Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Valmentajan vaihtaminen

Lähettäjä: Pohtiva 
Päivämäärä:   22.7.26 10:55:07

Millaisista syistä olet vaihtanut valmentajaa? Miten olet päättänyt vanhan valmennussuhteen?

Re: Valmentajan vaihtaminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.26 11:24:08

Monistakin syistä.
Yleensä siksi, että koen, ettei pääse enää eteenpäin. Tai siksi, että valmentajan metodit eivät ole tätä päivää, tue omaa näkemystäni tai tapaa jolla haluan ratsastaa hevosen. Mm. Väkivaltaista, alustavaa ja pakottavaa ratsastusta, LDR- käyttöä yms. Turhaa vemputusta ja kaulan ratsastamista, unohtaen takaosan. Näitä on ikävä kyllä paljon vielä tänä päivänä.

Myös kiinnostuksen puute valmentajalta valmennettavaa kohtaan. Vertailu muihin ja minun mielipiteideni vähättely saa minun kytkimen nousemaan.

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   22.7.26 12:20:03

Samoja kuin edellisellä.

Kun tuntuu että kehitystä ei tapahdu, sillä valmentaja ei jostain syystä enää ole kiinnostunut. Edellinen valmentajani ilmeisesti pahoitti mielensä kun vaihdoin hevosta (myin toisen ja pidin toisen, ajatus oli etsiä myydyn tilalle terveydellisesti ja luonteeltaan paremmin itselleni sopiva) ja kaikesta paistoi että ei huvittanut opettaa minua enää jäljellä olevan hevosen kanssa. Ryhmätunneilla olin täyteratsukkona, aikojen sopiminen oli vaikeaa ja "unohti" minut toistuvasti ja jouduttiin säätämään että saatiin sopimaan toiseen aikaan ja ryhmään. Yksityistunteja ei suostunut enää pitämään, toisille oppilaille kyllä.

Minusta on ihan ok purkaa valmennussuhde kun se tehdään asiallisesti, siitä en perusta että hiljaisesti aletaan vain hankalaksi ja toivotaan että toinen tajuaisi itse lopettaa valmentautumisen yrittämisen :D

Myöhemmin kuulin että kommentoi muille ilkeään sävyyn tuota minulle jäänyttä hevosta. Typerää ja lapsellista mielestäni, valmennussuhteemme oli kuitenkin lähemmäs 10v pitkä ja loppu tuollainen omituinen.

Jos pitäisi itse päättää valmennussuhde niin riippuisi vähän tilanteesta miten sen tekisin. Jos jonkin ison ylilyönnin/asiattomuuden seurauksena niin silloin kertalaukauksella ilmoitusluontoisesti mutta jos asiassa on jotain keskusteltavaa niin silloin tietysti keskusteltaisiin ensin ja mahdollisesti yritettäisiin etsiä toista ratkaisua.

Lähettäjä: lfknsdänl 
Päivämäärä:   22.7.26 12:42:13

No ainut ok syy mun mielestä on, jos ei tule tulosta. Jos vuoden verraan seuraan tarkasti valkun ohjeita ja treenaan kotona hänen ohjeiden mukaan, ja silti tulokset ei parane, niin valkku vaihtuu.
Kaikki muut syyt on mun mielestä ihan höpölöpöä.

Lähettäjä: toop 
Päivämäärä:   22.7.26 14:44:49

Kun valmentajan kanssa ei vaan enää pääse eteenpäin.

Valmennussuhteen purkaminen on joskus haastavaa. Meillä esim tyttären entinen valmentaja ei melkein edes moikkaa jos tulee vastaan. Hyvin kiusalliset on välit, vaikka kuinka asiallisesti koitin valmennussuhteen päättää ja sen perustella. Nykyään tytär kisaa menetyksellä sellaisella tasolla, millä tämä entinen valmentaja itse ei ole koskaan kisannut, joten päätös oli oikea.

Päivämäärä:   22.7.26 14:59:06

Kun valmentajan kanssa vaan ei mene ajatusmaailma yhteen.

Päivämäärä:   22.7.26 15:17:31

ihan samoja kuin muilla, mutta me oltiin valmentajan tallissa. ei kiinnosta tarpeeksi, mutta sitten kiinnostaa opettaa kyllä niitä, joilla tiedetään olevan paljon rahaa. vaikka itsekin on maksanut sen valmentajan pyytämän summan. jatkuvasti sanotaan ettei ehdi mene itekseen, mutta sitten ilmestyi puolen tunnin päästä (asui pihapiirissä) pitämään valmennuksia näille rahakkaille. ja niiden kanssa sitten oltiin niin mielellään ja kauan. lähtöpäätöksen tein, kun tajusin ettei valmentajalle ole rahkeita viedä meitä eteenpäin ja korjata nykyistä ongelmaa. ja koska ei osaa korjata ongelmaa, niin oli sitä mieltä, että hevonen on tahallaan hankala ja raippaa vaan niin kauan kunnes tekee. mutta ei voi myöntää, että osaaminen ei enää riitä, vaan kaikki on muiden syytä. oli myö sihan normaalia saada huudot milloin mistäkin. ilmoitin sitten vain, että vaihdetaan tallia ja siitähän raivo repesi. ei kunnioiteta ja arvosteta ja niin paljon tekee meidänkin eteen…

Vuotta myöhemmin ongelmat on ratkaistu uuden valmentajan kanssa ja kisaan korkeammalla tasolla, kuin edellinen valmentaja. lähtöpäätös oli parasta ikinä

Lähettäjä: njknk 
Päivämäärä:   22.7.26 15:52:48

Kuten joku sanoi, ainut kriteeri on se, että ratsastaja etenee valkun ohjeilla ja kehittyy. Jos näin ei käy, vaihtoon. Toki on paljon teinejä jotka ei kuuntele valkun ohjeita koska 16v aina tietää kaiken paremmin. Silloin se ettei kehity ei tietenkään ole valkun syy.
Mutta en ymmärrä tätä että on vaikeeta vaihtaa. Kai teille on valkun kaa joku valmennussunnitelma, mitä tehdään, miten, mikä on tämän kauden tavoite? Entä seuraavan kauden? Miten kokonaismanagement?

Päivämäärä:   22.7.26 19:30:20

Yhden vaihdoin, kun jäi kiinni siitä, ettei ratsutukseen sovittuina päivinä käyttänyt hevosen liikuttamiseen kuin max. 20 min. Mikä ei riitä edes alku- ja loppukäynteihin, jos mitenkään tolkullisesti tekee.

Toisen vaihdoin, kun olisi halunnut minun pieksevän kipeän hevosen liikkumaan. ”Se vaan temppuilee.” Treeni ja koko valmennussuhde loppui siihen ja ell totesi jalkavamman hevosella seuraavana päivänä, mistä tuli pitkä saikku.

Päivämäärä:   22.7.26 21:32:41

Luottamus meni. Oli puhunut toisen valmennettavan kanssa kun oli haastavaa treeneissä, eikä tuntunut enää oikealta. Hevosen saikun jälkeen vaihdettiin toisaalle.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   22.7.26 23:38:59

Semmosia uniikkeja lumihiutaleita taas täällä...

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   23.7.26 00:32:23

Valmentajalla meni mielenkiinto tai ei enää edetty, ennemminkin laskusuunta. Joskus tuntui, ettei valmentaja osaa lukea hevostani yhtään. Sitten kokeilemalla löytyikin täydellinen valmentaja meille!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.26 00:42:04

Miksi "Pohtiva" itse harkitset valmentajan vaihtoa?

Lähettäjä: Tiistai 
Päivämäärä:   23.7.26 09:09:59

Aikataulusyistä, rahasyistä, vaihtamisen halusta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.