyttää somessa toisen ihmisen tekemisiä -’yleensä vielä tavalla jota ei livenä tai omalla naamalla kehtaisi tehdä. Ei erityisen pahansuopa saati törkeä, mutta hyvin osuvasti tällaista toimintatapaa kuvaava nimitys.

Lähettäjä: Lukutaito 
Päivämäärä:   28.7.26 20:04:53

Ei lukenut juoruämmistä mitään (joka sellaisenaankin on hyvin negatiivinen termi) vaan ihan "ämmien" kommenteista. Itsestään on turha leipoa pyhimystä, jos käyttäytyy samalla tavalla.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   28.7.26 20:10:30

Mistä ihmeestä näitä ihmisiä sikiää, jotka katsovat tehtäväkseen arvostella toisten ihmisten asioita nimettömästi täällä palstalla. Ei ihme, että maailman asiat on miten on. Täällä näkee ihmiskunnan kruunut. Jos on joskus erehtynyt uskomaan ihmiseen, niin eikun näitä aloituksia lukemaan.

Tämäkin palsta lyhyessä ajassa muuttunut asioista keskustelun sijaan rääpimään muita ihmisiä tyyliin somettaja sitä, somettaja tätä. Eikö näille voisi perustaa jonkun oman foorumin. Ennen uudelleenpystytystä sentään pystyi näitä häröttämään, mutta nyt ei ilmoituksilla näytä olevan vaikutusta.

Päivämäärä:   28.7.26 20:12:20

Ihan pelkkä ämmä ajaa kyllä saman asian vastaavalla tavalla toimivien kommentoijien kohdalla. Pyhimykseksi julistamista saanen kyllä valitettavasti odotella - vaikka tästä innostuneena taidankin pistää Vatikaaniin pyyntöä aiheesta.

Lähettäjä: Proffa 
Päivämäärä:   28.7.26 20:35:05

Voijeesus voi sitten tutustua oikeaan kanonisointiin ennen kuin nolaa itseään enempää.

Päivämäärä:   28.7.26 23:45:13

Olen somessa nähnyt hänet myös hiljattain ison puokin selässä. Olisko ollut joku +/-180cm hevo ja tämän selässä näyttivät oikein sopusuhtaiselta ratsukolta.

Lähettäjä: - - 
Päivämäärä:   28.7.26 23:58:36

Haisee kyllä niin kateellisuus taas täällä. Korpit haaskalla.
Viisaasti teki kun osti koulutetun hevosen. Kaikki mahdollisuudet kehittyä myös itse sen kanssa. Kaikkea hyvää Ninnille ja uudelle Aarteelle. <3
Mädäntykää te pahanilman linnut ja keskittykää omaan elämään.

Lähettäjä: Konittaja 
Päivämäärä:   29.7.26 00:07:55

"Mädäntykää te pahanilman linnut ja keskittykää omaan elämään."

Ei niillä ole omaa elämää tai ei ainakaan kivaa sellaista, koska keskittyvät muiden elämään.

Päivämäärä:   29.7.26 00:15:22

Mä en ainakaan ole pätkääkään katkera tai kateellinen enkä edes seuraa kyseistä ihmistä. Tosin nyt kävin katsomassa ja totuushan on että näyttää isolta siellä selässä ja jos sitä somea työkseen tekee ja julkaisee itsestään kuvia/videoita niin totuus ilman mitään pahansuopaisuutta tai ilkeilyä on että isolta näyttää ja siitä puheita tulee, mutta suokki on aina hyvä valinta ja toivonkin heille mukvia yhteisiä vuosia. Ja itsehän olen aikamoinen läskiperse että en kyllä näytä itsekkään miltään kivalta satulassa tai näin itse ajattelen.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   29.7.26 00:51:48

"Mädäntykää te pahanilman linnut "

Onko nää keskustelun aiheena lähipiiriä vai kuka muista näin rumasti kirjoittaa?

Päivämäärä:   29.7.26 10:22:09

Ht.net vain pahenee vuosivuodelta, tänne tullaan oksentamaan omat pahatolot milloin kenenkin niskaan.

Lähettäjä: nimi 
Päivämäärä:   29.7.26 11:31:42

Hevoselle hän ei ole iso, mutta istuntavalmentajaksi voisi kuvitella itse istuvansa paremmin. Ikävää etenkin tuo käsi, joka vetää hevosen väkisin pään alas. Toki jos ei itsetunto kestä ratsastaa pystypäistä hevosta, mutta surkealta sekin tuntuu. Se kun ei ole tärkeintä. Ehkä somen paineet vaikuttavat siihen negativiisesti. Vai eikö vain ymmärrä?

Päivämäärä:   29.7.26 12:23:55

.. eihän Ninnillä ole vielä mitään videoita tän uuden kanssa mistä olisit voinut tarkistaa miten sillä ratsastaa tai onko sopiva… hän ratsastaa noissa edellisissä videoissa vuokrahevosella ja joo pieni suokki, mutta varmasti ei liian painava sille :).
Jos nyt monia muita katsoo, niin olisin huolissani ennemmin monien ratsastajien liiasta painosta, kuin pitkästä kropasta:).
Ja mun mielestä on ikävää, että moni seuraa vaan arvostellakseen ja et saa aihetta kirjoittaa täällä. Itse ilmeisesti täydellisiä, laittakaahan ne teidän instat, niiin voidaan katsoo teidän hyllymiset :)

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   29.7.26 12:26:45

Seuraat vissiin huonosti, on ollut useampi video koeratsastuksista.

Mitä tulee muiden painoon, siihen vetoaminen on whataboutismia parhaimmillaan. Googlaa jos et ymmärrä.

Lähettäjä: Tilsu 
Päivämäärä:   29.7.26 12:31:56

Joskus oli täällä jossain säännöissä kai, ettei ihmisitä saanut puhua...

Lähettäjä: Isse 
Päivämäärä:   29.7.26 12:41:11

Mistä tämä hevonen löytyi? Kysyn siksi, että itselläni haussa juurikin kiva harrastesuokki, mutta tuntuvat olevan kiven alla (juuri nämä raa’an ja kilpurin välissä olevat yksilöt)…

Lähettäjä: Nonyt 
Päivämäärä:   29.7.26 12:51:18

Ette te oikeasti ole tosissanne... Ihan älytönsä negaa "koskamävoin" asenteella. Lähtekää mukaan Ninnin treeneihin ja hankkikaa vaikka omatunto kaupan päälle.

Päivämäärä:   29.7.26 12:51:26

Tuolla tuo .. oli kirjoittanut ”että kävin nyt katsomassa ja totuushan on, että näyttää isolta tuon selässä.. ”

Eli sennu: sanoppas mistäs ne videot näkyy?

Seuraan kyllä, mut kerro mistä näkyy nämä ratsastus videot näin jälkikäteen:)

Lähettäjä: Sairaanhoitaja 
Päivämäärä:   29.7.26 12:54:43

"Tuolla tuo .. oli kirjoittanut ”että kävin nyt katsomassa ja totuushan on, että näyttää isolta tuon selässä.. ”

Eli sennu: sanoppas mistäs ne videot näkyy?

Seuraan kyllä, mut kerro mistä näkyy nämä ratsastus videot näin jälkikäteen:)"

En tiedä mitä sä jankkaat, mut kyllä tällä on ollut tuosta hevosesta miljoona videota, mukaan lukien koeratsastusvideot. Jos sä et oo niitä nähnyt, niin se ei ole muiden ongelma.

Päivämäärä:   29.7.26 13:04:03

Niin… mutta ei niitä enää NÄY:DD
Kyllä mä olen ne nähnyt!

Et käyppä nyt ”sairaanhoitaja” katsomassa keskustelua taaksepäin tästä mun jankkailusta ja vastaus ihan vaan jollekin joka nyt niitä videoita oli käynyt katsomassa :D.

Älä anna mennä tunteisiin <3

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   29.7.26 13:15:18

Somettajahan itsekin sanoi videoilla, että oli hänelle liian pieni satula jne :) Etteköhän te uteliaat sitten voi kytätä, jos päättää julkaista jotain ratsastusmateriaalia. Vaikka en kyllä itsekään haluaisi, kun nyt jo parin koeratsastuspätkän takia on tällainen haloo.

Päivämäärä:   29.7.26 13:21:16

vaikka tästä innostuneena taidankin pistää Vatikaaniin pyyntöä aiheesta

Suosittelen eksorkismia kanonisoinnin sijaan

Päivämäärä:   29.7.26 13:41:06

Some on myrkyllinen koska se tuo tavallaan koko maailmalle näkyviin ja kuuluviin sen, mikä ennen on voinut olla vain kahvipöytäkyräilyjä tai kahden ihmisen välistä juoruilua. En silti koe, että olisin itse verisesti ketään nyt loukannut, mutta sitähän minä en voi toisen puolesta päättää. Myönnän kyllä, että vähän rumasti olen kirjoittanut ja täysin tarpeetontahan se on. Voin pitää mielipiteet myös itselläni ja keskittyä itseni kehittämiseen.
Toivon heille mukavia ja terveitä harrastusvuosia.

Lähettäjä: Treenari 
Päivämäärä:   1.8.26 17:28:27

Nostetaas tätä kun hän itsekin nosti asian vielä esiin.
Kysymys: milloin ihmisen voidaan katsoa olevan hevoselle/ponille liian iso, jos oletetaan että painon puolesta olisi määritellyn kantokyvyn rajoissa?
Joitain omia ajatuksiani ovat että henkilö on esim liian pitkä, liian pitkä- tai lyhytjalkainen tai yksinkertaisesti ei esim mahdu hevoselle sopivan kokoiseksi katsottuun satulaan ahterin koon puolesta.
En usko että tässäkään keskustelussa kukaan on varsinaisesti puhunut kys hlön olevan painon puolesta liian iso tälle suokille.

Lähettäjä: ei vain paino 
Päivämäärä:   1.8.26 17:34:21

Ratsastaja voi tosiaan todellakin olla liian iso hevoselle, vaikka paino mahtuisi kantokyvyn rajoihin! Vaikkei olisi liikaa painoa, niin silti voi olla vaan auttamatta liian pitkä ratsastamaan jollain hevosella.

Päivämäärä:   1.8.26 17:39:59

Miksi tämä sitten on asia mihin tämä kyseinen ammattilainen ei olisi voinut ottaa esim istuntavalmentajan näkökulmasta asiallisesti kantaa vaan sortuu vaan naureskelemaan someöyhötykselle (joka on muuten tämän ketjun perusteella aika pienimuotoista öyhötystä...)

Lähettäjä: Möi 
Päivämäärä:   1.8.26 18:47:50

Toisaalta miksi ei voisi huumorilla tällaisia ottaa, mun mielestä oli ainakin hauska :D.

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   1.8.26 18:52:36

Hyvä, että pystyy huumorilla suhtautumaan. Kenenkään ei tarvitse ottaa kantaa nimettömästi kirjoitettuihin juttuihin. Jos esim sinua treenari asia vaivaa, ota omalla nimelläsi ja naamallasi yhteyttä Ninniin.

Lähettäjä: Ddiku 
Päivämäärä:   1.8.26 21:55:21

Sanotaan näin, että pituuden puolesta yksikään keskiverto suomalainen nainen ei ole perussuokille liian iso. Ja huom, pituuden puolesta. Tämä rouva ei myöskään painon osalta, vaikka en hänestä muutoin välitäkään. Täällä on ihan pimeetä tää hevostouhu, ei ihme ettei Suomessa kovin vahvoilla vedetä tätäkään lajia.

Päivämäärä:   2.8.26 12:53:13

Nyt tämän hänen tämänpäiväisen videon aiheesta katsottuani heräs vielä muutama ajatus. Esim mulle itselleni ISTUNTA on jokin sellainen ratsastuksessa lähes pyhä asia, josta ihan kaikki hevoseen vaikuttaminen lähtee. Myös termi VALMENTAJA on jo kakarana ja edelleen aikuisiällä tarkoittanut minulle sellaista ihmistä, jonka ammattitaitoa minun ei tarvitsisi kyseenalaistaa tai epäillä. Siinä vaiheessa kun kokemattomampi ratsastaja alkaa tituleerata itseään istuntavalmentajaksi ja opettamaan muita, niin minulla ainakin meni ihan kuppi nurin : D Minun olisi paljon helpompi hyväksyä henkilö, joka tässä tilanteessa käyttäisi itsestään esim termiä ratsastajan fysiikkavalmentaja.

Päivämäärä:   2.8.26 13:21:57

Nosti esiin tosiaan, AI-kuvalla. Luulisi aikuisen ammattilaisen osaavan käyttäytyä työtilillään hiukan toisella tavalla.

Päivämäärä:   2.8.26 15:07:21

Treenari ei kai tämä olekaan istuntavalmentaja vaan ilman hevosta tehtävän jumpan jumppaope? Vai onko jo valmentamaan ryhtynyt? Kaikkea sitä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   2.8.26 15:24:31

Eikös hän istuntaopetustakin anna?

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   2.8.26 15:38:11

Valmentajan kyky opettaa muita ei ole kyllä sidoksissa omaan ratsastustaitoon.

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   2.8.26 15:50:48

Voisi oikeastaan lukea ajatuksella nämä alla olevat tulokset. Lue kahteen kertaan, jos et ensimmäisellä kerralla ymmärtänyt.

Suomessa on aika vähän fysiikkavalmentajia ratsastuksen parissa. Ihan typeryyttä olla käyttämättä lihaskuntoon erikoistunutta valmentajaa noin tutkimuksen valossa.

Onneksi Nialla ei ole nuttura liian kireällä niinkuin osalla. Täällä menee tunteisiin, että joku tarjoaa jotakin valmennusta, josta itsellä ei ole osaamista (fysiikkavalmennus).

Hyttisen (2024) väitöskirjan tulokset tukevat vahvasti oheisharjoittelun merkitystä ratsastajille: este- ja kenttäratsastajien keskivartalon ja alavartalon voimatasot sekä hapenottokyky olivat keskimäärin heikompia kuin liikuntaa harrastamattomilla samanikäisillä suomalaisnaisilla. (Hyttinen 2024.)

Ratsastuksen tueksi tarvitaan oheisharjoittelua, joka lisää kehonhallintaa (Hyttinen 2024).

Tutkimuksissa on myös havaittu, että ratsastajat eivät aina harrasta riittävästi oheisharjoittelua kehonhallinnan kehittämiseksi, vaikka laji asettaa sille selkeät vaatimukset (Hyttinen 2024). T

https://www.ratsastus.fi/site/assets/files/2384/terveysprofiili_netti.pdf

Lähettäjä: Mimimi 
Päivämäärä:   2.8.26 16:00:02

On 1 tason istuntavalmentaja, eli voi kutsua itseään istuntavalmentajaksi. Tämä tieto löytyy suoraan centered riding ohjaaja luettelosta.
Näin maallikkona ymmärrän hyvin tämän, että pystyy ohjailemaan ihmisiä myös selästä käsin, ymmärrys ihmisen biomekaniikasta miten kehon kuuluu toimia. Sama, kun ohjaisi kuntosalilla tekemään jonkun liikkeen oikein. Eli maasta katsoo esim. Lantion tai yläkropan oikean asennon. Kuinka tämmöinen on niin vaikea ymmärtää.
Hän on ohjannut mua salilla ja myös istunnassa (huom! Hän ei opeta ratsastusta), kuinka liikkeet tehdään oikein. On ollut suuri hyöty näistä :)

Päivämäärä:   2.8.26 16:02:53

Nytkö meni korpeilla papu nokkaan kun arvostelun kohteena oleva ei provosoitunutkaan tästä. Olis hän tehnyt niin tai näin, ei se olisi kelvannut arvon hötönetti raadille. Ai @!#$ mitä porukkaa.

Lähettäjä: Mimimi 
Päivämäärä:   2.8.26 16:14:40

- - näin just:D

Ja ylipäätänsä en ymmärrä miksi seurata, jos jonkun tekeminen ahdistaa noin kovin.

Lähettäjä: Hepo 
Päivämäärä:   2.8.26 16:17:12

Hänet voisi lisätä täälläkin pyörineeseen listaan ”hyvänmielen ammattilaiset”. Hän on fysiikassa ammattilainen ja hyvällä asenteella. Ei hän ratsastusta opeta. Tykkään!

Päivämäärä:   2.8.26 16:55:05

Hepo, näin juuri. Hän ei OPETA RATSASTAMAAN, vaan kertoo kuinka pystyt istumaan paremmin jnejnejne oman kokemuksensa kautta alottelevana ratsastajana ja ammattinsa kautta osaa neuvoa mitä tukilihaksia ymsyms tarvitset siihen, jotta pystyt olemaan siellä selässä. Hyviä vinkkejä mm puolierojen hahmottamiseen.

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   4.8.26 12:58:16

Kyllä on ihan sopusuhtaisen näköinen parivaljakko. 148 senttinen eestinpulla oli liian pieni 175 senttiselle ratsastajalle, vaikka ponin leveys kompensoikin korkeuden puutetta. Toista on nää ammattilaiset, jotka pikkusuokeilla hyppää älyttömiä kun ratsastajalla polvet melkein suussa. Mutta jokaisen oma asia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.