Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millainen sopimus vuokraajalle?

Lähettäjä: Raha 
Päivämäärä:   14.7.26 21:02:57

Löytyykö jostain hyvä sopimuspohja vuokraajalle?

Voiko vaatia vakuutusta /käyntiä "omalla vastuulla" vai voiko tulla tilanne, että omistaja joutuu maksumieheksi jos jotain sattuu?

Mitä ehdottomasti kannattaa kirjata sopimukseen?

Re: Millainen sopimus vuokraajalle?

Lähettäjä: Sipsi 
Päivämäärä:   15.7.26 00:18:05

Ei oo sopimuspohjaa minulla ollut enää useammankaan vuokrahevosen kanssa:
Itse hoidan itselleni asianmukaiset vakuutukset ja oletan että hevonen on vakuutettu tarpeen mukaisesti. Järkevään ja vastuulliseen käyttöön hevonen on vuokrattu, siksi vuokraajan pitää myös pitää huoli että tämä toteutuu. Aina voi silti sattua ja tapahtua, ja se, mistä korvataan esim kolmannen osapuolen kulut jos jotain sattuu (vaikka pyöräilijä/auto tms), niistä on hyvä sopia.

Lähettäjä: pp 
Päivämäärä:   15.7.26 10:07:36

Kiinnostaa myös

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   15.7.26 18:15:35

”vai voiko tulla tilanne, että omistaja joutuu maksumieheksi jos jotain sattuu?”

Jos jätät jotain oleellista kertomatta ja sitten sattuu, voit joutua maksumieheksi. Ratsastuskoulussa on hevonen, joka on täysin maastovarma: ei pelkää rekkoja, ei traktoreita, ei moottoripyöriä. Kuitenkin hevonen pelkää kuollakseen lastenvaunuja. Ei ole väliä liikkuvatko ne vai ovatko paikoillaan. Hevosta on yritetty siedättää lastenvauhuihin, mutta tuloksetta. Jos hevonen näkee lastenvaunut, se tekee 180° käännöksen ja poistuu paikalta täyttä laukkaa.

Jos vuokraisit tuota hevosta, et kertoisi sen lastenvaunukammosta, vuokraaja menisi maastoon, kohtaisi lastenvaunut, putoaisi ja loukkaantuisi, olisit korvausvelvollinen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.26 18:44:15

Omistaja maksaa aina omaisuutensa hoidon ja huollon ellei vuokraaja tieten tahtoen ja todistettavan tahallisesti tuhoa sitä.

Jos hevonen palaa vuokraajan kanssa maastosta ontuen, omistaja hoitaa ellei ole suunnilleen videotodisteita siitä, että vuokraaja katkoi jänteen itse puukolla.

Lähettäjä: ååå 
Päivämäärä:   15.7.26 21:53:04

TIETENKIN vuokraaja hoitaa oman vakuutuksensa!

Mulla:
kk vuokra maksettava kuun 5. päivään mennessä
hevosella ei saa hypätä
vuokraajan pitää valmentautua minim kerran vkossa
kukaan muu kuin vuokraa (esim kaverit) ei saa ratsastaa
jos vuokraaja ei pääse, sitä ei hyvitetä rahassa vaan saa ylimääräisen ratsastukerran
Jos hevoselle tulee yli 2 vkos sairasloma, ko kuukautta ei tarvitse maksaa
vuokraaja hoitaa ja puhdistaa varusteet aina ratsastuksen jälkeen
vuokraaja noudattaa omistajan ohjeita
vuokraaja ilmoittaa heti omistajalle jos hevosessa jotain ongelmaa, haava, ontuminen tms.
Hevosesta EI SAA somettaa minnekään, mielellään ei puhelinta talliin
Irtisanomisaika puolin ja toisin 1 kk.

Tämmöistä nyt ainakin mun sopparissa, ehkä unohdin jotain... 15 vuotta mulla ollut tosi hyviä vuokraajia, ei pahaa sanaa kenestäkään. En vuokraa alaikäisille koskaan.
Hevonen on kiltti ja osaava, talli eräs Suomen parhaista. Jonoa vuokraajaksi on ollut koko ajan.

Tämmöistä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.