Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevonen jumittaa -> raippaa?

Lähettäjä: Häh? 
Päivämäärä:   16.7.26 23:14:02

Tilanne seuraava: hevonen pysäytetään hetkeksi ravista ja sitten pyydetään uudestaan raviin, mutta eipä lähdekään. Ei edes käyntiä. Pohje ei auta. Raippa auttaa kun aikansa pätkyttää, mutta kun ei saisi koska se on väkivaltaa.
Pitääkö nousta pois kyydistä ja taluttaa + hypätä vauhdista takas kyytiin vai mitä?

Re: Hevonen jumittaa -> raippaa?

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   16.7.26 23:53:32

Veikkaisin vahvasti, että syy on ratsastajassa, varusteissa tai hevosen terveydessä. Niihin ei raippa auta.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   17.7.26 00:24:04

Mahakipuiset usein reagoi noin

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   17.7.26 13:34:37

Lähettäjä: Kuu
Päivämäärä: 16.7.26 23:53:32

Veikkaisin vahvasti, että syy on ratsastajassa, varusteissa tai hevosen terveydessä. Niihin ei raippa auta.

^^ Tämä. Taitaa aloittajalla olla ajatus, että kaikki elämässä ratkeaa väkivallalla. Koira hyppii ihmistä vasten ---> lyödään koiraa. Lapsi ei pue kiltisti ---> lyödään sitä. Mies/poikaystävä/tms. ei ole imuroinut, vaikka niin sovittiin ---> lyödään sitä.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   17.7.26 14:17:08

Taitaa syy olla että ratsastaja on kokematon eikä juurikaan osaa vielä mitään. Hevonen kyllä normaalisti liikkuu eteenpäin sen mitä ratsastaja haluaa. Jos taas ratsastaja on osaava eikä hevonen suostu liikkumaan edes raipalla niin joku on pahasti vialla eikä taitava ratsastaja täällä kysele neuvoja. Hevoset on mestareita lintsaamaan jos se vaan on mahdollista. Esim jokainen itseään kunnioittava tuntihevonen osaa mennä kylkimyyryä kun opetellaan pohkeen väistöjä. Näin sano yks ratsastuksen opettaja.

Lähettäjä: Tet 
Päivämäärä:   17.7.26 14:38:43

Läpiratsastus ja valmennus voisi olla hyvä apu, varsinkin säännöllisesti toistettuna. Ja toki sellainen läpiratsastaja/valmentaja joka myös osaa tarvittaessa tunnistaa kipukäytöstä tai epäsopivaa varustetta jne.

Lähettäjä: Häh? 
Päivämäärä:   17.7.26 16:27:13

öö: olet idiootti. Luuletko, että minä itse olen kyseisellä hevosella ratsastanut?

T puolestaan puhuu täyttä potaskaa.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   17.7.26 16:40:45

Omani mahahaavataustainen tekee tuota silloin, kun tuntuu pahalta. On lähdetty ratkomaan taukojen kautta. Samalla ratsastajalle opetetaan uusia apuja, eli kevyempää pohjetta. Naputtelu ja puristus tuntuu ikävältä, jos muutenkin maha herkkä. Kantapään ravistelu toimii. 2. Kerta kun tätä oltiin ratkottu, ongelma poistui.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.7.26 16:57:18

Itse olen laittanut hepsun peruuttamaan eli eteenpäin mennään vaikka perse edellä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   17.7.26 17:35:02

Ei se raippa ole mikään väkivalta väline... Hoh hoi... Toki sen siitä saa kyllä jos oikein mätkii menemään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.7.26 23:11:34

Läpiratsastus ja ei "aikansa lätkytys" mtä auta, vaan oikea istunta ja apujen käyttö

Lähettäjä: Ppp 
Päivämäärä:   17.7.26 23:23:36

Puolipidätteet, myötäykset polvet irti kum pyydät liikkeelle

Lähettäjä: Vl 
Päivämäärä:   18.7.26 02:07:38

Jos kentällä, niin viikoksi maastoilemaan, mieluiten toisen heppakaverin kanssa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.7.26 23:47:14

aloittaja taitaa itse olla idiootti, kun sellaiseksi muita haukkuu

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.