|
Lähettäjä: nimetön
Päivämäärä: 23.7.26 10:24:44
Heh: mun ajatusmaailman kanssa kyllä risteäisi sitten kovasti ja senkään vuoksi en tuollaista ihmistä ottaisi vuokraajaksi.
Mun mielestä kun tuossa ajassa vuokraajana et edes kerkeä tutustua hevoseen oikeasti. Ratsastus ei ole aina helppoa ja ratsastajan pitää minusta oppia sopeutumaan erilaisiin hevosiin. Tavoite toki on, että hevonen on hyvin koulutettu ja turvallinen. Ja jos hevonen on vaarallinen, niin tottakai pitää lopettaa vuokraus. Tai jos omat taidot ei vain riitä, on hyvä se todeta.
Mutta tällä omalla kokemuksella hevosista (35v) voin todeta, että joko vuokraaja jo kokeilussa sanoo ettei hevonen ole sopiva. Yleensä silloin on kyse ollut siitä, että omat taidot on valehdeltu (tai kuviteltu) hurjasti yläkanttiin. Sen kyllä näkee hyvin helposti kun hevosensa tuntee. Ja yleensä nämäkin ovat löytäneet sopivan vuokrahepan kuukaudessa-parissa ja nimet poistuneet ryhmistä/ilmoitustauluilta/markkinoilta ja ei ole vuokraheppaa haettu enää.
Eli tiivistettynä: yleensä ekalla ratsastuksella kyllä vuokraajaehdokas osaa sanoa, että onko heppa yhtään mitä on haettu ja minä omistajana kyllä näen, jos hevonen ei sovi ratsastajalle. Ja sitten jos _jatkuvasti_ vaihtaa parin kuukauden välein heppaa, niin se on hälytysmerkki. Joko ei halua opetella ratsastamaan erityylistä hevosta, ei maksamakdujaan, ei käy kuten on sovittu jne.
Itse en siis katso sitä shoppailuakaan hyvällä, vaikka niin saa toki tehdä. Sillä ratsastaja kertoo, ettei oikeasti halua oppia ratsastamaan. Sen ymmärrän tosiaan, että alussa kokeilee useampaa heppaa sen kerran, että löytyy sopiva. Joskus voi tulla myöhemmin ilmi, että hevosenomistaja on puhunut läpiä päähänsä ja luvannut vaikka että saa maastoilla ja sittennainoa maasto on lenkki kentän ympäri. Mutta ei niin nyt käy _jatkuvasti_.
|