Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Satuloiden myynti ilman sovitusta

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   6.7.26 08:22:33

Useamman vuoden aikana tullut vastaan näitä satulan myyjiä jotka eivät lähetä satulaa postissa (ehkä ymmärrän) ja näitä jotka eivät anna sovittaa satulaa.
Miten saa satulan myytyä jos sitä ei anna sovittaa? Ostaako joku satulan kuvien perusteella netistä ja toivoo sen olevan sopiva?
Yhden satulan olisin ollut valmis ostamaan suoralla kaupalla, laittanut rahat myyjälle ja hän olisi laittanut sen postilla minulle. Hän vastasi että ei kyllä lähetä satulaa postitse kun siinä on niin iso riski. Koitin vielä kertoa että hänen riski on silloin jo myyty ja vastuu siirtyy minulle kun tuote on myyty ja paketti lähetetty. Ei ei postittanut joten sekin satula jäi myyjälle.

Miten siis nämä saa koskaan myytyä näitä penkkejä jos eivät ole valmiita kuitenkaan myymään

Re: Satuloiden myynti ilman sovitusta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.7.26 15:54:48

Kaveri ainakin ostanut halpoja merkkisatuloita (100/200 e, näillä hinnoilla ei enää lyönättömässä kunnossa tietenkään) sovittamatta. Pieni ratsastustalli ja aina ne satulat on sitten jollekin hevoselle sopineet enempi vähempi täydellisesti. Sitten myy taas pois halvalla sellaisia satuloita joista ei tykkää tai jotka ei enää oikein sovi millekään hevoselle. Kyllä nämäkin vaan on sitten kaupaksi postin kautta menneet.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   6.7.26 16:25:11

Ratsastuskoulut voi ostaa, jos tietää merkin & mallin hyvin.

Lähettäjä: Rilla 
Päivämäärä:   6.7.26 16:59:14

Mä voisin ehkä ostaa jos satula olisi tismalleen sama, kuin jota olen päässyt jotenkin sovittamaan, esim. tallikaverin satula, ja jonka tiedän sopivan. Toki silloinkin on riski satuloiden yksilöllisistä eroista ja toppauksen kunnosta.

Lähettäjä: LK 
Päivämäärä:   6.7.26 17:07:43

Viimeksi pari viikkoa sitten ostin satulan ilman sovitusta. Toki hain sen myyjältä, koska en osta yksityishenkilöiltä mitään yli 100 € maksavaa lähetettynä minimoidakseni mahdollisuuden tulla huijatuksi tai tavaran hajoamiseen kuljetuksessa. Ei mitään tarvetta sovittaa, kun kyseisen malli sopivuus hevoselle oli jo tiedossa. Sen verran siinä hakiessa kokeilin, että runko ei natise eikä mitään ole ainakaan näkyvästi rikki, mutta muuten vain rahat kouraan ja soronoo.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   6.7.26 17:12:03

Hinta pitää laittaa sen verran alas, että on helppo myydä aina eteenpäin, jos ei ole sopiva.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   6.7.26 17:24:18

Kyllä postitan suoralla kaupalla, mutta en sovitukseen.

Sovitukseen saa kun hakee satulan panttia vastaan.

Monesti olen halvemman satulan ostanut sovittamatta, aika hyvin osaan mallista katsoa sopiiko. Jos ei kuitenkaan käy niin halvan satulan saa myytyä pois.

Satulat harvemmin postissa hajoaa kun ne vaan on pakattu hyvin tukevaan laatikkoon pehmusteen kanssa. Ei mihikään jätesäkkiin tietenkään!

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   6.7.26 17:26:28

Lisään tähän vielä että halvempien satuloiden kohdalla niitä ei ole järkevää postittaa sovitusta varten, postikulut on yhteen suuntaan nykyään 18,90€. Tämän kun maksaa kahteen suuntaan niiin muutaman satulan sovituksesta tulee jo satulan hinta.

Just lähetin yhden satulan suoralla kaupalla.

Päivämäärä:   6.7.26 22:07:30

Satulan saa parhaiten ja helpoiten myytyä kun ei anna sovittaa. Sovittajat eivät ikinä osta mitään.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   7.7.26 08:26:14

Miksi sovittajat ei osta mitään? Itse ole ostanut monta satulaa sovituksen jälkeen, jos ne vain ovat olleet sopivia.
Ilman sovitusta en uskalla ostaa ellei ole jo ennestään tuttu merkki ja malli.

Tässä ollut nyt kuitenkin muutama harvinainen merkki mitä ei joka päivä ole myynnissä, mutta en ole saanut niitä sovitteille joten en ole tonnia laittanut sovittamatta tuntemattomaan.

Seuraava satula on mittatilaus niin on varmasti kaikille sopiva ja sekin sovitetaan ennen ostoa <3

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.7.26 09:02:15

Ongelma on ne epäluotettavat sovittavat. Yksi satula palautui sovituksesta vuosia sitten postin kautta ILMAN PAKETTIA!! Se oli vaan heitetty sellaisenaan postin kyytiin ja selkärangantilaan laitettu lähetystunnukset.
Sitten saikin uudelleen lähettää runkotarkastuksen, minkä olin tehnyt juuri ennen myyntiä just helpottaakseen myyntiä.
Pitäisi varmaan olla kiitollinen, että se satula vielä palautui. Niin monta jää myös matkalle.

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   7.7.26 09:29:11

En mäkään lähetä sovitukseen, ihmiset lähettää takaisin järkyn huonosti pakattuna. Myyn vanhat sen verta halvalla, että mitään järkeä postitella ees-taas.

Päivämäärä:   7.7.26 13:52:08

Ei ole tarvetta lähetellä sovituksiin kun menee muutenkin kaupaksi. Ja lähettämiseen menee vähintään tunti työaikaa joten tulee myös kalliiksi.

Lähettäjä: Saltedcaramel 
Päivämäärä:   7.7.26 14:11:14

Lähettäjä: Rilla
Päivämäärä: 6.7.26 16:59:14

Mä voisin ehkä ostaa jos satula olisi tismalleen sama, kuin jota olen päässyt jotenkin sovittamaan, esim. tallikaverin satula, ja jonka tiedän sopivan. Toki silloinkin on riski satuloiden yksilöllisistä eroista ja toppauksen kunnosta.

Sama. Ja itse olen ostanutkin yhden vanhan mallin Prestigen sekä yhden Butetin sovittamatta, koska olin kokeillut juuri kyseisen mallin satuloita jo ennalta tallikavereilta ja siten tiesin niiden mallin sopivan hevoselle ja minulla. Ja hinnat oli sen verran edullisia (ihan muutamia satasia), että riski että osoittautuisivatkim pidemmän päälle epäsopivaksi kannatti ottaa. Erityisesti tuo Butet oli aivan helmi löytö, en aio luopua siitä koskaan, vaikkei se just parhaillaan tallissa olevalle hevoselleni istuisikaan, maailman paras satula minulle istua!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.