Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kilpailevat kengättömät hevoset

Lähettäjä: Popo 
Päivämäärä:   4.7.26 09:18:24

Mietin siirtymistä kengättömyyteen hevoseni kanssa. Toivon sen tuovan helpotusta kaviokulmiin. Kertokaa kokemuksianne kisaamisesta kengättömällä ja onko kengättömyys auttanut kavio-ongelmiin.

Olen lukenut vuolemisesta ja hoitaisin viikottaisen kaviohuollon itse, mutta toki pitäisi löytää myös asiaan perehtynyt vuolija katsomaan tilanne säännöllisesti. Löytyykö Uudeltamaalta kengättömiä vuolevia seppiä?

Re: Kilpailevat kengättömät hevoset

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   4.7.26 10:23:30

Eiköhän kaikki kengitäjät teen ja kun vain sanot mitä haluat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.26 11:01:44

Mulla kokemusta vaan ravurilla kisaamisesta ja toisaalta en ole koskaan kisannutkengällisellä. Reilu 20 vuotta ollut hevoset kaikki ilman kenkiä. Suurella osalla ei ole ikinä ollut kenkiä. Ei myöskään koskaan jännevammoja, nivel ongelmia tai kavio-ongelmia ja ennätykset parantuneet selvästi ilman kenkiä. Suosittelen.

Päivämäärä:   4.7.26 11:17:59

Kävisin kyllä ensin klinikalla ja keskustelemassa ell. Kanssa rtg-kuvien jälkeen, mikä on paras ratkaisu hevosellesi. Kaviokulmia harvoin korjataan kengättömyydellä, päinvastoin.

Tähän sanottakoon, että 20 vuotta kengällisillä - ei ainuttakaan jalkavammaa ja ennätykset parantuneet koko ajan. Siis täysin kengistä/kengättömyydestä riippumaton asia yksistään.

Onko sun hevonen ollut nyt kengässä? Pystyykö se edes olemaan kengättä? Mitä lajia menette? On aivan eri asia vain juosta kovaa (ravurit) kuin olla koulu, kenttä tai esteratsu, jossa kaviot saa erilaista rasitusta mm. Pienien kaarien ja siirtymisten kautta.

En tiedä yhtäkään, joka lisäisi ja pärjäisi Suomessa kengättä. Muutaman kiusaajan tiedän, mutta tulokset..

Päivämäärä:   4.7.26 11:20:01

Siis kisaisi ja pärjäisi. Muutaman kisaajan tiedän :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.