Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puoli ylläpidon maksu käteisellä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.7.26 23:13:58

Hänellä ei ole mobilepay ja tilille maksun kanssa en jaksa vahdata onko maksu tullut. Summa on 250e, siksi mietin onko toi käteinen hyvä vai huono. Oon siis maksun saaja osapuoli.

Re: Puoli ylläpidon maksu käteisellä?

Päivämäärä:   13.7.26 23:18:30

No jos raha tulee käteen niin hommahan on ihan ok. Kuulostaa vaan siltä, että jotain epämääräistä tuossa on. Jos on raha-asti kunnossa ja normaali elämänhallinta niin Mobilepay on käytössä tai ainakin mahdollista ottaa käyttöön. Se kun kertoo välittömästi kun maksu on suoritettu. Mikä onkin varmasti syy kieltäytyä käyttämästä jos ei ole aikomustakaan maksaa ajallaan.

Lähettäjä: oåjoåij 
Päivämäärä:   14.7.26 00:14:46

Muistat sitten vaan kirjoittaa kuitin.

Mulla on 15 vuotta ollut vuokraajia ja sopparissa lukee, että vuokra on maksettava joka kuun 5. päivään mennessä tilille. Yksikään ei ole ikinä luistanut tästä. En ymmärrä mikä "vaiva" on tarkistaa tämä?? käyhän ihminen muutenkin tilillään kohtuu usein.

Lähettäjä: Mokkula 
Päivämäärä:   14.7.26 00:24:52

Mullakaan ei ole mobilepay, mitä outoa siinä on :D inhoan kaikkia sovelluksia ja ylipäätään inhoan että kaikki nykyään puhelimessa mm.junaliput. mites kun akku loppuu esim pakkasen takia. Jos kaikki tapahtuu puhelimen kautta niin Mites kun se puhelin putoaa ja menee rikki.
Ja yllämainittu kuitti? Öö miksi hevosen vuokraamisesta tarvitsisi kuittia?
Ihan normaali maksutapa ok käteinen, siinä ei ole mitään outoa. Ennemmin oudoksun ihmisiä jotka eivät käytä käteistä. Itse pysyn paremmin budjetissa kun laskujen maksun jälkeen nostan käteisellä kuukauden ylimääräiset rahat joilla ostan omia juttuja ja käyn kaupassa sekä tankkaan. Tankkaus siksi kun kortti kerran tyhjennettiin kortilla tankatessa kylmäasemalla (eikä pankki tullut vastaan)

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.7.26 00:36:45

Kuitti on tosite maksun suorittamisesta ja kyllä se vaan kannattaa pyytää. Käteismaksu on ihan ok mielestäni.

Minullakaan ei ole mobilepaytä eikä minulla mielestäni kuitenkaan ole ongelmaa elämänhallinnan kanssa. Säännölliset maksut hoituu helposti verkkopankin kautta.

Lähettäjä: Työsuhdepuhelin 
Päivämäärä:   14.7.26 01:51:59

OT: Minulla on vain työsuhdepuhelin ja tietoturvan vuoksi työnantaja päättää, mitä sovelluksia siihen saa ladata. Mobilepayta ei saa. En viitsi ostaa toista puhelinta ja siihen liittymää pelkän Mobilepayn vuoksi. Jos ei käteinen tai tilisiirto kelpaa, niin sitten antaa olla.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.7.26 11:47:33

Käteinen on ok, mutta maksajana vaatisin joka maksusta tositteen, esim. wa-viesti maksun vastaanottajalta ”elokuu maksettu”.

Lähettäjä: Kukkistelija 
Päivämäärä:   14.7.26 11:53:06

Mobilepayn käytön esteenä on ainakin se, ettei ole virallista osoitetta. Mä asuin yhdessä vaiheessa elämää jonkin aikaa mökillä jonne en saanut siirrettyä kirjojani koska se on vapaa-ajan asunto eikä sinne kanneta postia. Mobilepay lopetti toimimisen. Yleisempi syy osoitteettomuuteen lienee tukikikkailu, joku saa enemmän rahaa kun joku ei asu virallisesti jossain. Mutta voi olla ihan tällainen aika yksinkertainen syy.

Päivämäärä:   14.7.26 12:18:25

Ehdottomasti aina kuitti jokaisesta yhtään isommasta käteismaksusta, oli se hevosen vuokraus tai mitä tahansa. Ei sen tarvitse olla mikään kaupasta saatava kuittituloste, mutta kuittaus siitä, että maksu on suotitettu ja asia puolin ja toisin ok. Muuten ollaan sana sanaa vastaan tilanteessa, jossa esimerkiksi toinen osapuoli väittää maksaneensa ja toinen väittää, ettei ole saanut maksua.

Mobilepay puolestaan ei kerro mitään kenenkään elämänhallinnasta. Se on yksi maksusovellus muiden joukossa. Myös tilisiirrolla saa tehtyä pikasiirron, jos ongelma on se, että rahojen pitäisi näkyä samalla sekunnilla. En tosin ymmärrä miksei maksulle voi sopia eräpäivää ja käydä sitten sen jälkeisenä päivänä kerran katsomassa, että onko maksu tullut perille.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   14.7.26 12:22:58

Absurdia ajatella että Mobilepayn käyttämättömyys olisi joku merkki elämänhallinnan puutteesta. Minä en käytä Mobilepayta jo siitä syystä että yritän antaa mahdollisimman harvalle taholle omat tietoni. Enemmän kyseenalaistan sellaisia henkilöitä, jotka alistuu ihan kaikelle vain sen takia että "on näppärää". Aikamoinen orjamentaliteetti (ja sitä toki teknofasistit haluavat).

Käteinen on ihan validi maksutapa ja suosin sitä itsekin. Kirjoita vain kuitti (jäljentäviä kuittivihkoja saa ihan Tokmannilta ja vastaavista kaupoista), ei ole iso vaiva.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.26 12:25:33

Mobilepayn käytön esteenä on ainakin se, ettei ole virallista osoitetta.

Tämä ja turvakielto ja posterestante estää myös. Jos haluisin mobilepayn käyttöön se maksaisi minulle 4000e nettorahaa joka ikinen vuosi. Enemmän kuin mitä hevosiin menee rahaa

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   14.7.26 12:33:05

Mitään kuitteja kannata kirjoitella, kun tekstari, wa tai sähköposti on paljon järkevämpi.

Lähettäjä: Puoliylläpito? 
Päivämäärä:   14.7.26 13:46:28

Jos toinen osapuoli maksaa 250e/kk sisältäen kaikki hevosen kulut, eikö se silloin ole vuokraus eikä puoliylläpito?

Eikö puoliylläpitäjä maksa puolet hevosen kuluista? Esim. heinäkuussa puolet tallivuokrasta, rokotuksesta ja kengityksestä. Elokuussa puolet tallivuokrasta ja rehutilauksesta. Syyskuussa puolet tallivuokrasta, kengityksestä ja hieronnasta jne. Puoliylläpitäjän maksama summa siis vaihtelee kuukausittain, riippuen siitä, mitä kuluja hevosesta ko. kuukautena on. Vuokraaja maksaa kiinteää summaa, riippumatta hevosen kuluista.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   14.7.26 14:18:31

Mulle kans ihan uutta, että olisi raha-asioissa tai elämässä ongelmia, kun ei ole käytössä MP.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   14.7.26 15:56:03

Kaikissa ammateissa ei myöskään saa mobilepaytä.

Minusta käteismaksu on ok.

Lähettäjä: minä vaan 
Päivämäärä:   14.7.26 20:10:59

Vakavarainen aikuinen ja ei ole MP:ta, inhoan muitakin appejä niin paljon, että jos joku alennus tmv. perustuu näihin ainoastaan niin pitäkööt etunsa. Pankin ohjelma on ja pari muuta. Se saa riittää. En ota edes parkkisovelluksia. Toivottavasti muutkin heräisi tähän hullutukseen.

Päivämäärä:   14.7.26 20:23:26

Puoliylläpito, jos hevonen laitumella niin kesällä ei välttämättä kauheasti muit kuluja tule jos ei ole kengitystäkään siltä kuulta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.7.26 15:27:40

Kyseleekö pankki jos haluaa laittaa tilille parin kk:n välein saamans rahat?

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   17.7.26 18:22:18

Kyselee, äärimmäisen hankalaa laittaa tilille pientäkään summaa, koska pitää olla kuitit ja todisteet mistä käteinen raha on saatu. Pienemmät summat saa automaatin kautta, mutta siinäkin saa varautua jälkeen päin kyselykaavakkeen täyttöön ja mahdollisesti varautua todistamaan rahojen alkuperä.
Minulle maksetaan paljon käteisellä ( kuittia vastaan) ja melkoinen show ollut muutaman kerran pankin kanssa saada rahat tilille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.