Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Willab, Thermobar vai Sulavesi talveksi???

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   24.7.26 00:19:23

Kokemuksia yhden hevosen tarpeeseen kyseisistä astioista. Tulevalle talvelle olisi hankintalistalla

Re: Willab, Thermobar vai Sulavesi talveksi???

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.26 00:28:32

Thermobar ainakin toimii hyvin myös paukkupakkasissa, muista ei kokemusta

Lähettäjä: Pirjo 
Päivämäärä:   24.7.26 00:32:18

Me hommattiin viime talvena Hankkijalta vihreä "Lämmitettävä juoma-astia 65 L 24V" ja on kyllä hintansa arvoinen.

Lähettäjä: ev 
Päivämäärä:   24.7.26 00:40:53

20 ja 45 litran Willabit ovat palvelleet hyvin useamman talven.

Sulavesi-astioista olin kovin kiinnostunut kun ajatuksena ainakin että olisivat kestäviä vähän rajumpienkin hevosten käsittelyssä, mutta näistä oli sen verran paljon huonoja kokemuksia FB:n tallinikseissä betoniosan halkeamisesta yms. että hautasin haaveeni.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.26 07:01:55

mulla ollut sekä thermobar että foga. molemmat hyviä ja foga myös edullinen (pysyi hyvin viime talven -30 pakkasissa sulana).

Lähettäjä: Ninski 
Päivämäärä:   24.7.26 08:59:49

Onko teillä astiat suoraan maata vasten vai oletteko askarrelleet niiden ympärille jotain kehikkoa tms? Itseäni houkuttelisi tuo 44 litran Thermobar mutta on niin helkutin kallis, että en taida raskia ostaa jos edullisemminkin saa toimivan kamppeen :D

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   24.7.26 10:53:10

Thermobar on aika huono, ei pidä sulana ja johto on niin heppoinen että meillä ainakin katkennut moneen otteeseen

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   24.7.26 12:30:18

Minä olen kallistumassa hankkimaan pyöreän Willab astian tulevalle talvelle ja pyöräytän kerroksen retkipatjaa ulkopuolelle ympärille ja finnfoamin palasen leikkaan pohjalle jonka päälle asetan astian autonrenkaan sisään :) Näin olen suunnitellut.

Lähettäjä: Ämpäri 
Päivämäärä:   24.7.26 13:17:47

Sulavesistä ei kokemusta, Thermobareja ja Willabeja useita. Thermobar huomattavasti kestävämpi ja pitää myös veden sulana paremmin, toki meillä nämä laumoilla, joten isompia kokoja (80 L ja ylöspäin), muutama pienempi Willab ollut, mutta niitä tosiaan rikkoutunut jo useita. Willabit pitänyt kääriä retkipatjoihin ja laittaa styroksilevyjä alle, että kestävät sulana, meillä tarhat kohtalaisen tuulisessa paikassa, mikä varmaan vaikuttaa. Isompien Thermobarien alle ollaan laitettu esim. puolikas eurolava, niin ei ole ihan suoraan maata vasten, muuten ei ole eristelty niitä.

Päivämäärä:   24.7.26 13:31:50

Meillä on 45 litran Willab autonrenkaan sisällä (lähinnä että hevoset eivät kaataisi niin helposti) ja siinä Finnfoam-levy alla, pysynyt hyvin sulana tällä virityksellä.

Lähettäjä: Hösö 
Päivämäärä:   24.7.26 13:32:38

Saako jostain valmiina sellaista eristettyä, kannellista juoma-astiaa? Siis sellaista, joka ei toimi sähköllä? En haluaisi alkaa itse askarrella kahdesta eri kokoisesta astiasta.

Päivämäärä:   24.7.26 13:49:36

Thermobarilla ainakin on pelkästään eristetty astia, näitä on saanut Hööksiltä jossain vaiheessa ja varmaan Staffansberg tuo jos ei valikoimiin kuulu. Hintaa näillä kyllä.

Ja näkyy Hööksillä olevan nyt ihan omaa mallistoa oleva, paljun nimellä löytyy verkkokaupasta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.7.26 14:54:06

"Thermobar on aika huono, ei pidä sulana ja johto on niin heppoinen että meillä ainakin katkennut moneen otteeseen"

Meillä on kyllä Thermobar pitänyt veden aina sulana 24/7 kaikkein kovimmillakin pakkasilla (eli täällä Etelä-Suomessa noin -30). Ja sama astia ja johto on ollut käytössä nyt muistaakseni neljä talvea eikä ole hajonnut kertaakaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.