Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parhaat suitset

Lähettäjä: ps dyon mh schöckl 
Päivämäärä:   9.7.26 21:49:38

Anna äänesi sinun suosikki-suitsille! Kerro ainakin merkki, ikä, miksi tykkäät ja saa myös mainita, minkä malliset :)

Re: Parhaat suitset

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   9.7.26 21:53:57

Mulla tällä hetkellä ponilla dyonit ja niistä kyllä tykkään. Tuun tähän seurailemaan, mitkä olisi hyvät.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.7.26 22:00:16

Dyonit ja cwd:t itsellä ja jälkimmäiset on aivan vertaansa vailla. Edelleen 2v jatkuvassa käytössä kuin uudet, paljon säätövaraa ja hyvin istuvat. On sen verran kalliit, että saavat kyllä ollakin. Dyoneissa vähän istuvuusongelmaa, liian pitkä niskahihna suhteessa muuten kokoon jne.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.7.26 22:21:05

Cwd uutena ostettu, ihan korppunahkaa eikä pehmene vaikka miten rasvais.

Päivämäärä:   10.7.26 08:41:41

Kunnon öljyt niin kyllä pehmenee ja tosi ihanaksi pehmeneekin:) Dyonin suitset ne vasta kovaa nahkaa ensin onkin, onneksi nekin öljyllä ja käytöllä saanut hyväksi.

Lähettäjä: Hups 
Päivämäärä:   10.7.26 11:08:28

Mä tykkäsin PS:n suitsista, kunnes tuli vastaan hevonen jolle ne ei sit sopinutkaan. :D
Ja selvästi vanhemmat parempaa laatua ku uudet.

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   10.7.26 12:52:35

"Aina parempi mitä kalliimmat"...Kun aloitin ratsastustallin pidon ostin halpis suitset ponille,minun tyylillä putsattuna näyttivät lähes uusilta sen 13 v jälkeen ja kun lopetin tallinpitoni fyysisen sairauden takia niin suitset menivät ponin mukaan ja palvelivat viellä sen viimeiset vuodet.Ohjat vaihdettiin "moniväri kumiohjiin"...

Lähettäjä: Tintti 
Päivämäärä:   10.7.26 17:35:30

Wahlstenin suitset. Kunnon nahkaa, kestää ja näyttää siistiltä 10 vuodenkin jälkeen.

Lähettäjä: Aa 
Päivämäärä:   10.7.26 18:07:29

CWD pitää hukuttaa ensin öljyyn, tulee todella pehmeät.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   10.7.26 21:46:59

Wahlsten ehdottomasti. Jos nahkan laadun mukaan pitäisi valita.

Päivämäärä:   10.7.26 22:03:31

CWD ihan ehdottomasti. Kunhan rikastun, ostan toisetkin mokomat. Nahka ihan mielettömän hyvää, kunnon öljykylpy ennen käyttöönottoa niin pehmenevät samantien!
Antares yms ihan kuraa näihin verrattuna. Saahan CWD myös maltillisemmalla summalla, jos ei halua koristetikkauksia tai topattua niskaa..

Lähettäjä: Chicana 
Päivämäärä:   12.7.26 23:37:43

Eniten tykkään Schockemöhlen suitsista - valikoima on tosi laaja ja ostamani ovat erinomaista nahkaa ja istuvuus täydellinen. Esim. Dyonit eivät sopineet lainkaan.

Minulla on 18 vuotta vanhat Stubben-suitset. Nekin ovat priima mutta harvemmin käytän kun niskahihna on vanhaa mallia eli turpahihnan niskaosa ei ole integroitu.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   13.7.26 11:05:16

Menin ostamaan Dyonin kalliimmat kun en raaskinut cwd:tä. No pieleen mennyt kokeilu, ostin sitten myös ne cwd:t eikä tosiaan voittanutta ole. Oli jo aiemmin vuosikausia käytössä, mutta piti myydä kun koko oli tälle hevoselle väärä. Eivät tosiaan mene vuosien päivittäiskäytössä miksikään.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   13.7.26 11:06:07

Vintedistä kannattaa katsoa käytettynä, jos haluaa cwd:t. Liikkuu paremmin kuin vaan suomessa.

Päivämäärä:   13.7.26 12:58:03

Mun hepalle löytyi Lemieuxin suitsista sopiva niskahihna, kun ei ollut varaa törsätä niihin useita satoja. Oon ollut tyytyväinen!

Päivämäärä:   13.7.26 13:19:31

Fairfield lingus

Päivämäärä:   13.7.26 18:32:56

Millainen mitoitus CWD suitsissa on? Onko suunnilleen sama kuin Dyonin suitsissa? Mulla on parit Dyonin suitset odottamassa sopivaa hevosta, cob on nykyiselle hevoselle pieni ja full liian suuri. Saksalaisissa merkeissä cob on sopiva.

Suosikkini on kuitenkin PS. Nykyisten laadusta en tiedä, koska omani on ostettu monta vuotta sitten. Kauniit ja kätevät käyttää, kun välttämättä ei tarvitse sulkea/avata yhtään solkea.

Päivämäärä:   13.7.26 18:56:11

Stubben freedom II

Päivämäärä:   13.7.26 21:24:48

Cwd on enemmän säätövaraa. Mulla dyonissa poskihihnat ja turparemmi ok, mutta kaikki muu oikeastaan liian isoa fullina. Cwd on fullina tosi hyvä, juuri puoliväliin kaikissa säädöissä. Ylipäänsä tuntuu istuvan päähän kuin päähän ihan eri tavalla kuin vaikka dyon.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   13.7.26 22:08:54

Mistä saa Stubbenin suitsia nykyään?

Lähettäjä: Nojoo 
Päivämäärä:   14.7.26 12:59:33

Lähettäjä: Rhin 
Päivämäärä:   14.7.26 19:36:29

Meillä dyonit ja döbertit. Tykkään, hyvin öljyttynä taipuisat

Lähettäjä: Nojoo 
Päivämäärä:   18.7.26 18:17:43

Mites lemieux laatu?

Lähettäjä: Avi 
Päivämäärä:   18.7.26 18:32:20

Lemieuxin suitset on olleet tosi hyvät. Mulla kudos patent dressage. Ollut käytössä kohta vuoden ja on vaan parantuneet käytössä, ei merkkiäkään väsähtämisestä. Plussaa siitä että alaturparemmin kiinnikkeen saa kokonaan pois.

Päivämäärä:   18.7.26 18:36:11

SD Design tekee kestäviä ja hienoja suitsia. Uutenakin suhteellisen pehmeää nahkaa. Malliltaan kuitenkin taitaa olla vain enemmän kouluratsun muotiin sopivia.

Päivämäärä:   19.7.26 14:15:44

Dyon, Prestige ja vanha kunnon Kieffer.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.