Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Korvaako mikään vakuutus satulavarkautta

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   13.7.26 19:37:03

Kyseessä ei ole nyt oikea tilanne johon kaipaan täsmäapuja, tulin vain pohtineeksi ensi kertaa vuokratallilla olevana että korvaako mikään vakuutus jos tallilla käy satulavarkaita? Ei se kai kotivakuutuksen piikkiin menisi? Osaako joku kertoa :D

Re: Korvaako mikään vakuutus satulavarkautta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.26 19:54:44

Kotivakuutuksesta korvaa

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   13.7.26 20:00:44

Laaja kotivakuutus kun on tilapäisesti tallilla. Näinhän kaikki meidän heppatavarat :D

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   13.7.26 22:01:48

Satulan voi vakuuttaa erikseen, itse olen joskus nöin tehnyt.

Lähettäjä: Tir 
Päivämäärä:   13.7.26 22:01:54

Pitää olla erillinen satulavakuutus. Muuten korvaa max. 500e ”kodin ulkopuolella säilytetty urheiluväline”.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   13.7.26 22:45:08

Riippuu kotivakuutuksesta ja sen ehdoista sekä turvatasosta, mikä sinulla on käytössä.

Kannattaa siis selvittää omasta kotivakuutusyhtiöstä. :)

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   13.7.26 23:57:43

Tokihan mikään ei estä säilyttämistä arvokasta satulaa kotona, kuten ei kallista kypärääkään tai kalliita saappaita.

Lähettäjä: Mokkula 
Päivämäärä:   14.7.26 00:29:10

Mä otin erikseen satuloita varten vakuutuksen kun asuttiin täysihoitotallilla jossa ei asunut ketään tallin pihassa. Tallin ja satulahuoneen ovet auki kuitenkin niin kuka tahansa olisi voinut hakea satulat keskellä päivää ja sanoa että ottaa ne esim toppaukseen.

Soitin vaan if että tarttis tälläsen lisävakuutuksen satuloita varten. Tämä kys vakuutus korvasi nyt satulan arvon kun se putosi ja runko vääntyi. Kotivakuutuksesta olisi korvannut satulasta 400e koska ikä vähennykset :D eivät ota huomioon ettei satuloissa arvo putoa kuten esim puhelimessa.
Vakuutus maksoi muutaman kympin vuodessa.

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   15.7.26 03:59:05

Lähettäjä: Hmm
Päivämäärä: 13.7.26 23:57:43

Tokihan mikään ei estä säilyttämistä arvokasta satulaa kotona, kuten ei kallista kypärääkään tai kalliita saappaita.

---

Ja tätähän tässä kysyttiin???

Päivämäärä:   15.7.26 09:51:42

Ei korvaa, jos ei ole lukitussa tilassa.
Satulavarkaat kävi ratsastuskoulun (jossa myös yksityistalli) satulahuoneen tyhjentämässä, eikä vakuutus korvannut juuri mitään, koska tallin ovet tai edes satulahuoneen ovi ei ollut lukollinen.

Lähettäjä: elva 
Päivämäärä:   15.7.26 09:57:49

Hui, kellä on nykypäivänä ovet auki? Meillä on satulahuoneen ovessa koodilukko ja koodi vaihdetaan säännöllisin väliajoin, jotta on todella vain asiakkaiden tiedossa. Kyseessä pieni kotitalli, jossa muutama asiakas. Satulahuoneessa kuitenkin tavaraa tuhansien eurojen arvosta eikä mikään vakuutus korvaa jos ei ole lukittu. Itse talli on auki ihan turvallisuussyistä. Siis ihan jos jos pitää päästä äkkiä talliin jonkin vahingon sattuessa esim. Kameravalvonta on toki myös.

Lähettäjä: nosiis 
Päivämäärä:   15.7.26 10:11:57

Huh meillä ainakin ovet lukossa varustehuoneeseen, lisäksi kameravalvonta ja hälytysjärjestelmä. Sopii siis vain kokeilla sisälle niin hälytin lähtee päälle.
Tallin ovet sen sijaan ovat auki, jos tarvitsee esim pelastaa hevoset sieltä nopeasti ulos. Jos on kova myrsky niin hevosilla on riimut valmiina päässä sisällä joten ne on nopeampi pelastaa jos sattuisi jotakin.

Mutta siis eiköhän kotivakuutus korvaa jotakin.

Lähettäjä: elva 
Päivämäärä:   15.7.26 11:00:08

Meillä on kotivakuutuksessa erikseen mainittu nuo satulahuoneen tavarat, onkohan siinä arvoksi mainittu erikseen joku 18 000e. Olen siis itse tallin omistaja. Että meillä korvaa. Tai siis tallirakennus on erikseen vakuutettu ja siinä on irtaimisto erikseen vakuutettu.

Lähettäjä: TTT 
Päivämäärä:   20.7.26 08:33:45

Kotivakuutukseen täytyy ollaerikseen nimettynä varusteet, etenkin satula. Itse jouduin myös toimittamaan ostokuitin että hinta oli todellinen. Säilytys paikka, eli tallin osoite nimettynä ja lukitussa tilassa siellä. Silloin korvaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.7.26 09:03:10

Suunnitteletko vakuutuspetosta?

Lähettäjä: Jaska 
Päivämäärä:   20.7.26 15:09:23

Meillä oli tämä tilanne konkreettisesti kun asuttiin pk seudulla "pahamaineisella" tallinpitäjällä ja tänne tehtiin varkaus yöllä. Minun ja toisen omistajan vakuutus (If) korvasti myös satulat, koska oli varustehuoneen ovessa lukko. Muuten ei olisi korvannut jos lukitsematon tila (esim. mittatilausloimia ponille ei korvannut joka ovessa tallissa ja ovi avattavissa turvallisuussyistä koska tp asui kaukana). Sen jälkeen tuli melkein kaikille satulalukot, eli sekin vaihtoehto jos on kallis satula. Saa sen varmaankin lisättyä jonnekin kotivakuutukseen erikseen. Meillä esim. iso akvaario ja matkatavarat erikseen korvattavana kotivakuutuksessa.

Päivämäärä:   21.7.26 14:20:33

Kotivakuutuksesta pitäisi mennä? Tosin en tiedä onko jotain rajoituksia esim. ovien lukkoon laittamisen suhteen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.