Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oman tallin osto jännittää!

Lähettäjä: Jännääjä 
Päivämäärä:   20.7.26 18:31:58

Olen haaveillut pikkutytöstä saakka siitä, että asuisin samassa pihassa hevosteni kanssa. Nyt olen siinä pisteessä taloudellisesti ja muutenkin elämässä, että unelma on mahdollista toteuttaa.

Pankin kanssa on laina-asiat sovittu jo viime syksynä ja olen paria paikkaa käynyt katsomassa talven ja kevään aikana, mutta ne eivät edenneet katsomista pidemmälle. Mutta NYT on löytynyt SE PAIKKA. Kahdesti olen käynyt katsomassa ja tiedän, että tästä on ainakin yritettävä kauppaa hieroa.

Mutta nyt kun pitäisi virallisesti ilmaista kiinnostus ja jättää tarjous niin meinaa mennä pupu pöksyyn! Enkä edes itsekään ymmärrä että miksi! Paikka sopii erittäin hyvin budjettiini ja sijainti on juuri sopiva. Tila on riittävän kokoinen, talli on uudehko ja tarhat ja kenttä samaten. Asuinrakennus vaatii muutamilta osin pientä remonttia, mutta ei mitään isoa ja tietenkin tarjouksen jättäisin ehdollisena ja vaatisin kuntotutkimusta.

Kaiken pitäisi olla ok ja silti meinaa jännittää liikaa. Jännittää vähän kaikki, mutta ehkä eniten se, että mitä jos hevoset omassa pihassa ei olekaan SE JUTTU, vaikka olen siitä haaveillut lapsesta asti eli jonkun 30 vuotta... Mikä sekin on vähän hölmö jännitys, koska minulla on nyt kolme omaa hevosta itsehoitotallilla ja elämäni lähinnä helpottuu, kun ajot 3krt/pv tallille jää pois... Eikä oman tilan ostaminen mikään vankila ole, pääsee sillä jollain aikataululla eroon ja ottaa vain vähän taloudellisesti takkiin.

Tsempatkaa tai lytätkää!

Re: Oman tallin osto jännittää!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.7.26 18:37:55

"Eikä oman tilan ostaminen mikään vankila ole, pääsee sillä jollain aikataululla eroon ja ottaa vain vähän taloudellisesti takkiin."

Voi se olla, jos ostat jonkun 1-2 hehtaarin postimerkin jota kukaan ei enää huoli.

Päivämäärä:   20.7.26 18:40:02

En ole ostamassa postimerkkiä, kun en sellaista itsekään halua.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.7.26 18:42:15

Onko tilaa niin paljon että voit liikuttaa hevoset kokonaan omalla maalla? Naapurien varaan ei voi laskea

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.26 18:46:24

Sovit naapurien kanssa ja tiekunnsn kanssa käytöstä ja maksuista tietenkin, niin ei omaa tyhmyyttään tarvii itkeä jälkeenpäin interwebissä

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   21.7.26 01:12:38

Moni asia on sellainen, että vain kokeilemalla tietää. Rohkeutta päätökseen ja armollisuutta paikkojen kuntoon laittoon! :)

Mieluummin myisin pois tarvittaessa kuin ikuisuuteen harmittelisin, että olisiko pitänyt kokeilla. Omassa pihassa vaikka on hevoset niin rahalla saa myös apua tallitöihin, ja ehkä jonkun hyvän apukäden maksuttakin puuhaaman. Jossittelu ei auta, joskus pitää hypätä rohkeasti.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   21.7.26 01:46:11

Vaatia myyjältä kuntokartoituksen tekeminen ennen tarjousta ja se on jopa suositeltavaa molempia osapuolia ajatellen. Ja realistinen selvitys myös tallin osalta; miten ilmanvaihto on talvella säädettävissä, lämpötilan säätö talvella, vesiputkien eristys. Talon osalta on niin paljon ennakkotapauksia, että siinä myyjän vastuu on hyvin tarkasti määritelty ja laki suojaa ostajaa hyvin, mutta tallin osalta voi tulla kalliitakin yllätyksiä. Samoin pihateiden kunto talvella, lumityöt.
Tsemppiä vaan ja kohti unelmia järki matkassa.

Lähettäjä: Puhi 
Päivämäärä:   21.7.26 08:38:05

Muista soittaa tiehoitokunnan puheenjohtajalle, naapurille ja/tai tiehoitajalle etukäteen ja selvitä etteivät ole suoranaisia hevostenvihaajia tai muuten umpihulluja. Säästyt monelta harmilta.

Lähettäjä: Tamma 
Päivämäärä:   21.7.26 09:12:50

Talon tai asunnonkin ostaminen on aina niin iso valinta että jos ihmisaivot tekisivät päätöksen vain järjellä ei meidän "tietokone" riittäisi eliniän aikana tekemään ostopäätöstä.

Mun mielestä olennaisinta näissä on ehdottomasti sijainti. Kaikkeen tai ainakin hyvin moneen muuhun voi vaikuttaa ainakin jossain määrin, mutta sijaintia ei pysty muuttamaan. Erinomainen ehdotus tuo tienpitäjän haastattelu. Koita kysellä myös naapureista joltain puolueettomalta taholta jos suinkin mahdollista. Ikävät naapurit tekee elämästä pahimmillaan @!#$.

Päivämäärä:   21.7.26 09:20:10

Go for it!

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   21.7.26 09:32:14

Tsemppiä! Omalta osaltani tähänastisen elämäni paras päätös, ja edelleen kohta 14 vuotta myöhemmin olen samaa mieltä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   21.7.26 09:44:39

Niistä hevosista pääsee aina eroon kun ei enää jaksa. Ei se ole mikään vankila tuomio. Voit asua tilalla ilman hevosiakin.

Päivämäärä:   21.7.26 12:19:07

Tietenkin isot kaupat ja elämän muuttuminen jännittää. Sinä et ole vihannes vaan asioita huolellisesti arvioiva ihminen.

Jos suurin osa asioista näyttää olevan positiivisia niin ei muuta kuin menoksi. Elämän ehtoopuolella kadutaan vain huonoja ihmissuhteita ja liiallisen arkuuden takia kokematta jätettyjä mahdollisuuksia.

Onnittelut unelmapaikan löytymisestä!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.7.26 12:33:51

Mitä vielä mietit? Tee kaupat ja aloita uusi vaihe elämässä, se, mistä olet haaveillut. Unelmat on tehty toteutettavaksi.

Päivämäärä:   21.7.26 12:55:22

Kiitos tsempeistä, huomioista ja kommenteista! Tässä aamusta luonnostelin tarjouksen ja sen ehdot. Nyt lähden ratsastamaan ja jos illalla olen vielä aamuisen itseni kanssa samaa mieltä niin laitan tarjouksen eteenpäin :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.