Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä on kallis täysihoitovuokra?

Lähettäjä: Raha 
Päivämäärä:   7.7.26 07:59:57

Mikä on _sinulle_ kallis täyshoitoa sisältävä tallivuokra maneesilla? Kiinnostaisi myös kuulla, miksi pidät juuri sitä hintaa kalliina. Johtuuko se esimerkiksi paikallisesta hintatasosta, omasta budjetista, siitä että palvelu ei vastaa hintaa, vai jostain muusta?

Entä realistisuus: Mihin hintaan luulet saavasi hyvän täyshoitopaikan maneesitallilla?
Kiinnostaisi kuulla, mitä pidät realistisena hintana ja mitä odotat siihen kuuluvan.

Re: Mikä on kallis täysihoitovuokra?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.7.26 08:08:14

Minun lompakkoni ei kestäisi yli 900 euron tallviuokraa. Toki ymmärrän, että kulut ovat kovat ja työstä sekä investoinneistaan pitää saada rahaa. Realistinen hyvän täyshoidon hinta on tänä päivänä juuri siinä 1000 euron paikkeilla. Kehä kolmosen sisäpuolella n. 1200e. Ymmärrän toisen alan yrittäjänä, etten voi saada hyvää täyshoitoa mistään alle 800euron, joten sellaisia talleja en edes katsoisi jos etsisin täyshoitopalvelua.

Minusta on turha valittaa, että jonkun tallin vuokra on liian kallis. Todellisuudessa ongelma on usein siinä, ettei itsellä ole varaa kyseiseen palveluun. Ne ovat kaksi eri asiaa. Nykyiset hevoset puolihoidossa juuri sen takia, kun ei itselläni ole varaa hyvään täyshoitoon.

Lähettäjä: joo o 
Päivämäärä:   7.7.26 08:37:28

Hevosen pito kotona noin 500 kk, täyshoito maneesi alkaen 800 kk

Ei olisi varaa pitää vieraalla. 500kk sisältää kahden hevosen kaikki toiminnot, kun taas tallipaikassa maksaa vain seinät ja perus ylläpito. päälle tulee vielä ne muut kulut, ell, kengitys, erikoisrehut jnejne..

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.7.26 08:45:14

joo o, niin siis täyshoidossahan sinä maksat hoidosta myös? Omassa tallissa teet kaiken itse. Ja laskit mukaan tallisi rakentaminen, tontin hinta, maneesisi, kenttäsi? Aloituksessa oli kyse maneesitallista.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.7.26 08:51:14

Niin ja omalle kukkarolle itsehoito sopii parhaiten. Minulle omat hevoset laadukaassa maneesitallilla, hoidan kaiken itse. Kulut ovat n. 600 kuukaudessa +ell, kengitys yms. Mikä tahansa täysihoito olisi minun budjettiini sopimaton. Oma talli olisi myös budjettiini sopimaton, varsinkin jos haluaa hyvät puitteet harrastamiseen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.7.26 08:55:30

Kuten . kirjoittaa.

Iso osa kustannuksista aiheutuu tilojen hankinnasta ja ylläpidosta. Heinät ja kuivikkeet maksavat tallille todennäköisesti 100 - 200 e/kk/hevonen riippuen laadun lisäksi siitä, miten isoja määriä hankitaan. Niihin verrattuna esimerkiksi ratsastusalueiden ja tarhojen pohjien rakentaminen ja ylläpito on kallista.

Myös työvoima maksaa. Täysihoidossa pitää löytyä tekijä myös viikonlopuiksi ja pyhäpäiviksi. Kokeneella ja osaavalla tallimestarilla tai hevosenhoitajalla on kokeneen ja osaavan ammattilaisen palkka.

Jos tarha on kahden eikä yhden postimerkin kokoinen, sen rakennus- ja ylläpitokustannukset karkeasti arvioituna tuplaantuvat. Toisaalta alueella, jossa maata riittää ja se on halpaa, voi jättää ison tarhan pohjatyöt tekemättä, kunhan jossain on se kuiva paikka, jossa hevonen mahtuu seisomaan.

Jos asiakas ei ole vaatelias sen suhteen, miten osaavaa tai pysyvää henkilökunta on ja miten usein ja hyvin pohjia ja tiloja kunnostetaan, ”hyvän täysihoidon” pystyy tuottamaan huomattavan edullisesti verrattuna siihen, että hevosia käsittelee vain vakituinen henkilökunta ja pohjia hoidetaan ja kunnostetaan jatkuvasti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.