Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko parempia ötöloimia kuin HW?

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   4.7.26 13:47:28

Okei, nyt olis haasteena löytää hyvä ötöloimi. Ollut HW käytössä, mutta nyt tuntuu että tekisi mieli katsoa muuta? Onko yhtä hyviä?

Re: Onko parempia ötöloimia kuin HW?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   4.7.26 13:50:42

Premier Equine.

Lähettäjä: Mikä on parempi? 
Päivämäärä:   4.7.26 15:38:26

Mitä aloittaja tarkoittaa, kun etsii ”parempia” loimia? Oman kokemuksen mukaan on olemassa loimia, jotka suojaavat enemmän kuin HW, kun loimi on hevosen päällä oikein.

Meillä ongelmana on piehtarointia rakastava hevonen. Ainoat loimet, jotka pysyvät päällä piehtaroidessa ja sen jälkeen, ovat HW:n loimia.

Siitä muun merkkisestä, paremmin suojaavasta loimesta ei ole hyötyä, kun loimi on kiertnyt hevosen kyljelle tai mahan alle.

Lähettäjä: TP 
Päivämäärä:   4.7.26 15:53:04

Olen huomannut, että Fairfield on hyvä ötökkäloimi, parempi kuin HW.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.7.26 16:20:05

HW:n mallejakin on erilaisia. Esimerkiksi mun pallomahalle käy parhaiten HW Mio Fly Rug 6'6, joka on ohut ja ilmava, mutta ei kovin kestävä. Sitten taas esim. Bug Rug ei istu ollenkaan, 6'6 on liian pieni, 6'9 liian pitkä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   4.7.26 17:11:31

Käykö Fairfield kylmäverityyppiselle, pyöreälle paksu kaulalle?

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   4.7.26 17:17:29

Meillä Fairfield sopii hyvin suokille, HW kinnaa lavoista. PE on hyvä, mutta kallis, jos vertaa Fairfieldiin.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   4.7.26 19:39:58

Mikä on parempi?

____

Olen käyttänyt paljon HW loimia ja pääsääntöisesti tykännyt niistä. Nyt en vaan ole ötöloimissa löytänyt yhtään mallia, joka olisi meille oikeasti hyvä. Protector olisi ihan best muuten, mutta on niin kova, että hinkkaa herkkiksen karvan pois. Bug Rug olisi tarpeeksi pehmeä, mutta vain yksi tarra edessä, jolloin kiinnitys ei pysy ja T-soljet hinkkaa rinnusta.. Joissakin taitaa olla V-disc kiinnitys tai se toinen V-kiinnitys (en muista nimeä), mutta suurimmassa osassa taitaa olla T-solki.

Pohdin, jos joltain muulta merkiltä löytyisi edullisempi, mutta nämä meidän materiaali / kiinnitysongelmat poistuisivat.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   4.7.26 22:28:13

Mielestäni fairfield ei hengitä kunnolla ja muovisen tuntuisia. Mallit ihan kivoja muuten.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.26 22:35:57

Kellään ehdottaa merkkiä/malleja joissa olisi pitkä kaulakappale

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   4.7.26 23:17:21

Fairfieldissä mun suokeille liian lyhyt kaulaosa. Tykkään et kaulaosa ylttää korviin asti kun pää alhaalla.

Lähettäjä: Aada 
Päivämäärä:   5.7.26 02:10:33

HW Bug rug hyvä ja pitkä kaulaosa pitkäkaulaiselle suokille. En tiedä riittääkö isolle pv:lle.

Lähettäjä: Assi 
Päivämäärä:   5.7.26 09:41:55

HW kannattaa mielestäni maksaa pysyvät paikallaan paremmin jos ostat halvan ärsyynnyt nopeasti kun ne roikkuu/pyörii hevosen päällä. Itse suosisin kevyitä materiaaleja ei sitä tönkkökankaista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.