Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastus harrastus

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.7.26 01:31:58

Mielenkiinnosta kysyn onko 60v vanha käymään ratsastustunnilla.

Re: Ratsastus harrastus

Lähettäjä: Glom 
Päivämäärä:   25.7.26 01:43:21

Miksi olisi? Kun olin nuorempi, samalla tallilla kävi tunneilla melkein 80-vuotias ratsastaja. Hän oli ratsastanut ihan nuoresta asti, joskus eläkeiän kynnyksellä joutunut osittaisen halvaantumisen takia pyörätuoliin ja kuntoutunut siitä vielä kävelemään kepin kanssa. Hänellä oli kova halu palata vielä satulaan. Ensin hän kävi tuntien ulkopuolella ratsastamassa vähän käyntiä, mutta aika pian jo ravia ja laukkaakin ja ihan ryhmätunnilla. Voi sanoa että siinä oli intohimoa ratsastukseen! Koskaan ei ole liian vanha, tekemisen vaativuus vaan pitää suhteuttaa omalle kropalle sopivaksi. :)

Lähettäjä: änkyrä 
Päivämäärä:   25.7.26 01:48:12

Olen 71v ja mulla on oma hevonen. Naapurikarsinan hevosen omistaa 74-vuotias. Rats koulun tunneilla käy ykis 74-vuotias ja monta yli 60-vuotiasta.
Ihan kokonaan fyysisestä kunnosta riippuu. Notkeus, lihaskunta, kestävyyskunto jos on kohtuullisessa kunnossa niin siitä vaan!

Päivämäärä:   25.7.26 09:38:42

Kiitos tsemppistä vois kait sitä vielä sit yrittää

Lähettäjä: Lui 
Päivämäärä:   25.7.26 12:55:27

Olen 64v ja käyn ratsastustunneilla 2x viikossa. Lääkärikin sanoi että se pitää mun selän kunnossa. Olettajan pitää osata vaan valita sopivan rauhallinen ja pieniliikkeinen hevonen. Etsi paikka jossa joku vanhempi ope, joka ymmärtää paremmin kuin joku kakskymppinen tyttö.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.26 12:58:28

Tottakai menet, etkä ole liian vanha. Ei kukaan ole, fyysiset rajoitteet on asia erikseen ja niitäkin pystyy pitää johonkin asti loitolla sillä aktiivisella liikkumisella.

Lähettäjä: Exitus 
Päivämäärä:   25.7.26 18:05:43

Ehdottomasti suosittelen. Itse lähdin pienen tauon jälkeen uudelleen ratsastamaan ratsastuskouluun. Ikää 64 v. Ja kuten Lui kirjoitti, sillä on hyviä terveysvaikutuksia. Pitää vain valita talli jossa voi esittää toiveita ja jossa otetaan toiveet huomioon eikä pistetä ruutitynnyrin selkään. Tsemppiä sinulle!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.26 19:26:56

Mielenkiinnosta, teettekö seniori-ikäiset oheisharjoittelua, esim venytyksiä, salitreeniä tms? Itsehän haaveilen siis ratsastavani myös 70+ ikäiseksi kun nyt vasta aikuisena oon päässyt toteuttamaan haaveeni omista hevosista, ja mietin miten saisin itseni pidettyä ratsastuskunnossa :D

Lähettäjä: Ja 
Päivämäärä:   25.7.26 21:36:59

Kyllä, monipuolista oheisliikuntaa. Maastokävelyä koirien kanssa, klassista balettia, käsipainot ym.

Päivämäärä:   25.7.26 21:47:59

Oheisliikunta ainakin on ihan ehdoton

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.