Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaikki läskit ovat huonoja ratsastajia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.7.26 20:11:54

Nyyhky kaikille pulleroille joille tulee paha mieli. Kukaan taitoluistelijakaan ei sano että lajissa voi olla hyvä jos on ihrapallero - ratsastajien mielestä taas läski on vain hyväksi.

Re: Kaikki läskit ovat huonoja ratsastajia

Päivämäärä:   7.7.26 20:23:13

Mene vaikka ulos äläkä trollaa täällä.

Lähettäjä: :-) 
Päivämäärä:   7.7.26 20:48:08

Sadesäällä voi olla vaikea keksiä tekemistä ja joskus sateinen lomasää voi harmittaa. Ajankuluksi voi kokeilla vaikka palapelejä tai kirjan lukemista :-)

Päivämäärä:   7.7.26 20:51:57

0/5

Lähettäjä: Joop 
Päivämäärä:   7.7.26 20:55:57

Itse tykkään sadepäivinä myös värittää värityskuvia! Voit vaikka kokeilla se on mukavaa!

Lähettäjä: Yritä edes 
Päivämäärä:   7.7.26 20:56:05

” ratsastajien mielestä taas läski on vain hyväksi.”

Menee kyllä taas överiksi niin pahasti, että tämä on provoksikin umpisurkea. Tsemppaa nyt hei vähän, jos haluat huudattaa.

Lähettäjä: Höhöö 
Päivämäärä:   7.7.26 21:13:12

Öyhöyh voi kyynel🤣

Päivämäärä:   7.7.26 22:38:04

Mene mielenterveyskävelylle, tulee parempi mieli. :'D

Lähettäjä: Eikka 
Päivämäärä:   8.7.26 07:40:19

Mut kaikki huonot ratsastajat ei ole läskejä. Menehän aloittaja treenaamaan.

Päivämäärä:   8.7.26 07:47:43

Kaikki trollit ovat ikäviä ihmisiä. Kyynel.

Päivämäärä:   8.7.26 08:37:04

Ei pidä paikkaansa.

Lähettäjä: Kerro lisää 
Päivämäärä:   8.7.26 08:45:12

määritttelisitkö aloittaja ensin mikä on sinun mielestäsi läski. Toisen mielestä se on ylipainoinen, toisen mielestä vasta 100 kiloinen, jokun mielestä yli 50 kiloinen, jonkun mielestä sellainen jolla on yksi makkara, jonkun mielestä sellainen jonka kehotyyppi on geelillä täytetty rantapallo, jonkun mielestä runsaasti lihasta omaava mutta rasvatonkin on läski jne Joskus ihminen voi myös itse kokea olevansa läski, vaikka olisi todella laiha. Ja samaan aikaan joku reilustikin ylipainoinen taas ei koe olevansa itse läski. Mutta kukaan ratsastaja ei varmasti ajattele, että ”läski on vain hyväksi ratsastajalle” (paitsi vaikeasti alipainoisille vaikkapa syömishäiriöiselle ratsastajalle rasvan lisäys kehoon kyllä oikeasti vaikuttaa vain positiivisesti ratsastukseen, mutta se vain tällainen sivuhuomio joka ei kuulu nyt tämän topan aiheeseen).

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   8.7.26 10:25:29

Vaikka tämä onkin provo niin on tässä silti ikävä kyllä perää.

Lihavat ihmiset ei kuulu hevosen selkään- vaikka olisi kuinka hyvä istunta ja kauan ratsastanut ihminen niin sitä läskiä ei ikävä kyllä voi hallita ja täten ei istuntaakaan. Kukaan ei voi hallita miten ihra liikkuu ja pomppii hevosen selässä ja minusta on itsekästä ajatella että on tällöin oikeutettu ratsastamaan. Vähän "pehmeä" ei haittaa, mutta uskon että aika moni osaa eritellä millainen on liian lihava ja millainen ei.

Päivämäärä:   8.7.26 10:36:47

Kaikille ei lomasovi :D täällä yks 93 kiloinen ratsastaja! Joka on lähdössä tunnin päästä ratsaille. Kaikkien ihrojeni kanssa. Hyvää lomaa ja muista ottaa mieleala lääkkeesi!:) t läski

Lähettäjä: 92 
Päivämäärä:   8.7.26 10:49:37

Olen harrastanut ratsastusta lapsesta saakka säännöllisesti ja vaikka painoa on tänä päivänä n. 92kg niin ratsastan 1-2x viikossa. Joskus joku viikko voi jäädä väliin. Olen kyllä suht hyvä ratsastaja.

Vuokrahevosella käyn vain käyntimaastossa. Tämä omasta halusta, omistajan puolesta saisin tehdä mitä vain.
Tunneilla otan kevyemmin. Esim. Otan välikäyntejä enemmän mitä muut ja en laukkaa niin paljon tai aina ollenkaan. Nämä myös ihan omasta tahdosta.

Toki ratsuina kunnon kokoiset ratsut. Usein olen törmännyt sellaiseen että tarjotaan liian pientä hevosta,jolloin joutuu itse sanomaan että ei kiitos.

Esteitä en hyppää, maapuomit ok.

Lähettäjä: mn 
Päivämäärä:   8.7.26 10:50:54

^ eihän aloittaja väittänytkään ettei läskit ratsasta, vaan että olette huonoja ratsastajia. En kyllä ole itsekään ikinä nähnyt hyvää läskiä ratsastajaa vaikka en asiaa ole aiemmin miettinytkään

(myös itse entinen lihava, jolloin oli käytännössä mahdotonta ratsastaa hyvin ja nyt normaalpainoisena ei samoja ongelmia ole)

Päivämäärä:   8.7.26 12:04:29

Säälittää hevoset ja niiden selät.
Painorajoituksia unohtavat ratsastuskoulut pitäisi vaan surutta canseloida.

Lenkille ja sitten vasta hevosen selkään!

Kaikille ei lomasovi :D täällä yks 93 kiloinen ratsastaja! Joka on lähdössä tunnin päästä ratsaille. Kaikkien ihrojeni kanssa. Hyvää lomaa ja muista ottaa mieleala lääkkeesi!:) t läski

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.26 12:08:17

Mikä sitten on läski kenenkin mielestä? Itse olin ”läskinäkin” mielestäni ihan näppärä ratsastaja. Painoin 85-90kg ja kilpailin menestyksekkäästi sekä sijoittuen 140-tasolla rataesteitä ja kenttää tähtitasolla.

Päivämäärä:   8.7.26 13:24:39

Provo tai ei... kannattaa silti yrittää päästä kondikseen

Lähettäjä: Hötö 
Päivämäärä:   8.7.26 13:37:29

Ja kaikki hötölässäkin on huonoja ratsastajia. Voihan aloittaja, kun kuulut samaan kerhoon läskien kanssa </3

Päivämäärä:   8.7.26 13:37:53

Pahimpia ovat lihavat esteratsastajat. Hevosen etujaloille valtava lisäkuormitus. Ota itse sama massa reppuun ja lähe hyppäämään.

Päivämäärä:   8.7.26 13:42:31

Säälittää hevoset ja niiden selät.
Painorajoituksia unohtavat ratsastuskoulut pitäisi vaan surutta canseloida.

Lenkille ja sitten vasta hevosen selkään!

Nii meinaat et sit voi ratsastaa kun on käynyt lenkillä :D

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   8.7.26 13:57:16

Itse muistan ratsastuskouluajoiltani, että yksin koulun parhaita ratsastajia oli semmoinen jo "obesity" puolella oleva lihava ratsastaja.
Siis sillein ratsastuskoulutasolla taitava, ratsasti koulun "haastavimpia" hevosia HeB-tasolla hienosti muiden koululaisten (itseni mukaanlukien) räpiköidessä sitä HeD-C tasoa.

Päivämäärä:   8.7.26 15:16:27

Ö, eli siis ei mitenkään taitava isommassa skaalassa.

Läski voi olla teknisesti taitava, mutta ei pysty samalla tavalla vaikuttamaan omaan istuntaan ja sitä kautta hienosäätöön.

Olen myös samaa mieltä, että esteillä ylipaino on kaikista haitallisinta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.7.26 21:33:37

Odotan tosi paljon, miten kehityn ratsastajana, kun saan painoani pudotettua. Olen läski ja läskineni teen 8 pisteen edestä sarjavaihtoja, piruetteja, ravisulkuja ja lisäykset. Muut tehtävät sit on vähän heikommalla tasolla 6-7, mutta ne varmaan paranee laihdutukseni jälkeen. Tämä ei ole provo, vaan tosi.

Päivämäärä:   8.7.26 22:19:16

Suokeissa on varsinkin kammon kokoisia kuskeja

Lähettäjä: pöpöö 
Päivämäärä:   9.7.26 06:03:06

Ei pidä paikkaansa. Pyöreät on oikein taitavia siinä hommassa sängyssä. 5/5

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   9.7.26 11:30:14

Onhan se ihan oikeastikin faktaa, että ne ylimääräiset kilot vaikuttaa kehon toimivuuteen

Päivämäärä:   10.7.26 14:19:30

Taitava provo, toki eilen huomasin miettineeni tätä nimenomaista asiaa SSG:ssä tasapainon osalta....

Päivämäärä:   10.7.26 21:42:00

Olisivat ainakin parempia ratsastajia hieman hoikempana.

Lähettäjä: BMI 13 
Päivämäärä:   10.7.26 23:12:17

Syömishäiriöiset täällä kyttäämässä muiden painoja.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   11.7.26 02:30:28

Mielummin taitava läski kuin tyhmä mielisairas laiheliihini, jolla on kuulokkeet korvilla ja ajoittain tai usein ahdistaa..

Päivämäärä:   11.7.26 08:24:01

Jokainen saa olla lihava jos haluaa, mutta jos menee hevosen selkään niin pitäisi ensin laihduttaa.

Päivämäärä:   11.7.26 10:38:14

Anorektiikot vauhdissa. Taito ja paino nyt ei liity toisiinsa. Voi olla h..tin surkea hoikka ratsastaja ja toisin päin. Raha ratkaisee,,kellä on rahaa ratsastaa ja hyvät hevoset.

Lähettäjä: KK 
Päivämäärä:   12.7.26 15:47:31

Tänäänkin katsoin koulukisoissa kun ainakin satakiloinen täti ratsasti ponilla. Eikö tuomarit puutu tähän ?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.