|
Lähettäjä: kdkd
Päivämäärä: 15.7.26 00:21:32
No onhan se vähän hassua, että kuskataan hevosta satojenkin kilometrien päähän ja maksetaan yöpaikka itselle ja hevoselle ja kisataan jotain helppoja ja pieniä luokkia, joista palkintoja pelkkä ruusuke tai ehkä joku sukkapari tai 10 e rahaa. Ei tämä halpa harrastus ole eikä niin helppokaan. Hyvällä mäihällä hevonen puree itseään kieleen heinää syödessään tai kolauttaa jalan traikusta tullessaan ja ne kisat oli sitten siinä.
Minä olen usein ajatellut, että voin osallistua kisoihin tai vaikka leikkimieliseen kisaamiseen kavereiden kesken ihan vain osallistumisen ilosta ja osallistujien määrän kasvattamiseksi.
Mutta eipä kiinnosta enää, kun hyviä saavutuksia ei noteerata ja vähänkään huonommin menneistä ilkutaan oikein sydämen pohjasta ja muistutetaan virheistä vielä vuosienkin päästä. Joten en osallistu enää.
Olisi ihan kiva osallistua ja nähdä miten menee, mutten viitsi, kun ympäriltä kuuluu sitten ilkkumista ja nauramista, että miten voin olla niin paska ja epäonnistua tuossa, vaikka se epäonnistuminen olisi ollut mölkyssä jonkun kapulan ohi heittäminen, kouluradalla laukannosto yksi askel liian myöhään tai jonkun englanninkielisen sanan lausuminen yhden kerran päin hlvettiä, vaikka kyseiset ilkkujat eivät itse osaa senkään vertaa eikä heidän virheistään saa ikinä sanoa mitään.
Ja jos menet voittamaan tai sijoittumaan kisoissa niin haukutaan, kuinka veit tikkarit lapsilta vaikka se on eka kerta elämässä kun edes osallistut kyseisen lajin kisoihin. Kun niiden lasten pitää saada voittaa ja sijoittua ja tulla sinivalkoisen ruusukkeen kanssa kotiin...
|