Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Musiikki koulukisoissa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.7.26 21:48:25

Tämän kesän kansallisissa kisoissa on ollut musiikkia taustalla, mikä on tosi kiva juttu viihtyisyyden vuoksi. Olen kuitenkin tehnyt havainnon, että joillakin kisapaikoilla musiikki on ollut häiritsevän voimakkaalla. Mikäli kaiuttimet ovat olleet aivan ratsastusalueissa kiinni, ääni on saattanut tulla niin kovaa, että herkemmät hevoset häiriintyvät. Musatyyli on ollut myös joissakin tilanteissa melko "vahvaa" tilanteeseen nähden. Voisiko musiikit pitää hevosystävällisellä voimakkuudella / etäisyydellä ratsastusalueista ja musatyylin vähän rauhallisempana / taustamusiikkina? :)

Re: Musiikki koulukisoissa

Lähettäjä: 39" 
Päivämäärä:   21.7.26 22:53:33

Onneks ei tarvi koulukiusaajia kattella. Saa kuunnella sitä mistä ite tykkää. Ainaki kuuluis.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   21.7.26 23:02:15

Tsemppiä ja jaksamista koulukilpailijoille, ihan kamalaa että kisoissa soi musiikki.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.26 09:55:13

Mä en edes kisaa ja silti ärsyttää täysillä pauhaavat kajarit. Sihteerinä ei kuule mitä tuomari sanoo tai ei voi keskustella kaverin kanssa.

Lähettäjä: Laulu 
Päivämäärä:   25.7.26 13:58:20

Olin joskus sihteerinä koulukisoissa, jossa soi musiikki. En ehtinyt siihen musiikkiin keskittyä, kun yritin vain kuunnella tuomarin kommentteja ja pysyä oikealla rivillä pöytäkirjassa. Tuomari sitten vähän erilaisella ja hiljaisemmalla äänellä sanoi ”käänny ympäri” ja tietenkin sitä aloin kirjoittaa paperiin ennen kuin joku hälytyskello alkoi soida, että kommentti on outo. Tuomari olikin alkanut laulaa musiikin mukana.

Päivämäärä:   25.7.26 15:19:25

Musiikki on aina ollut koulukisoissa ja kuuluu sinne. Kyllä kouluhevosetkin kestävät pauhaava musiikin ja rytmin. Jos ei, ei paikka ole koulukisoissa vaan kotona.

Lähettäjä: Helmikorvis 
Päivämäärä:   25.7.26 15:34:27

Minä taas tykkään, että on musiikki sillä tasolla, että sen kuulee. Ja todellakin saa olla räväkämpääkin mun makuun, sehän tuo vaan positiivista tunnelmaa kisapaikalle, ettei ole pelkkää rauhallista meditaatiomusiikkia. Minä en häiriinny eikä minun omat tai muutkaan ratsastamani hevosetkaan.
Minulla on tapana myös oman kürin ajaksi asettaa voluumit melko kovalle. Haluan todellakin kuulla hyvin musiikkini oli olosuhde mikä vaan, vaikka tulisi just ihan yllättäen tuulenpuuska tai taju sadekuuro oman radan ajaksi päälle.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.7.26 15:43:44

Mitä itse olen havainnoinut, niin kovaääninenkään musiikki ei yleensä pelota hevosia, jos ääni on tasainen. Meidän seuran kisoissa musiikki ja kuulutukset tulivat pitkään samoista kaiuttimista ja jotkut hevoset hätkähtivät juuri sitä, kun musiikki pantiin seis ja kaiuttimesta alkoi yllättäen kuulua kuulutus (tai toisinpäin).

Lähettäjä: hukka 
Päivämäärä:   25.7.26 15:55:37

Lisää kisakokemusta ja ratoja alle vaan sekä kotonakin totutusta musiikkiin, kyllä se sunkin hevonen musiikkiin ja muuhun kisapaikan äänimaailmaan tottuu. Tsemppiä treeniin!

Päivämäärä:   25.7.26 16:34:34

Onko jotain koulukisoja joissa EI olisi musiikkia?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.