|
Lähettäjä: Matcha
Päivämäärä: 13.7.26 19:10:37
Minulla on kotivalmentaja, joka pitää minulle valmennuksen 3x viikossa, tekee valmennus-suunnitelman (suunnitellaan yhdessä mm viikko-ohjelmat, kisakalenterit yms) ja joskus tulee esim kisareissuille mukaan. Valmennuksista maksan könttäsumman kerran kuussa + kisareissut jne siihen päälle. Häneltä voin myös mm kysyä ihan mitä vaan, pohditaan yhdessä varusteet (esim jos satulassa muutostarpeita) ja hän myös huolehtii mm siitä, että satulan ulkopuolella pidän hyvää huolta itsestäni (lähinnä siis muistuttaa syömään tarpeeksi ja ravitsevasti sekä tarkkailee etten treenaa salilla liikaa) sekä auttaa minua paljon kovan kisajännitykseni kanssa. Ja jos vaikka sairastun, niin hän ratsastaa hevoseni sillä välin. Olen löytänyt itselleni tän valmentajan siten, että olen seurannut kenen tyyli (sekä ratsastajana että valkun muiden oppilaiden ratsastustyyli ja kisatulokset) miellyttää minua + tärkeintä minulle on se, että opetustyyli on sellainen, että uskallan myös mokata treeneissä ja homma pysyy hauskana (koska mulla on liian perfektionistiluonne…). Ja sitten kun löysin sopivan oloisen tyypin kysyin mahtuuko oppilaita ja onneksi mahduin tämän valkun oppilaiden joukkoon mukaan, vieläpä ns ”kotioppilaaksi” eli siihen kaikista tiiviimpään valmennusrinkiin mitä hän tarjoaa.
Sen lisänä käyn toisen valmentajan silmän alla about yhtenä viikonloppuna kuussa. Hän tekee yhteistyötä kotivalmentajani kanssa ja opettaa myös häntä, he kommunikoivat sujuvasti myös keskenään. Hänelle maksan kertakorvauksena / tunti. Hänelle päädyin kotivalmentajani kautta.
Olen tosi tyytyväinen tähän järjestelyyn, koen saavani hyvin eväitä kehitykseen ja se näkyy myös mm kisaradalla (taso tällä hetkellä vaA, jos sillä väliä). Rahaa toki palaa kiitettävästi, mutta oppi on minulle sen arvoista.
Plen kokeillut myös valmentajia jotka eivät ole sopineet minulle + hevoselleni, mutta onneksi olen myös tajunnut sen nopeasti ja vaihtanut noissa tilanteissa toisen oppiin. Muista, että kaikki ei sovi kaikille! Tärkeää löytää se just teille ratsukkona sopiva tyyppi avuksi.
|