Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Umeåsläpet-traikkuja edelleen liikenteessä

Lähettäjä: kriie 
Päivämäärä:   13.7.26 19:31:33

Laatu näyttää kestävän, kun Umeåsläpet-merkkisiäkin traikkuja näkee edelleen käytössä. Monet muut traikut on yli 20-vuotiaina ihan romuja, mutta nämä näköjään ei.

Katsotaan kauanko kestää, että joku tulee rääkymään ja nolaamaan itsensä "Se on UMESLÄP, ei UmeÅsläpet!!!" :D
Eli suomeksi sanottuna, kuinka moni on riittävän tyhmä osoittamaan, että pointti meni kovaa ja korkealta ohi :D

Re: Umeåsläpet-traikkuja edelleen liikenteessä

Lähettäjä: Ifor 
Päivämäärä:   13.7.26 22:11:17

Toinen mitä on paljon liikenteessä myös tosi vanhoina on Ifor Williams. Siinä 20 vuotta ei ole vielä mitään. Tosin harvinaisempi merkki kaiken kaikkiaan Suomessa lukumääriltään. Mutta kestää todella aikaa, käyttöä ja keliolosuhteita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.26 22:15:48

Rumin traikku mitä on mahdollista hankkia. Ihan jäätävä rotisko… :D

Lähettäjä: fakta 
Päivämäärä:   13.7.26 22:19:47

Hyvä ja kevyt käsitellä, kätevä käytössä. Arvo säilyy.

Lähettäjä: Alva 
Päivämäärä:   13.7.26 22:27:33

Ihan parhaiten eristetteyjä! Ei kuulu äänet ja hikistä hevosta voi huoletta kuljettaa kotiin.

Lähettäjä: Voi 
Päivämäärä:   13.7.26 22:31:14

Aloittaja vaikuttaa vähän erikoiselta tyypiltä. Oliko tämän aloituksen pointti kehua Umeja vai haukkua niitä, jotka eivät muista/tiedä tuota nimiasiaa?

Lähettäjä: Mhfk 
Päivämäärä:   13.7.26 22:31:37

26 vuotta vanha, ruma rotiskoUme meillä liikenteessä. Hevoset tykkää, on meidän tarpeisiin sopiva ja jarrutkin tuli uusittua. Ainoa syy miksi vaihtaisin on ruma ulkonäkö, mutta menkööt #

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.7.26 23:09:39

Mulla on yli 30 vuotta vanha bökkis. Toimii edelleen

Päivämäärä:   13.7.26 23:15:39

Mä luulin omistavani suht uuden Böckmannin kunnes katsoin rekkaria. Se oli vanhempi kuin mä itse, mut toimiva.

Lähettäjä: Sama 
Päivämäärä:   13.7.26 23:48:10

Sama täällä, ja on siistikin vielä! :D
Lähettäjä.

Päivämäärä13.7.26 23:15:39

Mä luulin omistavani suht uuden Böckmannin kunnes katsoin rekkaria. Se oli vanhempi kuin mä itse, mut toimiva.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   14.7.26 01:02:21

Mulla yli 20 v. Ifor ja aloin nyt tässä harkitsemaan et vaihtaisko takasillan. Nyt jo!

Päivämäärä:   14.7.26 01:12:09

Voi::
Haukkua niitä, jotka eivät muista/tiedä tuota nimiasiaa. Täällä nimittäin jokaisessa traikkuketjussa haukutaan ne, jotka nimittävät Umen koppia Umeåsläpetiksi. Aletaan huutomerkkien kanssa rääkyä, ettei se ole Umeåsläp ja mistä hemmetistä ihmiset ovat saaneet päähänsä tuon ja luulevatko ihmiset kuskaavansa hevosia Uumajatraikulla. Yleensä niihin joku on kyllä kommentoinut "merkin vanha nimi" ja vielä linkannut firman nettisivuilta sen pätkän jossa asia kerrotaan. Eikä nuo Uumaja-haukkujat kehtaa enää samalla nimimerkillä kommentoida :D

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   14.7.26 01:14:14

Joskus tulee vahingossa umeå kun se niin kauan sillä nimellä kulki. Jonnet ei vaan muista kun harrastusvuosia takana hääviin kymmentä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   14.7.26 01:14:59

Ja vielä niitä å:llisia näkyy liikenteessä.

Päivämäärä:   14.7.26 08:19:52

Ruotsalaiset kestää. Umeån lisäksi liikenteessä ja myyntipalstoilla näkyy tasaisesti Värmlandsvagnenia ja Kylingekärrania.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   14.7.26 13:15:54

Mulle on sama vaikka ois ruma koppi, turvallisuus on tärkeämpää. Kaveri veti ojaan vastavalla vanhalla Umealla kahden hevosen kans talvella eikä hevosille tullut naarmuakaan. Koppi säily muuten ehjänä, mut piti toki leikata auki että sai hevoset ulos. Voin kertoa, et joku kevyt kaunis koppi sillä verhoväliseinällä ois ollut tuusan nuuskana ja hevosilta vähintään jalat auki päällekäin maatessa.

Lisäksi eristyksen ansiosta on talvella lämmin ja kesällä suht viileä. Hepat tykkää, on tukeva ja hyvävetoinen.

Päivämäärä:   14.7.26 16:25:35

Ume ja Ifor ovat tosiaan kamalan rumia, mutta minkä estetiikassa häviävät, niin voittavat kyllä kirkkaasti muissa ominaisuuksissa.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   14.7.26 16:52:55

Mulla on ollut jo kolme Böckmannia ja vaihdan ne kun 20 vuotta vanhoja. Ensimmäinen oli käytetty, toinen uusi ja nyt kolmas uusi alumiininen 2024 Böckmann Champion. Laskujeni mukaan ei tarvitse enää traileria ostaa ennen eläkeikää. Välissä oli kyllä hetken myös Böckmann Mersu 6 hevosen auto. Taidan olla merkkiuskollinen. Myös ne mitkä olen myynyt on edelleen menneet käyttöön.

Lähettäjä: Ume 
Päivämäärä:   15.7.26 00:50:08

Niin siis onhan näitä uusiakin? Laadukas merkki ja mitä sitä turhaa vaihtaa vanhaa mallia uuteen jos vanhassa kaikki kunnossa.

Lähettäjä: Iuwh 
Päivämäärä:   15.7.26 00:55:54

Ume:lla näköjään meni kunnolla pointti ohi :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.